راهنمای تازه‌کاران دنیای رمزارزها؛ ۵ نکته‌ای که مبتدیان ارزهای دیجیتال باید بدانند

راهنمای تازه‌کاران دنیای رمزارزها؛ 5 نکته‌ای که مبتدیان ارزهای دیجیتال باید بدانند

اگر به تازگی وارد دنیای رمز ارزها شده‌اید، این راهنما برای شما تنظیم شده است. 5 نکته‌ی مختصر، کوتاه و بسیار مهمی که به افراد تازه وارد در دنیای ارزهای دیجیتال توصیه می‌شود را از دست ندهید. 

بازار ارزهای‌ دیجیتال همواره در معرض فراز و فرود است. اگر مباحث شناختی بیت کوین را بررسی کنید، متوجه می‌شوید که هر سقوط معمولا با یک بازگشت قوی همراه است. سقوط ممکن است بدترین اتفاقی نباشد که رخ داده است. بدترین چیز این است که دوباره شاهد رشد بازار هستید و سپس یادآوری می‌کنید و می‌گویید: 

اگر می‌دانستم، بیت کوین‌های بیشتری می‌خریدم.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

صحبت در مورد ارزهای دیجیتال ممکن است باعث شود افراد اطراف شما احساس کنند عقلتان را از دست داده‌اید! فعالان بازار ارزهای دیجیتالی مرتباً سؤالاتی از این دست دریافت می‌کنند، آیا این وضعیت، حباب نیست؟ آیا اساسا سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال قانونی است؟ آیا ارزهای دیجیتال قمار است؟ و . . . ممکن است پاسخ دادن به برخی از این سوالات شما را خسته کند. 

با این حال، در این مقاله سعی کرده‌ایم مسائل را برای تازه کارها، به خصوص دهه هفتادی‌های متحیر از جادوی دنیای کریپتوها، روشن کنیم. شما می‌توانید با ارزهای دیجیتال درآمد خوبی کسب کنید، در واقع، بازدهی 1000 درصدی در طول یک سال در دنیای ارزهای رمزنگاری شده بسیار رایج است. اما از دست دادن همه این پول در یک چشم بر هم زدن نیز به همین آسانی است. در این مقاله چند نکته برای کسانی که مایل هستند به این قطار سوار شوند آورده شده است.


1- قبل از سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال حسابی بررسی کنید


اولین قدم در آگاهی نسبت به ارزهای رمزگذاری شده، درک فناوری زیربنایی آن یعنی بلاکچین (Blockchain) است. فعلاً اصطلاحات فنی را فراموش کنید. نیازی نیست کسی شما را قانع کند که فناوری بلاک چین یک انقلاب است. یک نقطه شروع خوب، خواندن مقالات، بررسی تالارهای گفتگو و وبلاگ‌های آنلاین درباره بحث ارزهای دیجیتالی شده است. به زودی خواهید فهمید که چرا دولت‌ها و شرکت‌های بزرگ در حال کشف این فناوری نوپا هستند و چگونه می‌خواهند آن را در سیستم‌های خود ادغام کنند یا چرا بانک‌ها بلاک چین و کریپتوها را به عنوان تهدیدی برای موجودیت خود می‌دانند و می‌خواهند رشد آن را کاهش دهند. این دیدگاه به پرورش ذهن شما برای یادگیری و دیدن امکانات بالقوه فناوری بلاک‌چین کمک می‌کند. 

همچنین به خاطر داشته باشید که به هیچکس اعتماد نکنید و وجوه خود را به دیگران نسپارید. در جهان سنتی اشخاص ثالث نظیر بانک‌ها با جلب اعتماد افراد، پول‌های آن‌ها را دریافت می‌کنند و قدرتمند می‌شوند که این کار با هدف کلی رمزارزها مغایرت دارد. بسیار معمول است که کلاهبرداران از ساده لوحی افراد تازه وارد در این بازار بدون ناظر استفاده می‌کنند. بنابراین، این امر احتیاط بیشتری را می‌طلبد.


2- تنها با آن چیزی سرمایه گذاری کنید که حاضرید از دست بدهید


تجربه نشان می‌دهد که یک قانون بسیار مهم در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد؛ تنها آنچه را که حاضرید از دست بدهید، سرمایه گذاری کنید. به این دلیل که این بازار به طور استثنایی بی‌ثبات است و به جای عناصر اساسی، با هیجانات و احساسات تقویت می‌شود. این امر باعث می‌شود بازار ارزهای دیجیتال به شدت پر ریسک باشند. به همین دلیل ممکن است مبالغ زیادی پول را بدست آورید و یا همه چیز را به سرعت از دست بدهید. معمولا، در امور مالی مدرن، این رابطه را مثال می‌زنند:

ریسک = پاداش

سرمایه گذاری‌های پرخطر احتمالاً سود بالاتری برای شما خواهند داشت.

همیشه احتیاط کنید و لطفاً خانه خود را نفروشید و یا برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال وام نگیرید. با این کار شما تنها حکم مرگ خود را امضا می‌کنید.


3- بر روی ارزهای دیجیتال بلند مدت تمرکز کنید


ارزهای دیجیتال طرحی برای «سریع ثروتمند شدن» نیستند. ذهنیت واحدی در دستیابی به سودهای کوتاه مدت نداشته باشید، خصوصاً اگر دانش تکنیکال (TA) یا تریدینگ (Trading) لازم را ندارید. باید این واقعیت را بپذیریم که بسیاری از فعالان حوزه ارزهای دیجیتال حتی نمی‌دانند که در چه چیزی سرمایه گذاری می‌کنند و فقط برای کسب سودهای کوتاه مدت در این کار هستند. این امر بسیار فاجعه است. ضروری است هنگام تصمیم‌گیری در خصوص سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال می‌گیرید دقت کافی و صبر داشته باشید. مانند کسی نباشید که 1700 بیت کوین داشت و در زمانی که بیت کوین ارزشی معادل 0.06 دلار داشت، آن‌ها را به قیمت 30 سنت فروخت و بعد از رسیدن ارزش بیت کوین به 8 دلار شاکی بود. این اتفاق در سال 2011 افتاده بود. تصور کنید اگر او امروز بیت کوین‌های خود را نگه داشته بود، صدها میلیون دلار ارزش داشت!

هودل یا هودلینگ (hodling) به زبان عامیانه نشانگر عمل نگه داشتن کوین‌ها یا توکن‌ها بدون در نظر گرفتن شرایط است. فرقی نمی‌کند که بازار خرسی باشد و یا در حال اصلاح.

دید شما همیشه باید متمرکز بر بلند مدت باشد، زیرا فناوری زیربنایی ارزهای رمزنگاری شده هنوز در مراحل ابتدایی خود قرار دارد و ممکن است مدتی طول بکشد تا فناوری‌ها و نوآوری‌های مختلف در اکوسیستم ارزهای دیجیتال در جریان اصلی اقتصاد پذیرفته شوند. معاملات کوتاه مدت در این بازار بسیار ناپایدار می‌تواند فاجعه‌بار باشد، خصوصاً اگر در معامله گری یا اصطلاحا تریدینگ تخصص ندارید.


4- سبد سهام ارزهای دیجیتال خود را متنوع کنید


سرمایه گذاری شما در ارزهای دیجیتال بهتر است که به طور متناسب در بازار پخش شود. بیش از 9000 کوین و توکن مختلف در فضای ارزهای دیجیتالی وجود دارد.

هرگز همه تخم مرغ‌های خود را در یک سبد قرار ندهید

بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) قدیمی‌ترین و بزرگترین ارزهای موجود هستند. بنابراین، توصیه می‌شود که همیشه بخش قابل توجهی از سرمایه‌ گذاری خود را در هر دو کوین داشته باشید، زیرا نسبتاً پایدار هستند و معامله با سایر آلتکوین‌ها (Altcoins) را تسهیل می‌کنند.

پس از آن، توصیه می‌شود که سرمایه‌های خود در آلت کوین‌های ارزشمندی که احتمال توسعه آن‌ها وجود دارد پخش کنید. به دنبال کوین‌هایی باشید که مسائل دنیای واقعی را حل کنند، بدنبال کوین‌های بی‌هدف نباشید. شما باید یاد بگیرید که چطور کوین‌های بی‌مصرف را از کوین‌های با اصول شناسایی کنید.

کوین‌های بی‌مصرف کوین‌هایی هستند که مبانی فاندامنتال خوبی ندارند و با هدف کلاهبرداری از توده مردم ایجاد می‌شوند. آن‌ها اغلب با طرح‌های پامپ و دامپ و ترفندهای پانزی در ارتباط هستند و یک روش عالی برای از دست دادن پول شما هستند.

یک سبد سهام خوب، شالوده محکمی برای کسب بازده بیشتر است.


5- حواستان به سود و زیان خود باشد


هنگامی که برای اولین بار شروع به ترید می‌کنید، شاید متوجه ارزش مقدار ساتوشی یک کوین نباشید. صرفاً می‌بینید که این ارقام به صورت تصادفی توسط ربات‌ها کنترل می‌شوند. برعکس، این اعداد ارزش کوین شما را در هر زمان مشخص می‌کنند. مهم‌ترین نکته در سودآوری خرید و فروش ارزهای دیجیتال، خرید در مبالغ پایین و فروش در قیمت بالاست. حتما هنگام ثبت سفارش در صرافی‌های ارز دیجیتال به این نکته توجه داشته باشید و کارمزدهای معاملات و انتقال ارزهای دیجیتال را در نظر بگیرید. اگر هنگام خرید و فروش یا تریدینگ به این نکات توجه کنید، به احتمال زیاد مانند یک سوپراستار در بازار ارزهای دیجیتال عمل خواهید کرد.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. منکه مبتدی هستم و علاقه ای هم به ارز بیتکوین ندارم میشه کمک کنید؟