پیش بینی قیمت بیت کوین: اصلاح بیت کوین ممکن است موقتی باشد

اصلاح بیت کوین ممکن است موقتی باشد

علی رغم تغییر روند قیمت بیت کوین و دستیابی به سطوح حمایت کلیدی، در حال حاضر احساسات صعودی در معاملات بازارهای آتی بیت کوین دیده نمی‌شود. ممکن است بازیابی اخیر بیتکوین موقتی باشد؟

بیت کوین (BTC) این هفته از پایین‌ترین سطح یک ماهه خود تغییر روند داد و با بهبود احساسات در بازار، سطح حمایت کلیدی خود را دوباره به دست آورد. اما نشانه‌ای مثبت از احساسات صعودی در معاملات معاملات آتی بیتکوین وجود ندارد، احساسات ضعیف صعودی در این معاملات ممکن است نشانه‌ای از ضرر در معاملات آتی باشد.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

بیتکوین در آخرین صعود قیمتی حدود 7 درصد از پایین‌ترین سطح ماه آوریل خود افزایش یافت و وارد کانال 41 هزار دلار رسید. بخش عمده‌ای از سود حاصل از رشد قیمت بیتکوین ناشی از اقدامات نهنگ‌ها یا معامله گران بزرگ بود که توانستند بیتکوین بیشتری را با قیمت‌های پایین‌تر و با انگیزه فروش در قیمت‌های بالاتر یا هولد (نگهداری بلند مدت) آن بخرند.

نوسانات شدید قیمت همچنین باعث لیکوئیدهای بزرگی در بازار آتی بیتکوین به ویژه در موقعیت‌های خرید شده است،. اما نرخ لیکوئیدهای بزرگ حقیقت مهمی را نیز برای تحلیلگران درباره بیتکوین فاش کرد و نشان داد که بخش بزرگی از معامله‌گران به بیت کوین روی آورده‌اند.

نرخ‌های تامین مالی (funding rate) بیتکوین در حال کاهش است

داده‌های شرکت تحلیلی بلاک چین کایکو (Kaiko) نشان می‌دهد که داده‌های بازارهای آتی دائمی افزایش تقاضای ناچیزی را برای پوزیشن‌های بیتکوین نشان می‌دهد. این شرکت تحلیلی در توییتی خاطرنشان کرد که نرخ‌های سرمایه گذاری (تامین مالی) هم برای بیتکوین و هم برای اتریوم  از اواخر سال 2021 در روند نزولی قرار گرفته است.

این شرکت با بررسی و آنالیز نرخ مالی میانگین ۵ صرافی ویژه معاملات مشتقات (بایننس، بیتمکس، بابیت، دربیت و اف تی ایکس) نتیجه گرفت که نرخ تامین مالی برای بیتکوین و اتریوم هم اکنون در پایین‌ترین سطح دو ماهه قرار دارد.

همچنین داده‌های کوین گلس (Coinglass) نیز نشان می‌دهد که نرخ‌های سرمایه برای اکثر آلتکوین‌های مطرح تا حد زیادی منفی است. نرخ منفی سرمایه گذاری نشان می‌دهد که معامله گران به طور کلی انتظار بهبودی در بازار ارزهای دیجیتال را ندارند.

نرخ‌های سرمایه گذاری بیت کوین و اتریوم | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نرخ‌های سرمایه گذاری بیت کوین و اتریوم. منبع: Kaiko

معاملات آتی گروه بورس کالای شیکاگو (CME) نیز کاهش نرخ تامین مالی را در چندین ماه اخیر تایید می‌کند

آیا بیت کوین مستعد ضرر بیشتری است؟

شاخص‌های تحلیل تکنیکال نشان می‌دهد که بازیابی فعلی بیتکوین ممکن است موقتی باشد. بیت کوین احتمالاً پس از یک افزایش قیمت کوتاه مدت، سقوط می کند.

تحلیل و پیش بینی قیمت بیت کوین نشان داد که بیتکوین به طور بالقوه در حال اجرای یک الگوی موج ضربه‌ای (impulse wave pattern) است و می تواند در کوتاه مدت تا 45,000 دلار افزایش یابد. اما در پایان الگو احتمالا شاهد کاهش شدید قیمت به زیر 40,000 دلار خواهیم بود. در صورت وقوع این سناریو، سقوط بیتکوین به کل بازار ارزهای دیجیتال تعمیم یافته و شاهد کاهش و ضرر گسترده در بازار خواهیم بود.

نگرانی‌ها در مورد افزایش تورم  و اثر سیاست های ضد تورمی فدرال رزرو ، اوایل ماه اوریل قیمت بیتکوین را از بالاترین سطح قیمتی اش درسال 2022، به سطوح پایین تر کاهش داد.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *