قیمت بیت کوین می‌تواند تا ۳۶ هزار دلار کاهش یابد

قیمت بیت کوین می‌تواند تا ۳۶ هزار دلار کاهش یابد

قیمت بیت کوین در چند روز اخیر به آرامی کاهش پیدا کرده است و قیمت آن طی هفته گذشته، دو بار از خط میانگین متحرک 100 روزه رد شد و اکنون خطوط میانگین متحرک 100 و 50 روزه به سطوح مقاومت سنگینی تبدیل شده‌اند.

علاوه بر این، سطح قیمت 40 هزار دلاری نیز به عنوان سطح مقاومت استاتیک و کلیدی عمل کرده و بیتکوین در اکثر اوقات هفته گذشته، پایین‌تر از این سطح معامله شده است.

تحلیل نمودار روزانه قیمت بیت کوین

اخیراً چند سقف پایین‌تر (lower high) روی نمودار شکل گرفته که نشان از ادامه روند نزولی دارد. همانطور که اکنون نیز می‌توان مشاهده کرد، قیمت بیتکوین همان منطقه پشتیبانی 36 هزار دلاری را برای کوتاه مدت هدف گرفته، که در سال گذشته چندین بار قیمت را حفظ کرده است. با این حال، شکست قیمت به زیر این محدوده می‌تواند منجر به کاهش سریع به سمت منطقه تقاضای 30 هزار دلاری شود، و این ممکن است فرصت‌هایی برای خرید بیت کوین را به وجود آورد، به خصوص برای سرمایه‌گذارانی که به دنبال خرید در کف‌های قیمتی هستند.

نمودار روزانه قیمت بیت کوین | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار روزانه قیمت بیت کوین. منبع: تردینگ ویو

تحلیل نمودار 4 ساعته بیت کوین

نمودار تحلیل و پیش بینی قیمت بیت کوین نشان می‌دهد، در بازه زمانی 4 ساعته، مشخص است که قیمت پس از رد شدن از منطقه 40 هزار دلاری، به مرز پایینی الگوی “پرچم نزولی” نزدیک‌تر می‌شود.

با این حال، رفتار قیمت یک الگوی کنج نزولی (falling wedge) را تشکیل می‌دهد که به عنوان یک الگوی برگشتی صعودی شناخته می‌شود. برای این که یک برگشت صورت گیرد، قیمت باید خط روند بالایی این الگوی کنج را بشکند. در این صورت است که می‌توان انتظار داشت بیتکوین سطح 43 هزار دلاری و حتی بالاتر از آن را مجدداً تست کند.

علاوه بر این، سه بار برخورد با خط روند پایینی این کنج نزولی و قرار دادن شاخص قدرت نسبی (RSI) روی نمودار، به وضوح نشان دهنده واگرایی صعودی می‌باشد که احتمال بازگشت به روند صعودی در کوتاه مدت را افزایش می‌دهد. از سوی دیگر، احتمال سناریوی نزولی در میان مدت، همچنان پابرجاست و اگر این الگوی کنج نزولی محقق نشود، روند فروش تسریع خواهد شد و همانطور که قبلاً گفته شد، قیمت می‌تواند تا 36 هزار دلار نیز کاهش پیدا کند.

نمودار 4 ساعته قیمت بیت کوین | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار 4 ساعته قیمت بیتکوین. منبع: تردینگ ویو

تحلیل درون زنجیره‌ای (On-chain) بیت کوین

نسبت MVRV، نسبت مارکت کپ یک کوین به ارزش واقعی آن است و مشخص می‌کند قیمت آن کوین بیش از حد معقول تعیین شده است یا خیر. این شاخص درون زنجیره‌ای (on-chain) می‌تواند حاوی اطلاعات مفیدی برای مشخص کردن وضعیت فعلی بازار باشد.

تجربه نشان داده مقادیر بیش از 3.7، نشان از بالاترین سطوح بازار را دارد، در حالی که مقادیر زیر 1، حاکی از پایین‌ترین سطوح قیمتی در بازار را دارد. اکنون نسبت MVRV، روی 1.5739 است و مومنتوم بازار دلگرم کننده نیست.

نمودار نسبت MVRV | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار نسبت نسبت مارکت کپ بیت کوین به ارزش واقعی (MVRV) . منبع: کریپتو گوانت

در نتیجه، احتمال داشتن مقادیر MVRV ،1 و یا کمتر در میان مدت، می‌تواند مورد توجه قرار گیرد. مگر این که عاملی کلان، هدایت تقاضا را به دست گرفته و قیمت شروع به افزایش کند، حتی اگر شده این افزایش قیمت برای مدتی کوتاه باشد. مانند آنچه که در اوایل سال 2018 اتفاق افتاد.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *