بررسی دلیل کاهش قیمت بیت کوین و اتریوم در هفته آخر بهمن ماه

بررسی دلیل کاهش قیمت بیت کوین و اتریوم در هفته آخر بهمن ماه | همتاپی

علی‌رغم افزایش قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال در روز گذشته، با تشدید تنش‌ها بین روسیه و اوکراین نگرانی‌ها در بازارهای مالی افزایش یافت. به دنبال این رویداد بار دیگر قیمت بیتکوین و ارزهای دیجیتال در روز چهارشنبه کاهش یافت.

همزمان با گزارش ناتو مبنی بر اینکه روسیه در حال افزایش تعداد نیروهای خود در مرز اوکراین است و از برگرداندن آن‌ها به پایگاه‌های خانگی خود خودداری می کند، نگرانی‌ها در بازارهای مالی تشدید شد.

تحلیل قیمت بیتکوین

قیمت بیت کوین که دیروز به نظر می‌رسید قرار است سطح 45,000 دلار را بشکند، بار دیگر روز چهارشنبه کاهش یافت. همزمان با این کاهش قیمت، ارزش جهانی بازار ارزهای دیجیتال نیز 1.40 درصد کاهش داد. این رویداد می‌تواند فرصت‌های مناسبی برای خرید بیت کوین ایجاد کند، به ویژه برای سرمایه‌گذارانی که به دنبال بهره‌برداری از نوسانات قیمتی و کسب سود در زمان بازیابی بازار هستند.

قیمت بیت‌ کوین روز سه‌ شنبه به 44,667.22 دلار رسید، اما امروز تا پایین ‌ترین حد روزانه خود یعنی 43,622.02 دلار کاهش یافت، زیرا بازارها به دنبال تثبیت هستند.

قیمت بیت کوین بعنوان مقاومت بلندمدت، در 46,000 دلار تثبیت شده‌ است، اما به نظر می‌رسد که سقف کوتاه مدت 44,800 دلار، مانع اصلی این کار محسوب می‌شود.

نمودار قیمت بیت کوین به دلار | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار قیمت بیتکوین به دلار. منبع: تریدینگ ویو

نمودار تحلیل و پیش بینی قیمت بیت کوین نشان می‌دهد، این افت قیمت باعث شده است که شاخص قدرت نسبی 14 روزه (RSI-14) به سطح 56 سقوط کند، سطحی که به نظر می‌رسد یک نقطه حمایتی باشد.

گرچه قدرت قیمت هنوز به زیر این سطح نرسیده، اما اگر به زیر این سطح سقوط کند، بازار بیت کوین احتمالا شاهد هجوم فروشندگانی خواهد بود که قیمت دلاری بیتکوین (BTC/USD) را به پایین‌ترین سطح (کف قیمت) می‌رسانند.

این کف قیمت حدود سطح 41,800 دلار است و در صورت تداوم حرکت فعلی، این اتفاق رخ خواهد داد.

تحلیل قیمت اتریوم

اتریوم نیز در روز چهارشنبه با افت قیمت همراه بود، اما توانست اندکی بالاتر از سطح اصلی خود یعنی 3,000 دلار باقی بماند.

روز گذشته، قیمت دلاری اتریوم (ETH/USD) از سطح مقاومت اخیر خود یعنی 3,022 دلار عبور کرد و به نظر می‌رسید که در حال حرکت به سمت سقف بالاتر خود یعنی 3,290 دلار، است.

اما، این حرکت خیلی زود پایان یافت و در عوض تغییر مسیر داد و اتر‌یوم را به پایین‌ترین سطح روزانه خود یعنی 3,072.03 دلار رساند.

نمودار قیمت اتریوم به دلار | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار قیمت اتریوم به دلار. منبع: تریدینگ ویو

با وجود این کاهش قیمت، شاخص قدرت نسبی 14 روزه (RSI_14) هنوز به کف بلندمدت خود در 51 نرسیده و در حال حاضر در 53 می‌باشد.

این امر می‌تواند برای خریدارانی که امیدوار به تغییر این روند هستند، یا برای فروشندگانی که منتظر فشار نزولی بیشتر هستند، مثبت تلقی شود.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *