خبر عرضه استیبل کوین شبکه ترون باعث افزایش ۷ درصدی قیمت ترون شد

خبر عرضه استیبل کوین الگوریتمی شبکه ترون باعث افزایش ۷ درصدی قیمت ترون شد | همتاپی

پس از اعلام اخباری مبنی بر تصمیم ترون جهت عرضه یک استیبل کوین الگوریتمی جدید، توکن بومی شبکه ترون (TRX) بیش از ۷ درصد افزایش یافت.

به استناد داده‌های آنلاین سایت کوین مارکت کپ (CoinMarketCap)، ترو‌ن (TRX) در 24 ساعت گذشته بیش از 7 درصد افزایش یافته است. با جهش قیمتی اخیر، خرید و فروش ترون با قیمت حدود 0.07 دلارانجام شد. ترون در سال 2017 در اوج حباب قیمتی بزرگ حاصل از سرخوشی خریداران و ترس شدید از دست دادن فرصت‌ها (FOMO) در بازار ارزهای دیجیتال، برای اولین بار در این بازار عرضه شد. ترون با هدف افزایش مقیاس پذیری، مصمم به حل بسیاری از مشکلات برجسته شبکه‌های بلاکچین، از جمله هزینه تراکنش‌های بالا و سرعت پایین شبکه بود.

با این حال، اگرچه نمی‌توان پیشرفت‌های ترو‌ن را نادیده گرفت، چون به راحتی توان میزبانی از پروژه‌های متعدد و متنوعی از برنامه‌های غیرمتمرکز (dApp) و امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) دارد، اما این شبکه هرگز به اندازه پلتفرم‌های قرارداد هوشمند مشابه مانند اتریوم، سولانا، اولانچ و سایر پروژه‌های شناخته شده، موفقیت کسب نکرده است.

مقاله پیشنهادی: ترون چیست

با بررسی آخرین باری که توکن ترون، تی آر ایکس (TRX) به بالاترین قیمت تاریخی (ATH) خود رسیده است، این تفاوت تحرک و پویایی ترون واضح‌تر می‌شود. ژانویه 2018 بود که ترون به اوج قیمتی خود یعنی حدود 0.30 دلار رسید.

از آن زمان به بعد، اصلاح سنگینی را نسبت به اوج قیمت خود تجربه کرد و به قیمت 0.1 دلار  رسید. پس از این اصلاح قیمت بار دیگر تا بازه سطوح 0.15 تا 0.20 بازیابی شد. اخیرا نیز در سطوح پایین 0.1 دلار در حال نوسان است. با این حال، دیروز با اعلام خبر عرضه استیبل کوین بومی، ترو‌ن افزایش مناسبی را تجربه کرد. اما نمودار تحلیل و پیش بینی قیمت ترون هم اکنون همزمان با اصلاح بازار، با قیمت 0.067 خرید و فروش می‌شود.

دیروز، جاستین سان، (Justin Sun) خالق ترون، از راه اندازی یک استیبل کوین الگوریتمی جدید بومی شبکه ترون به نام USDD خبر داد.

استیبل کوین الگوریتمی  ترون (USDD) چیست؟

با اعلام سان، ترون وارد دنیای استیبل کوین‌های الگوریتمی می‌شود. برخلاف استیبل کوین‌های سنتی مانند استیبل کوین تتر (USDT) یا استیبل کوین سرکل (USDC)، که با پشتوانه ارزهای معمولی (فیات) پشتیبانی میشوند، استیبل کوین‌های الگوریتمی توسط ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌شوند و هیچ نهاد متمرکزی مسئول رسیدگی و نظارت بV نحوه کار یا صحت کار این استیبل کوینها نیست.

استیبل کوین دای (DAI) متعلق به میکر دائو (MakerDAO) شاید قدیمی‌ترین نمونه استیبل کوین‌های الگوریتمی است. برای استخراج دای (DAI)، کاربران باید یک ارز دیجیتال مانند اتریوم را به عنوان وثیقه سپرده گذاری کنند. نمونه دیگر، استیبل کوین ترا (UST) می‌باشد که رشد سریع آن، مدیون اکوسیستم ترا (Terra) است.

مانند دای، ترا یو اس تی نیز توسط ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌شود. با این تفاوت که استیبل کوین ترا از یک تکنیک نسبتاً منحصربفرد عرضه و سوزاندن (mint-and-burn) استفاده می‌کند که در آن 1 دلار از توکن بومی ترا به نام لونا (LUNA)، برای ایجاد ۱عدد ترا یو اس تی از بین می‌رود.

احتمالا استیبل کوین ترو‌ن نیز از این مکانیسم مشابه پیروی می‌کند: سوزاندن توکن ترون (TRX) در قبال تولید استیبل کوین  بومی ترون یا یو اس دی دی (USDD)

همچنین، سان خاطرنشان کرده که ذخیره توکن DAO ترون، نرخ بهره پایه بدون ریسک خود را ۳۰٪ در سال تعیین می‌کند.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *