بررسی صرافی بایننس و امکاناتی که این صرافی به کاربران ارائه می‌دهد

بررسی صرافی بایننس و امکاناتی که این صرافی در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد؟ | همتاپی

 اگر در حوزه ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشید و یا حتی به تازگی با این حوزه آشنا شده‌اید، حتما نام صرافی بایننس به گوشتان خورده است.

فهرست مطالب:(با کلیک بر روی هر عنوان به توضیحات بیشتر هدایت شوید.)

 

صرافی بایننس (Binance) یکی از بزرگترین و محبوب‌ترین صرافی‌های آنلاین ارز دیجیتال (Digital currency) حال حاضر جهان است که هر روزه میلیون‌ها کاربر از سرتاسر جهان ارزهای دیجیتال خود را در آن خرید و فروش می‌کنند. در این مقاله قصد داریم ضمن معرفی بایننس، برخی از امکانات این صرافی و نحوه ساخت حساب در آن را آموزش دهیم.


 تاریخچه فعالیت صرافی بایننس


صرافی Binance در سال 2017 توسط فرد چینی الاصل به نام چانگ پنگ ژائو راه‌اندازی شد اما خیلی زود توانست رشد کند و با پشت سر گذاشتن بسیاری از رقبای قدرتمند خود لقب بهترین و بزرگترین پلتفرم خرید و فروش ارزهای دیجیتال در جهان را بدست آورد. در زمان نگارش این مطلب حجم معاملات روزانه این صرافی به بیش از 18 میلیارد دلار می‌رسد. این میزان حجم معاملات صرافی بایننس نشان دهنده بالا بودن میزان نقدینگی و بالا بودن تعداد خریداران و فروشندگان در آن می‌باشد. 

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

 پس از راه اندازی این صرافی، بنیانگذاران بایننس موفق شدند توکن بومی پلتفرم خود را تحت عنوان بایننس کوین یا BNB معرفی کنند. با عرضه اولیه سکه یا ICO بایننس کوین توسعه‌دهندگان این ارز دیجیتال توانستند سرمایه‌ای معادل 15 میلیون دلار را جمع آوری کنند.   

دفتر مرکزی این صرافی ارز دیجیتال در ابتدای شروع به کار، در کشور چین قرار داشت اما همزمان با ممنوعیت خرید و فروش و تجارت ارزهای دیجیتال در این کشور سرورهای این صرافی به شهر توکیو در ژاپن منتقل شد. با افزایش فشار دولت چین و ژاپن و قوانین سخت‌گیرانه این کشورها در خصوص خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال سرانجام دفتر اصلی این صرافی به کشور مالت منتقل شد.


ارز دیجیتال بایننس


بایننس کوین با نماد اختصاری BNB در سال 2017 توسط صرافی بایننس از طریق ICO عرضه شده است. این صرافی، بایننس کوین را با هدف تسهیل در ارائه خدمات به مشتریان و توسعه کسب و کار خود ایجاد کرده است. خرید بایننس کوین برای کاربران این صرافی مزایای زیادی مانند کاهش کارمزد معاملات را به همراه دارد. این بدان معناست که اگر کاربران در خرید و فروش ارزهای دیجیتال خود از BNB استفاده کنند می‌توانند کارمزد معاملات خود را تا 25% کاهش دهند. از دیگر ویژگی‌های بایننس کوین می‌توان هزینه کارمزد بسیار پایین و سرعت تراکنش‌های بالای آن را نام برد؛ کاربران می‌توانند در کمتر از یک دقیقه به هر میزان که تمایل داشته باشند بایننس کوین را به هر کجای دنیا منتقل کنند.

ارز دیجیتال بایننس | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

بایننس کوین در ابتدا بر روی شبکه بلاکچین اتریوم عرضه شد اما پس از استقبال کاربران، شرکت بایننس تصمیم گرفت بلاکچین اختصاصی خود را با نام  اسمارت چین (smart chain) راه اندازی کند. BNB یک کوین نیمه‌متمرکز است و به شرکت بایننس وابسته است. هرچه صرافی Binance گسترده‌تر شود و توسعه یابد؛ ارزش و اعتبار این ارز دیجیتال نیز افزایش می‌یابد.


قابلیت‌های صرافی بایننس


موفقیت‌های صرافی بایننس به چند فاکتور کلید و مهم وابسته است، در ادامه برخی از مهم‌ترین قابلیت‌های این صرافی پیشتاز را بررسی خواهیم کرد.

  • پشتیبانی از ارزهای دیجیتال مختلف

یکی از دلایل محبوبیت بالای صرافی بایننس بین کاربران این حوزه پشتیبانی آن از گستره‌ای از ارزهای دیجیتال مختلف می‌باشد. در حال حاضر بیش از 200 ارز دیجیتال در این صرافی مبادله می‌شود و کاربران بدون در نظر گرفتن میزان دارایی خود، می‌توانند به تبادل با دیگران بپردازند. 

  • کارمزد پایین معاملات

یکی دیگر از قابلیت‌های صرافی بایننس در مقایسه با دیگر پلتفرم‌های مشابه کارمزد پایین معاملات در این صرافی می‌باشد. در حال حاضر بایننس از مشتریان در هر معامله حدود 0.1% ارز دیجیتال به عنوان کارمزد کسر می‌کند؛ این بدان معناست که اگر کاربری یک اتریوم معامله کند، تنها 0.001 ETH به عنوان کارمزد از معامله او کسر خواهد شد. 

  • اهدای جایزه به کاربران

کاربرانی که در صرافی بایننس معاملات خود را انجام می‌دهند ممکن است مشمول جایزه شوند. این جوایز به صورت مستمر تغییر می‌کند. اغلب این جوایز در قالب ارزهای دیجیتال رایگانی مثل WAVES و ONT به کاربران اهدا می‌شود. البته تاکنون جوایز باورنکردنی مانند خودرو از برند مازراتی نیز ارائه شده است.

  • صرافی بایننس لانچ پد عرضه اولیه سکه (ICO)

این صرافی به فهرست کردن ارزهای دیجیتال جدید پس از تکمیل عرضه اولیه آنها مشهور است. مهم‌ترین فاکتور برای لیست شدن یک کوین یا توکن در صرافی بایننس داشتن زیر بنای قوی و مستحکم می‌باشد. این فاکتور باعث افزایش محبوبیت بایننس بین شرکت‌های توسعه دهنده ارزهای دیجیتال شده است.

  • امنیت بالا در بایننس

امنیت در Binance حرف اول را می‌زند. به همین دلیل این صرافی علاوه بر استفاده از استاندارد CCSS برای محافظت از حساب‌های کاربری، از کاربران درخواست می‌کند جهت افزایش امنیت احراز هویت دومرحله‌ای (2FA) را برای حساب کاربری خود فعال کنند. با فعال کردن این فاکتور کاربران حین ورود به حساب کاربری، برداشت و یا انتقال ارز می‌بایست علاوه بر رمز عبور، کد یکبار مصرف ارسال شده به شماره موبایل و یا ایمیل را نیز درج کنند. 

  • حجم بالای معاملات در بایننس

از آنجایی که بایننس به عنوان بزرگترین صرافی معاملاتی در بازار ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود و از ارزهای دیجیتال مختلفی پشتیبانی می‌کند روزانه بیشتر معاملات در این پلتفرم انجام می‌شود. تعداد زیاد کاربران این پلتفرم، سرعت بالای درخواست‌ها را تضمین می‌کند. تکنولوژی مورد استفاده این صرافی به کاربران اجازه می‌دهد در هر ثانیه حدود 1.4 میلیون تراکنش را پردازش کنند. در بیشتر مواقع سفارش خرید و فروش کاربران در ;سری از ثانیه توسط کاربر دیگری تایید می‌شود. البته لازم به ذکر است که سرعت تایید سفارش برای ارزهای دیجیتال بسته به حجم مبادلات و میزان محبوبیت آن رابطه مستقیم دارد. 

  • اپلیکیشن

صرافی بایننس به منظور سهولت استفاده کاربران از خدمات این صرافی اپلیکیشن موبایل طراحی کرده است. کاربران با دانلود و نصب این اپلیکیشن به راحتی می‌توانند وارد حساب کاربری خود شوند و به خرید و فروش ارزهای دیجیتال بپردازند.

  • ارائه وام به کاربران

سرویس وام صرافی بایننس به کاربران این امکان را می‌دهد برای ارزهایی مانند BUSD و USDT وام دریافت کنند. دوره وام‌های این صرافی ۷، ۱۴، ۳۰ و ۹۰ روزه می‌باشد و کاربران می‌توانند وام مورد نظرشان را پیش پرداخت کنند و از صرافی بخواهند سود آن را براساس تعداد روزهای قرض گرفته شده محاسبه نمایند.


خدمات صرافی بایننس


این صرافی به عنوان بزرگترین صرافی جهان خدمات زیادی را به کاربران خود ارائه می‌دهد. در ادامه با خدمات این صرافی بیشتر آشنا می‌شویم: 

  • خرید و فروش ارزهای دیجیتال در صرافی بایننس

اولین خدمتی که صرافی Binance به کاربران خود ارائه می‌دهد خرید و فروش انواع ارزهای دیجیتال است. در حال حاضر در این صرافی سه روش برای خرید و فروش این ارزها وجود دارد و کاربران با عضویت در این صرافی می‌توانند ارز دیجیتال مورد نظر خود را بدون واسطه و به طور مستقیم به مشتری نهایی برسانند.

  1. تبادل نظیر به نظیر (P2P): در این سرویس خریداران و فروشندگان به طور مستقیم با هم در ارتباط هستند و انواع ارزهای دیجیتال خود را با یکدیگر مبادله کنند. قابلیت‌های بیشمار این سرویس پرداخت‌های فیات را بسیار آسان کرده است.
  2. کارت بانکی: صرافی بایننس در همکاری با شرکت Simplex امکان پرداخت از طریق کارت‌های بانکی با ارزهای فیات را برای کاربران خود فراهم کرده است؛ در حال حاضر کاربران می‌توانند از طریق درگاه‌های بانکی 31 ارز دیجیتال مختلف را خریداری کنند. البته لازم به ذکر است کارمزد معاملاتی که با دلار آمریکا پرداخت می‌شود حدود 3.5 درصد افزایش خواهد یافت. 
  3. انتقال الکترونیکی (SEPA): صرافی Binance در همکاری با سه شرکت هم‌اکنون به کاربران خود این امکان را می‌دهد به طور مستقیم با ارزهای فیات رمز ارز خریداری کنند. این روش، به دلیل صفر بودن کارمزد حوزه پرداخت‌های یکپارچه یورو (SEPA) مورد توجه کاربران زیادی قرار گرفته است. البته در این روش از دلار آمریکا پشتیبانی نمی‌شود. اما کاربران می‌توانند از دلار کانادا و استرالیا استفاده کنند.

شما برای حفظ حریم خصوصی خود می‌توانید از مرورگر Brave استفاده کنید. در داخل این مرورگر می‌توانید علاوه بر مشاهده خلاصه وضعیت حساب کاربری با Binance Widget یکپارچه شده و از آن برای ترید سریع ارزهای دیجیتال استفاده کنید. 

  • ترید ارزهای دیجیتال در صرافی بایننس

رابط کاربری ساده و قابل فهم صرافی بایننس امکان ترید ارزهای دیجیتال را برای تمامی کاربران فراهم کرده است و نیازی به حرفه‌ای بودن نیست. در این پلتفرم کاربران می‌توانند به راحتی انواع ارزهای دیجیتال را به یکدیگر تبدیل کنند. به تازگی نیز امکان مبادله ارزهای دیجیتال با ارزهای فیات نیز وجود دارد. 

رابط کاربری این صرافی بسته به انتخاب کاربر می‌تواند به سه قسمت ساده (Basic)، کلاسیک (Classic) و حرفه‌ای (Advanced) تقسیم ‌شود. لذا همه کاربران بدون توجه به سابقه حضورشان می‌توانند از قابلیت‌های صرافی بایننس استفاده کنند.

  • معاملات لحظه‌ای (اسپات-Spot)

معاملات لحظه‌ای یا معاملات Spot معاملاتی است که بصورت آنی تسویه می‌شود و خریدار و فروشنده در یک قیمت مشخص، مقدار معینی ارز دیجیتال را با هم معامله می‌کنند. برای معاملات لحظه‌ای سه رابط کاربری در دسترس قرار دارد. برای کاربران تازه وارد حالت‌های کلاسیک و حرفه‌ای پیچیده به نظر می‌رسند. رابط کاربری Avanced به کاربر اجازه می‌دهد تا از ابزارهای نمایش رسم اضافی استفاده کنند. در حالی که نمایش کلاسیک، فقط خلاصه‌ سریعی از وضعیت بازار را ارائه می کند. البته برای کاربران غیرحرفه‌ای بایننس، نمایش ابتدایی (Basic) را پیشنهاد می‌کنیم. در این حالت شما تنها قیمت تبدیل ارزهای مختلف به یکدیگر را مشاهده خواهید کرد.

  • معاملات مارجین (Margin)

در حالت عادی، هر تریدر تنها می‌تواند به اندازه موجودی حساب کاربری خود معامله کند. برای مثال کاربری که قصد خرید 1 بیت کوین در قیمت 35 هزار دلار را دارد می‌بایست به اندازه 35 هزار دلار در حساب کاربری خود موجودی داشته باشد.

در صرافی بایننس معاملات مارجین برای برخی از جفت‌های معاملاتی در دسترس می‌باشد. نحوه انجام این معاملات به این شکل است که صرافی بایننس مقدار اعتبار مورد نظر تریدر را در اختیار او قرار می‌دهد تا بتواند با موجودی بیشتری معامله کند، برای برخی از این جفت‌های معاملاتی تا سقف 10 برابر (10x) اهرم نیز وجود دارد. 

در چنین حالتی کاربران دو حق انتخاب Cross Margin و Isolated Margin دارند. در حالت Cross تمام موجودی حساب مارجین کاربر در معرض ریسک قرار می‌گیرد؛ یعنی قیمت لیکوئید (Liquid) شدن هر پوزیشن به مارجین اختصاص داده شده به پوزیشن مذکور محدود نمی‌شود و در صورت ضرر بیشتر، تا لیکوئید شدن کل حساب شما ادامه دارد. در حالت Isolated نیز کاربر به هر پوزیشن خود مقداری مارجین اختصاص می‌دهد و در صورت لیکوئید شدن، به همان مقدار تعیین شده خسارت خواهد دید؛ بنابراین در صورتی که خسارت او زیاد باشد تمام حساب فرد لیکوئید نمی‌شود.

  • بایننس فیوچرز (Binance Futures)

بایننس فیوچرز برای اولین بار در سال 2019 عرضه شد. این پلتفرم به معامله‌گران این امکان را می‌دهد به جای خرید و فروش مستقیم ارزهای دیجیتال به پیش بینی قیمت آنها بپردازند. در معاملات فیوچرز بایننس به کاربران اجازه می‌دهد لوریج را تا حداکثر 125 برابر قرار دهند. این بدین معناست که سود و ضرر تریدر 125 برابر افزایش پیدا می‌کند. 

لازم به ذکر است موجودی Binance Futures از سایر دارایی‌های حساب کاربری تریدر جدا هستند. به طوری که در آن نیاز به وثیقه گذاری معاملات آتی با تتر پرداخت می‌شود و سودها و ضررها نیز بر اساس بهاء خرید تتر محاسبه می‌شود. 

رابط کاربری بایننس فیوچرز تقریبا شبیه معاملات لحظه‌ای این صرافی است با این تفاوت که در آن گزینه‌هایی جهت مشاهده پوزیشن‌های باز و کنترل مقدار اهرم وجود دارد. میزان کارمزد در بایننس فیوچرز حداکثر 0.04 درصد هر معامله است. هم‌چنین هر چه حجم معاملات کاربران در هر ماه افزایش یاید میزان کارمزد نیز کم می‌شود.

  • پس‌انداز (Savings) 

این ویژگی به کاربران آن اجازه می‌دهد در ازای نگهداری بخش بدون استفاده از دارایی، از صرافی Binance سود دریافت کنند. دو روش انعطاف‌پذیر (Flexible) و قفل شده (Locked) برای این کار وجود دارد. در روش اول شما با توجه به میزان برداشت مداوم خود، سود متفاوتی را خواهید گرفت؛ اما در روش دوم، در مدت زمان مشخص نمی‌توانید به دارایی خود دست بزنید. در این حالت میزان سود دریافتی بیشتر خواهد بود. 

  • بایننس ارن (Binance Earn)

بایننس ارن مجموعه‌ای از خدمات مالی است که توسط صرافی Binance ارائه می‌شود. این پلتفرم به شما اجازه می‌دهد دارایی‌های دیجیتال خود را افزایش دهید. در واقع شما می‌توانید آن را یک حساب پس‌انداز برای ارزهای رمزنگاری‌شده خود در نظر بگیرید. Binance Earn نسبت به حساب پس انداز معمولی در بایننس از قابلیت‌های بیشتری برخوردار می‌باشد. این پلتفرم در حال حاضر دسته‌های مختلفی دارد. پس‌انداز منعطف (Flexible Saving)، پس‌انداز ثابت (Fixed Saving)، وام‌دهی (Lending)، استیکینگ قفل شده (Fixed Staking) و لانچ‌پول (Launchpool) از جمله آن‌ها می‌باشد.

  • استیکینگ (Staking)

یکی دیگر از سرویس‌هایی که بایننس در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد استیکینگ می‌باشد. کاربران با استفاده از این سرویس می‌توانند به یکی از نودهای شبکه ارزهای دیجیتال مبتنی بر اثبات سهام تبدیل شوند و سود کسب کنند. برای استفاده از این سرویس کاربران نیازی به داشتن اطلاعات تکنیکی درباره استیک کردن ندارند و با چند کلیک می‌توانند به عنوان یک نود فعالیت خود را آغاز کنند. استیکینگ نیز مانند سرویس پس انداز با دو روش انعطاف‌پذیر (Flexible) و قفل شده (Locked) انجام می‌شود.


 محصولات صرافی بایننس


صرافی ارز دیجیتال بایننس در حال حاضر محصولات متنوع و خلاقانه زیادی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

  • آکادمی بایننس (Binance Academy)

آکادمی بایننس یکی از خدمات صرافی Binance است که در اواخر سال 2018 با هدف آموزش و افزایش سطح آگاهی کاربران حوزه ارزهای دیجیتال راه اندازی شد. در حال حاضر تیم صرافی بایننس تلاش می‌کند مطالب آموزشی فناوری بلاک‌چین (Blockchain)، مسائل فنی، امنیتی و مالی حوزه ارزهای دیجیتال در قالب ویدیو، مقاله و آموزش‌های آنلاین در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد.

  • خیریه‌ بایننس (Bianane Charity)

Bianane Charity یکی از محصولات صرافی بایننس است. این صرافی توانسته است با بهره‌گیری از تکنولوژی بلاک‌چین یک خیریه کاملا شفاف ایجاد نماید. در این خیریه کاربران با استفاده از ارزهای دیجیتال خود می‌توانند در امور خیریه شرکت کنند. استفاده از این پلتفرم باعث می‌شود شما پرداخت‌های خود را به صورت ناشناس به آدرس‌های خیریه منتقل کنید.

  • کوین مارکت کپ (coinmarketcap)

صرافی Binance سایت کوین مارکت کپ (CoinMarketCap)، یکی از مهم‌ترین سایت‌های مرجع اطلاعات ارز دیجیتال را خریداری کرد.

  • لابراتوار بایننس (Binance Lab)

لابراتوار بایننس یک مرکز تحقیقاتی و پژوهشی در زمینه تحلیل و بررسی پروژه‌ها و استارت‌آپ‌های حوزه بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال می‌باشد. این موسسه با شناسایی پروژه‌های قوی حوزه ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاری شرایط پیشرفت آنها را فراهم می‌کند.

  • پژوهشکده بایننس (Binance Research)

پژوهشکده بایننس یکی دیگر از محصولات کاربردی این صرافی است. صرافی Binance توکن‌ها و کوین‌های (Coins) موجود در بازار را با منبع و مرجع معتبر تجزیه و تحلیل می‌کند و اطلاعات زیادی را در خصوص ویژگی‌های فنی جامع و اقتصادی پروژه‌ها در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

  • تراست (Trust) والت

تراست والت یک کیف‌پول‌های نسخه موبایلی است که از ارزهای دیجیتال زیادی پشتیبانی می‌کند. این کیف پول یکی دیگر از محصولات صرافی ارز دیجیتال بایننس می‌باشد. کیف‌پول تراست کلیدهای خصوصی (Private keys) کاربران را با لایه‌های امنیتی مختلف تنها بر روی گوشی موبایل آنها ذخیره و نگهداری می‌کند. کیف‌پول تراست والت به شما این امکان را می‌دهد با اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (Dapp) و اینترنت نسل سوم (Web3) در تعامل باشید. هم‌چنین این کیف‌پول با صرافی غیرمتمرکز بایننس (Binance DEX) سازگار می‌باشد و به شما این امکان را می‌دهد تمام توکن‌هایی که روی این کیف‌پول نگهداری می‌کنید را بدون خطر مبادله کنید.

لازم به ذکر است که صرافی Binance علاوه بر خدمات ذکر شده خدمات دیگری مانند استیک کوین‌های POS، فارمینگ (Pharming) پروژه‌‌های دیفای (DeFi)، استخر استخراج (Mining Pool) بایننس، برگزاری IEOهای متنوع و… ارائه می‌دهد.


 امنیت صرافی بایننس 


یکی از ویژگی‌هایی که باعث شد تا صرافی Binance به برترین صرافی‌های ارز دیجیتال جهان تبدیل شود. امنیت بسیار بالای آن می‌باشد؛ اما باید بدانید که امنیت هیچ چیزی صد درصد نیست. ولی با این حال صرافی بایننس تلاش می‌کند با بروزترین فناوری‌های امنیتی، امنیت حساب کاربران خود را تامین کند. این صرافی راهکارهایی مانند Google 2FA (اتنتیکیتور)، آنتی فیشینگ (Anti-Phishing) را به کاربران ارائه کرده است؛ این راهکارها امنیت حساب کاربری را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. اما با این حال در تاریخ 8 مه 2019 این صرافی دچار هک شد و مبلغ 40 میلیون دلار به سرقت رفت. اگرچه این اتفاق موجی از ترس و نگرانی را در میان کاربران این صرافی بوجود آورد. حدود یک هفته بعد مدیر بایننس (CZ) تمامی مبالغ به سرقت رفته را با هزینه شخصی خود پرداخت کرد و مدتی بعد توانست مبالغ هک شده را پس بگیرد. بنابراین لازم است شما به هنگام استفاده از سایت بایننس دقت کنید تنها از سایت رسمی آن استفاده کنید.


معایب صرافی بایننس


کاربران مختلف در مورد صرافی بایننس و خدمات آن نظرات متفاوتی دارند. به عقیده برخی از کاربران این صرافی به سوالات و ایمیل‌های آن‌ها خیلی دیر جواب می‌دهد. به همین دلیل پشتیبانی بایننس را خیلی ضعیف می‌دانند. عده دیگری این موضوع را حجم بالای مشتریان این صرافی دانسته و به عنوان نقطه ضعف بایننس نمی‌دانند.

صرافی Binance متاسفانه ایران را تحریم کرده است و در صورت شناسایی کاربران ایرانی، حساب کاربری آنها را مسدود می‌کند.

بایننس به دلیل قدرت بالایی که دارد می‌تواند در برخی موارد قیمت ارزهای دیجیتال را توسط ربات‌ها و نهنگ‌های (Whales) بزرگ دستکاری کند.

تعداد کمیسیون‌های برداشت، خرید و فروش صرافی Binance بسیار زیاد است.


نحوه ساخت حساب کاربری در صرافی بایننس


برای عضویت و ایجاد حساب کاربری در صرافی بایننس می‌توانید به روش زیر اقدام کنید.

ابتدا وارد وب سایت رسمی صرافی بایننس به آدرس Binance.com شوید. در صفحه اصلی این وب سایت بر روی دکمه Register کلیک کنید. 

در صفحه ثبت نام می‌بایست آدرس ایمیل و گذرواژه مورد نظر خود را وارد کنید. 

توجه داشته باشید که ایمیل وارد شده معتبر باشد؛ زیرا به این ایمیل لینک تایید فرستاده می‌شود. هم‌چنین در صورت بروز مشکل تنها راه ارتباطی شما با صرافی بایننس همین آدرس ایمیل خواهد بود. 

گذرواژه انتخابی شما نیز برای امنیت بیشتر حساب کاربری، باید بیش از 8 کاراکتر و شامل اعداد و حروف انگلیسی بزرگ و کوچک باشد.

اگر کسی صرافی Binance را به شما معرفی کرده است می‌توانید کد معرف او را در بخش Referral ID وارد کنید. وارد کردن این کد بر روی حساب شما تاثیری نخواهد داشت و درآمد شخص معرف توسط بایننس پرداخت می شود. پر کردن این بخش از فرم ثبت نام اختیاری است و شما می‌توانید بدون پر کردن فیلد مربوط به آن می‌توانید مراحل ثبت را ادامه دهید.

در مرحله بعد تیک تأیید قوانین بایننس را بزنید. سپس برای ساخت حساب کاربری روی دکمه Create account کلیک کنید.

در این مرحله به ایمیل ثبت شده در مرحله اول لینکی ارسال می‌شود که شما با کلیک کردن بر روی آن می‌توانید آدرس ایمیل وارد شده را تایید کرده و  حساب کاربری خود را فعال کنید. 

و در آخر پس از تایید آدرس ایمیل، پیام فعال‌ شدن حساب کاربری برای شما نمایش داده می‌شود. حالا می‌توانید با کلیک کردن بر روی دکمه Log In وارد حساب خود شوید.


آموزش نحوه ترید در صرافی بایننس


پس از ایجاد حساب کاربری، حالا نوبت ترید ارزهای دیجیتال است. برای انجام این کار باید مراحل زیر را طی کنید:

در صفحه اصلی سایت بایننس به بخش مارکت‌ها (Markets) بروید. 

در این مرحله می‌بایست مارکت مورد نظر خود را انتخاب کنید؛ برای مثال اگر قصد دارید بیت کوین را به اتریوم تبدیل کنید، باید مارکت بیت کوین (BTC Markets) را انتخاب کنید. در حال حاضر در صرافی Binance چهار مارکت مختلف وجود دارد:

مارکت بایننس کوین: در این بازار یک طرف معامله بایننس کوین می‌باشد. یعنی شما می‌توانید بایننس کوین بدهید و به ازای آن ارز دیجیتال دیگری دریافت کنید و یا اینکه ارز دیجیتال بدهید و معادل آن بایننس کوین دریافت کنید. معاملات این مارکت با 25 درصد تخفیف انجام می‌شود.

مارکت بیت کوین: در این بازار نیز یک طرف معامله بیتکوین است. معامله گران در این بازار می‌توانند ارزهای دیجیتال را با بیت کوین معامله نمایند. 

مارکت آلتکوین‌ها: اگر شما قصد خرید ترون، اتریوم یا ریپل  را داشته باشید،  باید مارکت آلتکوین‌ها را انتخاب کنید.

مارکت دلاری: در این روش یک طرف معامله شما دلار یا همان استیبل‌کوین‌ها هستند. استیبل کوین‌ها ارزهای دیجیتالی با قیمت ثابت هستند که با یک کالای ارزشمند مثل دلار پشتیبانی می‌شوند. 

 بعد از انتخاب مارکت مورد نظر خود، وارد صفحه معاملات جفت ارز شوید. 

فرض کنید، قصد دارید با استفاده از بیت کوین، ریپل بخرید. روی جفت ارز ریپل/بیت‌ کوین (XRP/BTC) کلیک کنید تا صفحه معاملات مربوط به آن باز شود. در این صفحه شما می‌توانید در ازای بیت کوین‌های خود ریپل بخرید یا ریپل‌های خود را به بیت کوین تبدیل نمایید. علاوه بر این در صفحه باز شده امکان مشاهده وضعیت جفت ارز در یک روز گذشته، فهرست سفارشات فروش، فهرست سفارشات خرید، نمودار قیمت، نوع سفارش، فرم سفارش خرید، فرم سفارش فروش، امکان رفتن به صفحه معاملات ارزهای دیجیتال دیگر و تاریخچه معاملات را به‌صورت لحظه‌ای وجود دارد.

انواع روش‌های ترید در صرافی ارز دیجیتال بایننس

سفارش سریع (Market Order): برای ترید سریع در بایننس می‌بایست در فرم مربوط به خرید و فروش ارز دیجیتال، نوع سفارش خود را در حالت Market قرار دهید تا صرافی بایننس به صورت خودکار بهترین قیمت را برای شما پیدا‌ کند و معامله سریع انجام شود.

برای مثال، فرض کنید قصد خرید سریع بیت کوین با استفاده از تتر را دارید.  وارد مارکت بیت کوین شده و جفت ارز بیت کوین/تتر (BTC/USDT) را انتخاب نماید. در قسمت فرم خرید بیت کوین، نوع سفارش را روی مارکت قرار دهید.

سپس می‌بایست مشخص کنید که چه مقدار از موجودی تتر شما برای این خرید استفاده شود. اگر قصد خرید بیت کوین با کل موجودی تتر خود را دارید باید گزینه 100 درصد را انتخاب نمایید. 

توجه داشته باشید که فرایند فروش هم دقیقا به همین شکل انجام می‌شود.

سفارش لیمیت (Limit): در این روش برای خرید یا فروش ارز دیجیتال مورد نظر خود یک قیمت خاص ثبت می‌کنید. زمانی که قیمت ارز دیجیتال به قیمت مورد نظر شما برسد سفارش خرید یا فروش تکمیل خواهد شد. فرض کنید بهای ریپل در حال حاضر 0.5 دلار است؛ اما شما پیش بینی می‌کنید ارزش آن به 0.45 دلار خواهد رسید. لذا یک سفارش لیمیت برای خرید ریپل در قیمت 0.45 دلار ثبت می‌کنید. در صورتی که قیمت ریپل به 0.45 دلار برسد، سفارش شما تکمیل می‌شود.

سفارش استاپ لیمیت (Stop-Limit): در این روش شما به سیستم صرافی دستور می‌دهید: هنگامی که قیمت ارز دیجیتال مورد نظر به رقم X رسید، سفارشی با رقم Y برای من ثبت کن. با استفاده از سفارش استاپ لیمیت شما می‌توانید حتی زمانی که به سیستم دسترسی ندارید معامله انجام دهید. 

فرض کنید بهای فعلی ریپل حدود 0.5 دلار است. می‌توانید سفارش استاپ لیمیت تعریف کنید که وقتی قیمت ریپل به 0.498 دلار رسید (Stop)، سفارش فروشی با قیمت 0.497 دلار برای شما ثبت شود. (Limit). تریدرها معمولاً از این روش برای توقف ضرر (Stop-loss) استفاده می‌کنند تا از تحمیل ضررهای زیاد جلوگیری کنند.

سفارش او سی او (OCO): نوع دیگری از سفارشات است که مختص تریدرهای حرفه‌ای می‌باشد. در این دسته از سفارشات امکان ثبت دو سفارش همزمان برای تریدر فراهم شده است. زمانی که یکی از دو معامله ذکر شده فعال شود، دیگری خودبه‌خود لغو می‌شود.

سوالات متداول

  • صرافی بایننس از چه زمانی مشغول به کار است و خالق آن کیست؟

صرافی Binance در سال 2017 توسط فرد چینی الاصل به نام چانگ پنگ ژائو راه‌اندازی شد اما خیلی زود توانست رشد کند و با پشت سر گذاشتن بسیاری از رقبای قدرتمند خود لقب بهترین و بزرگترین پلتفرم خرید و فروش ارزهای دیجیتال در جهان را بدست آورد. در زمان نگارش این مطلب حجم معاملات روزانه این صرافی به بیش از 18 میلیارد دلار می‌رسد. این میزان حجم معاملات صرافی بایننس نشان دهنده بالا بودن میزان نقدینگی و بالا بودن تعداد خریداران و فروشندگان در آن می‌باشد.

  • هدف بایننس از ایجاد بایننس کوین چه بود؟

این صرافی، بایننس کوین را با هدف تسهیل در ارائه خدمات به مشتریان و توسعه کسب و کار خود ایجاد کرده است. ارز دیجیتال BNB برای کاربران این صرافی مزایای زیادی مانند کاهش کارمزد معاملات را به همراه دارد. این بدان معناست که اگر کاربران در خرید و فروش ارزهای دیجیتال خود از BNB استفاده کنند می‌توانند کارمزد معاملات خود را تا 25% کاهش دهند.

  • بایننس چه ویژگی هایی دارد؟

پشتیبانی از ارزهای دیجیتال مختلف

کارمزد پایین معاملات

اهدای جایزه به کاربران

صرافی بایننس لانچ پد عرضه اولیه سکه (ICO)

امنیت بالا در بایننس

حجم بالای معاملات در بایننس

ارائه وام به کاربران

  • بایننس چه خدماتی ارائه می دهد؟

خرید و فروش ارزهای دیجیتال در صرافی بایننس

تبادل نظیر به نظیر (P2P)

کارت بانکی

انتقال الکترونیکی (SEPA)

ترید ارزهای دیجیتال در صرافی بایننس

معاملات لحظه‌ای (اسپات-Spot)

معاملات مارجین (Margin)

بایننس فیوچرز (Binance Futures)

پس‌انداز (Savings)

بایننس ارن (Binance Earn)

استیکینگ (Staking)

  • محصولات صرافی بایننس شامل چه چیزهایی می شود؟

آکادمی بایننس (Binance Academy)

خیریه‌ بایننس (Bianane Charity)

کوین مارکت کپ (coinmarketcap)

لابراتوار بایننس (Binance Lab)

پژوهشکده بایننس (Binance Research)

تراست (Trust) والت

  • انواع روش‌های ترید در صرافی ارز دیجیتال بایننس چیست؟

سفارش سریع (Market Order)

سفارش لیمیت (Limit)

سفارش استاپ لیمیت (Stop-Limit)

سفارش او سی او (OCO)

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش ارز دیجیتال صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. آیا صرافی بایننس کارمزد خود را جهت انتقال پول جداگانه دریافت میکند یا از مبلغ قابل انتقال کسر خواهد کرد آیا کسی تجربه این را دارد جواب بدهد

    1. اگه توی ایران هستی خیلی سخت میدونم بتونی برگردونی وگرنه میتونی به cfpb آمریکا شکایت کنی . من از بلاکچین دات کام شکایت کردم چون بدون دلیل حسابمو بست و چون در اروپا هستم باید تمام موجودی رو برگردونه . به هیچ کیف پولی اعتماد نکنید این اتفاق برای خارجی های زیادی هم افتاده . من تجربه چند ساله میگه همه به نوعی کلاهبردارن اما در ظاهر قانونی کار میکنن

    1. سلام دوست عزیز

      متاسفانه صرافی ارز دیجیتال بایننس کاربران ایرانی رو تحریم کرده است. با این وجود بسیاری از کاربران ایران با استفاد از vpn در این صرافی به خرید و فروش ارز دیجیتال می‌پردازند. این کار ریسک معامات شما را بسیار زیاد می‌کند چرا که در صورت شناسایی هویت شما توسط بایننس احتمال مسدود شدن دارایی‌های دیجیتال شما وجود دارد.