بررسی صرافی کوینکس و خدماتی که این صرافی به کاربران ارائه می‌دهد

بررسی صرافی کوینکس و خدماتی که این صرافی به کاربران ارائه می‌دهد | همتاپی

خرید و فروش ارزهای دیجیتال و یا در اصطلاح ترید ارزهای دیجیتالی، امروزه به یکی از بخش‌های مهم در اقتصاد جهانی تبدیل شده است. اگر خودتان هم درگیر این بازار نباشید، به طور حتم با اخبار بالا و پایین شدن قیمت ارزهای دیجیتال روبه‌رو شده‌اید. فعالان بازار رمزارزها، با خرید و فروش و تبدیل این ارزهای دیجیتال به یکدیگر برای به دست آوردن سود و بالا بردن ارزش دارایی‌های خود تلاش می‌کنند. خرید و فروش ارزهای دیجیتال در بستری به نام صرافی ارز دیجیتال و یا Exchange انجام می‌شود.

صرافی‌های ارز دیجیتال به طور کامل در اینترنت و به صورت سایت‌های اینترنتی و یا اپلیکیشن‌ها در حال فعالیت هستند و با استفاده از آن‌ها، شما می‌توانید ارزهای دیجیتالی را با هم و یا با ارزهای فیات معامله کنید.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

صرافی کوینکس (Coinex) یکی از صرافی‌های حال حاضر دنیای ارز دیجیتالی است که در میان کاربران ایرانی که در حال فعالیت در بازار رمز ارزها هستند بسیار محبوب است. در این مقاله قصد داریم تا با ویژگی‌ها و مزایای استفاده از این صرافی آشنا شویم و در ادامه با روش‌ خرید و فروش ارزهای دیجیتال در این صرافی آشنا خواهیم شد.


معرفی صرافی کوینکس (Coinex)


این صرافی در سال 2017 و توسط یانگ هایپو در هنگ کنگ افتتاح شد. این صرافی از زیر مجموعه‌های شرکت ViaBTC به شمار می‌رود. آقای یانگ هایپو پس از موفقیت چشمگیر در راه اندازی استخر استخراج ارزهای دیجیتال ViaBTC، برای ارائه خدمات بیشتر به کاربران این حوزه، تصمیم گرفت صرافی کونیکس را افتتاح کند. اگر چه این صرافی تازه کار است و تنها ۴ سال از تاسیس آن می‌گذرد، اما در همین مدت کوتاه توانسته متخصصان زیادی را در زمینه‌های مختلف جذب کوینکس کند و خدمات متنوعی را به کاربران ارائه نماید.

این پلتفرم یک صرافی رو به رشد محسوب می‌شود و دارای حجم معاملات Spot Exchange یا معاملات نقدی و نقطه‌ای نزدیک به 100 میلیون دلار در روز است. این صرافی از 233 ارز دیجیتالی گوناگون پشتیبانی کرده و اجازه معاملات بین 437 جفت ارز را به کاربران می‌دهد.

صرافی کوینکس در رتبه بندی‌های جهانی در رتبه 45 برترین صرافی‌های ارز دیجیتال قرار دارد. نکته مهم درباره کوینکس، این است که گفته می‌شود بیش از 60 درصد کاربران این صرافی را کاربران ایرانی تشکیل می‌دهند. زیرا ایرانیان به دلیل تحریم‌ها، در صرافی‌های محبوب دیگری مانند بایننس اجازه فعالیت ندارند. از دیگر خصوصیات این صرافی شفافیت بالا در کارمزد معاملات است. این کارمزدها همچنین کمی از متوسط کارمزدهای معاملات در دیگر صرافی‌ها پایین‌تر است.


مزایای صرافی کوینکس


این صرافی با وجود این که یک صرافی با سابقه کم محسوب می‌شود اما روز به روز بر شمار کاربران آن اضافه شده است. برخی از مزایای این صرافی که باعث رشد تعداد کاربران شده است، عبارتند از:

  • امنیت معاملات شاید مهم‌ترین چیزی باشد که معامله‌گران ارزهای دیجیتال در یک صرافی به دنبال آن هستند. کوینکس برای کاربرانش امنیت معاملات را تضمین کرده است.
  • کارمزد معاملات در آن به صورت شفاف و مشخص است.
  • به کاربران ایرانی بدون محدودیت تحریم‌ها اجازه فعالیت و خرید و فروش ارزهای دیجیتال را می‌دهد.
  • کار در این صرافی بسیار ساده است و کاربران و معامله گران مبتدی می‌توانند به راحتی در آن فعالیت نمایند.
  • در این صرافی امکان واریز ارزهای فیات با استفاده از کارت‌های بانکی بین المللی نظیر مستر کارت و ویزا کارت و انجام معاملات وجود دارد.
  • این صرافی یک اپلیکیشن موبایل هم برای راحتی کار با این صرافی در اختیار کاربران خود قرار داده است.
  • تریدرهای حرفه‌ای می‌توانند در صرافی کوینکس، انواع معاملات پیشرفته مانند معاملات مارجین را انجام دهند.
  • در این صرافی می‌توانید از امکانات کیف پول ارز دیجیتال امن Viawallet استفاده کنید.
  • در صورت احراز هویت می‌توانید تا یک میلیون دلار از این صرافی برداشت کنید و ارز دیجیتال انتقال دهید. همچنین بدون احراز هویت نیز می‌توانید تا سقف ده هزار دلار واریز و برداشت از حساب کاربری خود در این صرافی داشته باشید.
  • از دیگر مزایای این صرافی پشتیبانی 24 ساعته و پشتیبانی از کاربران ایرانی به زبان فارسی است.

نحوه ثبت نام در صرافی کوینکس


برای ثبت نام و شروع کار با این صرافی کافی است آدرس coinex.com را در گوگل جستجو کنید و بر روی گزینه Sign Up یا ثبت نام کلیک کنید. 

در صفحه باز شده می‌بایست فرم مربوط به ثبت نام را تکمیل نمایید.

ابتدا ایمیل خود را وارد کرده و جهت دریافت کد تایید ایمیل بر روی دکمه دریافت کد کلیک کنید و سپس کدی که برایتان ارسال می‌شود را در فیلد مربوطه وارد کنید. سپس یک رمز عبور قوی انتخاب کنید. چنانچه کد معرف در اختیار دارید کد مورد نطر را در فیلد مربوط وارد کنید و بر روی دکمه ثبت نام کلیک کنید. 

در این مرحله حساب کاربری شما در صرافی کوینکس ساخته می‌شود.

یک نکته مهم که حتما باید به آن دقت کنید این است که حساب ایمیل شما در حال حاضر به حساب شما در این صرافی متصل شده است و هر گونه ورود غیر مجاز به حساب ایمیل‌تان ممکن است به دستیابی به حساب صرافی و از دست رفتن سرمایه منجر شود. پس برای جلوگیری از ورود غیر مجاز، هم برای ایمیل و هم برای حساب صرافی، از پسوردهایی که از حروف کوچک و بزرگ و عدد تشکیل شده استفاده کنید، تا به راحتی قابل حدس نباشد.


ورود به حساب صرافی کوینکس


برای ورود به حسابی کاربری خود در صرافی کوینکس، باید وارد سایت آن به آدرس coinex.com شده و بر روی گزینه Sign In یا ورود کلیک کنید.

در صفحه باز شده باید آدرس ایمیل و یا شماره تلفنی (استفاده از شماره تلفن پس از اتصال آن به حساب کوینکس قابل استفاده می‌باشد) که با آن ثبت نام کرده‌اید را به همراه پسوردتان وارد نمایید و گزینه ورود به حساب را بزنید.

در مرحله بعد باید احراز هویت دو مرحله‌ای را برای امنیت بیشتر حسابتان کامل کنید. برای این منظور باید کدی که از طریق پیام کوتاه و یا برنامه Google Authenticator دریافت کردید را وارد کرده و وارد حسابتان شوید.


چگونه شماره تلفن همراه را به حساب کوینکس متصل کنیم؟


پس از ورود به حساب کاربری کوینکس گزینه Account را انتخاب کرده و بعد وارد Account Setting شوید. 

در صفحه باز شده در بخش تنظیمات امنیتی (Security Setting) و در قسمت Mobile روی گزینه Bind کلیک کنید. 

اگر در ابتدای ثبت نام، ورود دو عاملی را انتخاب کرده باشید، در این بخش باید کدی که از اپلیکیشن Google Authenticator دریافت کردید را وارد کرده، در غیر این صورت گزینه Next را انتخاب کنید. 

در مرحله بعد باید کدی که به ایمیل‌تان ارسال می‌شود را وارد کنید و روی دکمه Next کلیک کنید.

سپس نام کشور و شماره تلفن همراهتان را وارد کرده و کدی که از طریق پیام کوتاه به شما ارسال می‌شود را وارد نمایید.

پس از تایید، شماره تلفن همراه به حساب صرافی کوینکس متصل می‌شود.


نحوه فعال سازی گوگل اتنتیکیتور در صرافی کوینکس


یکی دیگر از روش‌های افزایش امنیت حساب کاربری صرافی کوینکس، فعال کردن احراز هویت دو عاملی (2FA) می‌باشد. 

ابتدا نرم افزار Google Authenticator را بر روی گوشی موبایل خود دانلود و نصب کنید.

در این مرحله برای فعال سازی احراز هویت دو عاملی، پس از ورود به حساب کاربری خود در صرافی کوینکس بر روی گزینه Account کلیلک کنید و بعد وارد Account Setting شوید.

در این مرحله از بخش تنظیمات امنیتی (Security Setting) و در قسمت Mobile برای گزینه TOTP Authentication دکمه bind را کلیک کنید.

سپس کد ارسال شده به ایمیل خود را در فیلد مربوط به آن وارد نمایید و بر روی گزینه Next کلیک کنید.

در این مرحله می‌بایست با استفاده از اپلیکیشن گوگل اتنتیکیتور کد QR را اسکن کرده و یا بصورت دستی کد 16 رقمی را وارد کنید.

پس از وارد کردن کد روی گزینه Next کلیک کنید. در این مرحله اتصال اپلیکیشن گوگل اتنتیکیتور به حساب کوینکس با موفقیت انجام شد.

حتما از کد 16 رقمی و کد QR اپلیکیشن گوگل اتنتیکیتور نسخه پشتیبان تهیه کنید چرا که در صورت نیاز برای بازیابی به این کد نیاز خواهید داشت.


احراز هویت در صرافی کوینکس چگونه انجام می‌شود؟


احراز هویت در کوینکس، روی سقف واریز و برداشت پول به حساب‌ کاربری تاثیر می‌گذارد. اما برای استفاده از دیگر خدمات این صرافی نیاز به احراز هویت نخواهد بود. 

برای انجام مراحل احراز هویت، وارد حساب کاربری خود شوید و در صفحه اصلی سایت صرافی، گزینه Account و بعد تنظیمات حساب کاربری Account Setting را انتخاب کنید. 

در صفحه‌ تنظیمات حساب کاربری، بر روی دکمه تایید کلیک کنید و سپس مشخصات هویتی خود را وارد کنید.

در مرحله بعدی ID type (مثلا پاسپورت) را انتخاب کرده و ID number خود را به همراه اسناد شناسایی خود بارگذاری کنید.

یک عکس واضح از خودتان هم در صفحه بارگذاری کرده و عبارت قول می‌دهم مالک قانونی اسناد شناسایی بارگذای شده باشم را تیک زده و روی Submit کلیک کنید. نتیجه در مدت حداکثر 24 ساعت به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


نحوه واریز ارز دیجیتال به صرافی کوینکس 


برای واریز ارز دیجیتال ابتدا شما باید از طریق صرافی‌های معتبر ایرانی مانند همتاپی با ریال اقدام به خرید تتر و یا خرید بیت کوین کرده و سپس آن را به کیف پول ارز دیجیتال خود در صرافی کوینکس منتقل کنید.

برای انجام این کار پس از ورود به حساب کاربری خود، وارد صفحه اصلی کوینکس شده و گزینه Assets و سپس Deposit را انتخاب نمایید.

برای مثال، برای وارد کردن تتر، نوع پروتکل USDT-TRC20 را انتخاب کنید. سپس برای دریافت و کپی کردن آدرس کوینکس خود بخش رونوشت آدرس و یا نمایش کد QR، آدرس را برداشت کنید و با استفاده از این آدرس، رمز ارز مورد نظرتان را به این صرافی ارسال کنید.


نحوه برداشت ارز دیجیتال از صرافی کوینکس 


برای برداشت ارز دیجیتال، پس از ورود به حساب کاربری در صفحه اصلی سایت صرافی گزینه Assets و سپس withdraw را انتخاب کنید.

به عنوان مثال برای تتر، USDT را سرچ کرده و روی گزینه انتقال عادی کلیک کنید و نوع پرتکل را USDT-TRC20 انتخاب کنید. آدرس برداشت را برای خود انتخاب کرده و در فیلد مربوط کپی کنید. در فیلدهای بعدی مبلغ برداشت را نیز وارد کنید و در آخر روی گزینه ارسال، کلیک کنید. 

در مرحله بعدی باید رمز عبور یک بار مصرفی که برای شما ارسال می‌شود را وارد کنید. اکنون یک ایمیل با نام CoinEx confirm به شما ارسال می‌شود که در آن پس از بررسی و تایید، باید روی گزینه Reconfirm کلیک کنید. فرمی برای شما باز می‌شود که باید روی تایید کلیک کنید. در آخر نیز دوباره ایمیلی برای تایید برداشت با عنوان CoinEx برای شما ارسال خواهد شد.


نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی کوینکس


برای خرید و فروش ارزهای دیجیتالی و مبادله آن‌ها با یکدیگر، ابتدا باید وارد صفحه اصلی سایت صرافی شده و نام کاربری و پسوردتان وارد شوید. سپس گزینه Exchange را انتخاب کنید.

در صفحه باز شده در کادر سمت چپ شما باید دو ارزی که قصد مبادله آن دو با هم را دارید، انتخاب نمایید. اگر قصد مبادله معمولی را دارید، در کادر پایین صفحه، گزینه Market را انتخاب کنید و در بخش Amount مقدار رمز ارزی که می‌خواهید را وارد کرده و در اخر روی گزینه Buy کلیک کنید تا مبادله شما به انجام برسد.

گزینه‌های Limit و Stop-Limit برای تعیین حد فروش و سفارش فروش در آینده به کار می‌رود.


کارمزد معاملات در صرافی کوینکس چگونه است؟


این صرافی از دو طرف معامله کارمزدهای متفاوتی دریافت نمی‌کند. مدل دریافت کارمزد در صرافی کوینکس «flat fee» می باشد. 

نرخ کلی کارمزد برای معاملات در این صرافی حداکثر ۰.۲ درصد برآورد می‌شود که در محدوده میانگین کارمزدهای جهانی قرار می‌گیرد. علاوه بر این کاربران صرافی کوینکس می‌توانند با خرید مقداری از رمز ارز مخصوص این صرافی یعنی توکن CET، در کارمزد معاملات ارزهای دیجیتال خود تخفیف دریافت کنند.


راهکارهایی برای امنیت بیشتر هنگام کار با صرافی کوینکس


مهم‌ترین راهکار برای حفظ امنیت شما برای کار با هر صرافی ارز دیجیتال این است که نام کاربری و رمز عبورتان را در جای مطمئنی ذخیره کرده و از آن به خوبی محافظت کنید.

هیچ گاه رمز عبور خود را با کسی در میان نگذارید. این کار باعث می‌شود تا به راحتی سرمایه شما به باد رود.

رمز عبورتان را کاملا یونیک انتخاب کنید و از رمز عبورهای مشابه با دیگر سایت‌هایی که عضو هستید، استفاده نکنید.

رمز عبورتان را به طور منظم به طور مثال هر 3 ماه یک بار برای جلوگیری از هک، عوض کنید.

رمز عبوری منحصر به فرد، پیچیده و طولانی انتخاب کنید. سعی کنید یک پسورد 16 کاراکتری متشکل از حروف بزرگ و کوچک، اعداد و دیگر کاراکترها انتخاب کنید.

برای جلوگیری از فراموش کردن پسوردتان می‌توانید از نرم افزارهای مدیریت رمز استفاده کنید.

در صورت استفاده از نرم افزارهای تغییر آی پی، سیستم به شما اخطار می‌دهد. حتما این اخطارها را جدی بگیرید.

برای امنیت بیشتر برای کار در این صرافی، احراز هویت دو عاملی (FA۲) را در اسرع وقت فعال کنید. این کار باعث می‌شود تا هر گونه خرید و فروش، ورود و خروج، تغییر رمز و یا تغییر API Keys فقط با انجام احراز هویت دو عاملی ممکن باشد. این امر می‌تواند امنیت شما در این صرافی را تا حد بالایی، ارتقا دهد.


سخن آخر


پس از خروج ایرانیان از صرافی‌های جامعی مانند بایننس به دلیل تحریم، صرافی کوینکس می‌تواند گزینه مناسبی برای مبادلات رمز ارزها برای ایرانیان باشد. این صرافی رو به رشد، با این که تازه کار است و ۴ سال بیشتر از تاسیس آن نمی‌گذرد، تنوانسته تا متخصصان خوبی را در کنارهم جمع کرده و با حجم بالای مبادلات همچنین خدمات خوبی به کاربران ارائه نماید.

از مزایای کار با این صرافی می‌توان به رابط کاربری قوی و ساده، امنیت بالا، بدون مشکل تحریم بودن برای ایرانیان، امکان استفاده از کارت بانکی بین المللی، کارمزد معقول و گاهی پایین، سقف برداشت بالا و امکان انجام انواع معاملات پیشرفته نام برد. نکته مهم برای کار کردن با این صرافی و دیگر صرافی‌های ارز دیجیتال این است که همیشه برای امنیت بیشتر، احراز هویت دو عاملی (FA۲) را در اسرع وقت فعال کنید. همچنین هرگز رمز عبورتان را در اختیار هیچ کس قرار ندهید تا سرمایه شما مورد سرقت قرار نگیرد.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش اتریوم صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. اره دقیقا بعد از صرافی بایننس کوینکس صرافی جایگزین خوبی برای انجام معاملات شد و من به شخصه فقط از صرافی خارجی برای خرید استفاده کردم و فقط برای خرید تتر از داخلی اسنفاده میکنم