بررسی بهترین راه‌های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال

بررسی یهترین راه‌های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال | همتاپی

ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاری در آن‌ها به یکی از موضوعات داغ این روزها تبدیل شده است. راه‌های زیادی برای کسب درآمد از ارزهای دیجیتال وجود دارد. برخی از این‌ راه‌ها مانند درآمد قطره‌ای، تعداد کوین‌های کمتری را برای شما به همراه دارد و برخی دیگر مانند استخراج، درآمد خوب و اما ریسک بسیار بالایی را دارد. در این متن سعی شده است تا تمام اطلاعاتی که باید پیش از ورود به هر کدام از این‌ راه‌ها و دریافت سود فوق‌العاده بدانید، توضیح داده شود.

تفاوت ارز دیجیتال با پول معمولی چیست؟

پیش از اینکه با انواع راه‌های کسب درآمد در این بازار آشنا شوید، بهتر است بدانید که ارز دیجیتال چیست و چه تفاوت‌هایی با ارز معمولی دارد. ارز دیجیتال نوعی پول دیجیتال که بر پایه علم رمزنگاری بوده و هیچ گروه و نهادی آن را کنترل نمی‌کند. در ادامه برخی از مهم‌ترین تفاوت‌های ارزهای دیجیتال را با ارزهای فیات بررسی خواهیم کرد.

  • در ارزهای فیات اگر در هنگام انتقال وجه نقد، شماره حساب گیرنده را به اشتباه وارد کرده باشید، می‌توانید از طریق بانک یا پیگیری قضایی پول را به حساب خود برگردانید. درحالی‌که تراکنش ارزهای دیجیتال قابل برگشت نیست؛ یعنی در صورتی که ارز دیجیتال را به حساب اشتباهی منتقل کردید، اگر گیرنده تمایل به برگشت آن نداشته باشد، شما از هیچ راهی نمی‌توانید این موضوع را پیگیری کنید و در نتیجه باید آن ارز را فراموش کنید.
  • اکثر ارزهای دیجیتال به صورت ناشناس یا نیمه‌ ناشناس هستند. آدرسی که برای کیف پول‌ها درنظر گرفته شده است به صورت چند عدد و حرف می‌باشد و اطلاعات هویتی در آن‌ها وجود ندارد. 
  • مرزهای جغرافیایی برای ارزهای دیجیتال تعریف نشده است و شما می‌توانید در چند دقیقه از هر نقطه‌ای از جهان به نقطه‌ای دیگر این ارزها را منتقل کنید.
  • امنیت ارزهای دیجیتال بسیار بالا است و رمزنگاری و خصوصی‌سازی آن‌ها به صورتی است که غیر از صاحب حساب، شخص دیگری نمی‌تواند به ارزها دسترسی داشته باشد.
  • ارزهای دیجیتال برخلاف پول‌های معمولی انحصاری نیستند؛ یعنی شما می‌توانید بدون اینکه از فرد و سازمانی اجازه بگیرید، هریک از این ارزهای دیجیتالی که مناسب شما باشد را دریافت و ارسال کرده و درحقیقت به راحتی از آن استفاده کنید.

با ارزهای دیجیتال مشهور در جهان آشنا شوید


پیش از اینکه بخواهید درباره کسب درآمد از ارزهای دیجیتال بدانید، باید با برخی از مشهورترین ارزهای دیجیتال آشنا شوید:

  • بیت کوین

این ارز دیجیتال مشهورترین ارز موجود در بازار است که اکثر افراد نیز با آن آشنا هستند. بیت کوین در سال 2008 توسط شخص یا اشخاص ناشناسی با نام ساتوشی ناکاموتو اختراع شد. 

  • اتریوم

اتریوم دومین ارز دیجیتال بازار از همان ابتدا که توسط ویتالیک بوترین طراحی و معرفی شد، با هدف ارائه‌ی ایده‌های نوآورانه بود. ارز دیجیتال آن اتر (ETH) نام دارد.

  • ریپل

یکی از ویژگی‌های ریپل، تراکنش‌های ارزان و سریع آن است. این ارز دیجیتال بیشتر با هدف همکاری با بانک طراحی شده است. کوین این ارز دیجیتال نیز اکس‌آرپی (XRP) است.

  • لایت کوین

این ارز دیجیتال از قدیمی‌ترین آلت‌کوین‌های بازار است که با نام نقره دیجیتال مشهور می‌باشد و هدف آن سرعت بخشیدن به پرداخت‌ها است.

  • بیت‌ کوین کش

این ارز دیجیتال با تغییر اندازه بلاک‌های بیت کوین ساخته شد. در سال ۲۰۱۸ این ارز به دو زنجیره با نام‌های ABC و SV تبدیل شد که زنجیره‌ی ABC توانست با نام بیت کوین کش فعالیت داشته باشد.


چه روش‌هایی برای کسب درآمد از ارزهای دیجیتال وجود دارد؟


شما با توجه به شرایط خود و اطلاعاتی که تاکنون بدست آوردید، می‌توانید انتخاب کنید که کدام روش کسب درآمد از ارزهای دیجیتال بهترین روش برای ما خواهد بود:

  • درآمد قطره‌ای 

ابتدا به روش درآمد قطره‌ای یا فاست اشاره می‌کنیم. این روش یکی از ارزان‌ترین روش‌های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال می‌باشد. کسب درآمد از این روش با تلاش بسیار، ریسک و سود کم همراه می‌باشد. بیت کوین فاست‌ها برخی از شناخته شده‌ترین سایت‌های درآمد قطره‌ای هستند که شما برای کسب درآمد در آنان نیازی به خرید بیت کوین ندارید؛ این سایت‌ها به ازای بازدید مکرر کاربران در بازه‌های زمانی خاص مقدار بسیار ناچیزی ارز دیجیتال می‌دهند. سایت‌های ptc نیز به ازای کلیک شما بر روی تبلیغات این سایت‌ها مقدار کمی ارز دیجیتال می‌دهند.

  • یک سایت فاست ایجاد کنید

در حالی که مشارکت به عنوان کاربر سایت فاست درآمد زیادی به همراه ندارد اما مالکیت سایت فاست خودتان همه چیز را تغییر می‌دهد. شما می‌توانید به راحتی یک سایت فاست ساخته و از طریق تبلیغات درآمد کسب کنید. کسب درآمد از سایت‌های فاست با درآمد کم تا متوسط، تلاش زیاد تا متوسط و ریسک متوسط همراه خواهد بود. در این روش شما درآمد متوسطی خواهید داشت. اینکه چقدر درآمد داشته باشید به نوع تبلیغ، کاربرد، مقدار ترافیک سایت و مدیریت درست شما بستگی دارد. باید بتوانید کاربران سایت خود را به خوبی مدیریت کنید و از تقلب برخی از کاربران جلوگیر کنید.

  • کمپین امضا در انجمن بین کوین تاک بسازید

این روش در مقابل روش‌های قبلی به تلاش، ریسک و زمان کم‌تری نیاز دارد و در نتیجه با استفاده از آن سود کمتری بدست می‌آورید. در اواسط سال 2014، بزرگترین انجمن بیت کوین، کمیپن امضا راه اندازی کرد. در این انجمن‌ها شما با امضای خود می‌توانید محصولات تبلیغ کرده و در ازای هر تبلیغ خود در این انجمن مقداری ارز دریافت کنید. 

  • ترید ارزهای دیجیتال

یکی از آسان‌ترین و در عین حال خطرناک‌ترین روش‌های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال ترید می‌باشد.. ترید ارز دیجیتال یک شغل تخصصی و دائمی در همه جهان است و انواع مختلفی دارد. ترید در واقع به این معناست که شخص ارزهای دیجیتال را در قیمت پایین خریداری کرده و پس از افزایش قیمت می‌فروشد.

روش‌های زیادی برای ترید ارز دیجیتال وجود دارد مانند ترید با روش اسکالپینگ، ترید روزانه، ترید سوئینگ، ترید ارز دیجیتال به روش موقعیت‌گیری.

در ترید ارز دیجیتال با روش اسکالپینگ، هدف به دست آوردن سود کم در زمان کوتاه است. در ترید روزانه ارزهای دیجیتال، تریدر با توجه به برنامه و تحلیل‌های دقیق خود در هر ۲۴ ساعت خرید و فروش ارزدیجیتال را انجام می‌دهد. در روش ترید سویینگ، خرید و فروش ارزدیجیتال در زمان طولانی یعنی حدود چند روز تا چند هفته صورت می‌گیرد. اگر ترید ارز دیجیتال برای شما یک سرمایه گذاری بلندمدت است و یا نمی‌خواهید به طور مرتب به بازار ارزدیجیتال بروید، تریدر ارز دیجیتال در روش موقعیت‌گیری برای ماه‌ها و سال‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند و هر زمانی که به سود مناسب و زیاد رسید، آن را می‌فروشد. 

البته در آخر نیز بهتر است به این موضوع اشاره کنیم که پیش از انتخاب استراتژی خرید و فروش و کسب درآمد از ارزهای دیجیتال باید یک صرافی معتبر و امن که ارزهای دیجیتال متنوعی را ارائه می‌کند، پیدا کنید. همچنین برای اینکه تریدر خوب و موفقی باشید باید ریسک‌ سرمایه گذاری را بپذیرید و همیشه در حال یادگیری و بالا بردن قدرت تحلیل و مدیریت باشید و با دقت بسیار اصول ترید ارزهای دیجیتال مختلف را بررسی کنید. اگر بتوانید به درستی برنامه‌ریزی کنید و از ضررهای کوتاه مدت خود درس بگیرید، می‌توانید در آینده آن را به سود خوبی تبدیل کنید. در نتیجه این روش نیاز به تلاش زیاد، برنامه‌ریزی دقیق، ریسک‌پذیری بالایی دارد و اما در درنهایت می‌توانید درآمد بسیار خوبی بدست آورید. 

  • لینک‌های بازاریابی را تبلیغ و ترویج دهید

این روش تلاش زیاد، ریسک کم و درآمد نسبتا خوبی دارد. در این روش افراد با تبلیغ رایگان کسب‌وکارهای خاص و بازاریابی برای آن‌ها، از خرید و ثبت‌نام مشتری‌ها کمیسیون دریافت می‌کنند. بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال، امکان استفاده از این روش را برای کاربران خود فراهم کرده‌اند. 

  • وبلاگ‌نویسی با موضوع ارزهای دیجیتال

در این روش با تلاش متوسط و ریسک کم نیاز دارید؛ درآمد حاصل از این روش نیز متوسط می‌باشد. کسب درآمد از ارزهای دیجیتال در این روش شامل نوشتن یک متن با کیفیت در حوزه ارزهای دیجیتال می‌باشد. از آنجایی که دنیای ارزهای دیجیتال مرتبا در حال پیشرفت و بروزرسانی می‌باشد و سایت‌های زیادی در حوزه تولید محتوا پیرامون ارزهای دیجیتال فعال هستند نیاز به نویسنده حرفه‌ای شدیدا احساس می‌شود. 

  • فروش و ارائه محصولات و خدمات مرتبط

در این روش شما به طور غیرمستقیم و با ارائه خدمات یا بازاریابی محصولات، فعالسازی یک وبسایت با موضوع ارزهای دیجیتال و یا خدمات دیگری مرتبط با موضوع بیت‌ کوین‌ها و… هزینه‌ی خود را به صورت ارز دیجیتال دریافت خواهید کرد. 

  • استخراج ارزهای دیجیتال

یکی از رایج‌ترین روش‌های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال، استخراج یا ماینینگ می‌باشد. استفاده از این روش به تلاش و ریسک زیادی احتیاج دارد اما در نهایت درآمد قابل توجهی را نیز به ارمغان می‌آورد. برای استخراج ارزهای دیجیتال به سخت افزارهای مخصوص نیاز است. سخت افزارهایی که قیمت بالایی دارند و برق زیادی مصرف می‌کنند. بنابراین کسب در آمد از این طریق به معنی زدن دستگاه به برق و ثروتمند شدن نیست.

  • پرداخت وام با بیت کوین

این روش علی رغم نیاز به تلاش و ریسک زیادی که دارد، درآمد بسیار بالایی را به ارمغان می‌آورد. کسب سود با استفاده از پلتفرم‌های وام دهنده روشی است که اگرچه جدید است اما از محبوبیت زیادی برخوردار بوده و در حال پیشرفت می‌باشد. پلتفرم‌های وام دهنده سایت‌هایی هستند که فقط بین وام گیرنده و وام دهنده ارتباط برقرار می‌کنند. از طریق این سایت‌ها فرد وام گیرنده می‌تواند ارز دیجیتال را به صورت وام از فرد وام دهنده دریافت کند، اما این روش مشکلات زیادی مانند بهره بسیار بالا و عدم وجود تضمین برای برگشت پول وام دارد. در نتیجه این روش مخصوصا به افرادی که در ایران زندگی می‌کنند، پیشنهاد نمی‌شود.

  • دریافت ایردراپ رایگان

در این روش می‌توانید بدون خرید و فروش ارزهای دیجیتال، رمز ارز دریافت کنید. هدف از ایردراپ این است که مشتری و افراد بیشتری رمز ارز دیجیتالی جدید آن پلتفرم را بشناسند. بنابراین این پلتفرم‌های جدید بدون هزینه کردن مبلغ زیادی، ارزهای خود را به تعداد افراد زیادی معرفی می‌کنند و خود را بر سر زبان‌ها می‌اندازند. برای اینکه شما چند ارز دیجیتال جدید را به صورت رایگان دریافت کنید باید ابتدا یک کیف پول دیجیتالی داشته باشید و حتما آن را فعال نگه دارید. سپس در شبکه‌های اجتماعی مرتبط با ارزهای دیجیتال فعالیت خوبی داشته باشید و حتما سایت‌ها و کانال‌های اطلاعاتی رسمی و معتبر را برای راه‌های دریافت ایردراپ بررسی کنید. 

در این مسیر ممکن است کلاهبردارن زیادی وجود داشته باشد و بنابراین مراقب کلید خصوصی و اطلاعات کیف پول خود باشید و فقط از منابع معتبر این موضوع را دنبال کنید. البته باید اشاره کرد که ایردراپ نمی‌تواند یک راه اصلی برای سرمایه‌گذاری و کسب درآمد از ارزهای دیجیتال و دریافت سود خوبی باشد و برای این کار بهتر است روش‌های قبلی را انتخاب کنید.


منظور از کیف پول ارزهای دیجیتال چیست؟


برای کسب درآمد از ارزهای دیجیتال به یک کیف پول نیاز دارید. کیف پول‌ ارزهای دیجیتال مانند یک حساب بانکی برای شما خواهد بود و برای نگهداری از ارزهای مختلف مناسب است. در کیف پول ارز دیجیتال دو کلید عمومی و خصوصی وجود دارد که کلید اول برای دریافت ارز دیجیتال از دیگران است و مانند یک شماره حساب عمل می‌کند. اما کلید خصوصی بسیار محرمانه است و زمانی که بخواهید ارز دیجیتال را برای دیگران بفرستید، به آن نیاز دارید. بنابراین دقت داشته باشید که این کلید را در اختیار هیچ‌کس قرار ندهید تا به حساب شما دسترسی نداشته باشد و آن را خالی نکند.

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. بالا اشاره کردید که لایت کوین قدیمی‌ترین آلت‌کوین‌های بازار است . ببخشید ولی آلتکوین چیه؟