با افزایش هش ریت، سختی استخراج بیت کوین به اوج تاریخی خود نزدیک می‌شود

با افزایش هش ریت بیتکوین، سختی استخراج بیت کوین به اوج تاریخی خود نزدیک می‌شود | همتاپی

در طول ۹۰ روز گذشته، هش ریت (hashrate) بیت کوین افزایش یافته است و به آرامی به بالاترین حد خود در تاریخ، که شش ماه پیش در ماه می به ثبت رسید، نزدیک می‌شود.

هش ریتِ تصاعدی، سبب افزایش سختی شبکه (network difficulty) شده است، زیرا سختی استخراج بیت کوین تا به امروز 9 بار متوالی افزایش یافته و به اوج تاریخی خود که شش ماه پیش ثبت شده بود، نزدیک می‌شود.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

سختی استخراج بیت کوین به بالاترین سطح خود در تمام دوران نزدیک می‌شود

سختی استخراج بیت کوین به بالاترین سطح ثبت شده در 13 می 2021 نزدیک می‌شود. سختی شبکه اساساً مکانیزمی است که ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) برای حفظ نرخ ثابت تولید بلاک‌ها روی حدوداً ده دقیقه، به شبکه اضافه کرده است. علاوه بر این، سختی شبکه، کل سیستم را به لحاظ امنیتی قوی‌تر نیز می‌کند، زیرا حمله 51 درصدی بسیار گران‌تر و دستیابی به آن بسیار دشوارتر می‌شود.

هش ریت شبکه بیت کوین | همتاپی

هش ریت شبکه بیت کوین

هش ریت بیت کوین (BTC) در 20 نوامبر 2021

با تغییر هش ریت در هر دو هفته یک بار، شبکه تغییر را به حساب می‌آورد‌ و با افزایش هش ریت، سختی استخراج بیتکوین نیز افزایش می‌یابد. هنگامی که هش ریت یک افت ناگهانی را تجربه می‌کند، سختی شبکه نیز کاهش می‌یابد؛ مانند آنچه طی برخورد سختگیرانه در چین برای استخراج بیتکوین در پایان ماه ژوئن و در طول ماه جولای رخ داد. با کاهش هش ریت بیت کوین در سال جاری، سختی استخراج شبکه در فواصل زمانی مختلف تا 39.8 درصد کاهش یافت.

برای ثبت رکورد جدید، میزان سختی باید بیش از 10 درصد افزایش یابد

بالاترین میزان (ATH) سختی استخراج شبکه بیت کوین در 13 می 2021، تقریباً 25.05 تریلیون واحد بود و دو هفته بعد به 21.05 تریلیون کاهش یافت. پس از 3 جولای، سختی استخراج بیتکوین پس از تجربه بزرگ‌ترین نزول سختی در طول عمر شبکه، به حداقل 13.6 تریلیون رسید. این افت شدید نزولی تقریباً 27.94 درصد در ارتفاع بلوک 689,472 بود. امروز، سختی استخراج بیت کوین 22.67 تریلیون است و به رکورد 25.05 تریلیون واحد بسیار نزدیک می‌شود.

سختی شبکه بیت کوین | همتاپی

سختی شبکه بیت کوین

سختی استخراج بیتکوین 22,674,148,233,453 در 20 نوامبر 2021 گزارش شده است. بالاترین رکورد تاریخ آن در اواسط می 2021 ، 25,046,487,590,083 بود.

اصل قضیه این است که استخراج بیت کوین (BTC) نسبت به شش ماه پیش دشوارتر خواهد شد. سختی استخراج باید 10.27 درصد نسبت به موقعیت فعلی افزایش یابد تا رکورد 13 می را پشت سر بگذارد. در نرخ سودآوری فعلی SHA256، احتمال افزایش سختی استخراج بیت کوین برای پیشی گرفتن از بالاترین رکورد ثبت شده در شش ماه گذشته بسیار بیشتر است. تجهیزات استخراج بیت کوین اِیسیک (ASIC) مانند دستگاه واتس ماینر میکرو بی تی (++Microbt Whatsminer M30S)، دستگاه ماینر Ipollo’s B2 و دستگاه بیت مین انت ماینر (Bitmain Antminer S19 Pro) با پرداخت 0.12 دلار به ازای هر کیلووات ساعت (kWh) هزینه برق، همچنان بیش از 25 دلار در روز درآمد دارند.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *