چه تعداد از مردم آمادگی استفاده از بیت کوین و ارزهای دیجیتال را در خریدهایشان دارند؟

چه تعداد از مردم آمادگی استفاده از بیت کوین و ارزهای دیجیتال را در خریدهایشان دارند؟ | همتاپی

اکسنو (Exeno)، اولین بازار انحصاری کریپتویی، طی یک نظرسنجی در بازار، نگرش متوسط افراد را در استفاده از بیت کوین یا دیگر ارزهای دیجیتال هنگام خرید‌ کالاهای مورد نیازیشان بررسی کرد. 

به طور معمول محققان بر روی افرادی که رمز ارز خود را هولد می‌کنند تمرکز دارند و به بررسی این دسته از افراد برای چگونگی استفاده از رمز ارزهای خود جهت خرید کالاهای مورد نیازشان می‌پردازند. اما واقعا بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال در خریدهای روزمره چگونه استفاده می‌شوند؟ اکسنو چطور توانسته است نیاز بازار را هنگام استفاده از بیتکوین و دیگر رمزارزها رفع کند؟

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

اکسنو: 65 درصد از مردم آماده خرید با بیت کوین و دیگر رمزارزها هستند

در ژوئن 2021، طبق مطالعات اکسنو و یک نظرسنجی که با همکاری خبرگزاری یوتو‌دی (U-Today) صورت گرفت، به بررسی الگوی رفتاری خریداران و هولدرهای جدید بیت کوین پرداخته شده است. لازم به ذکر است که این موسسه برای شرکت در این نظرسنجی یک کوپن با تخفیف ده درصد برای معاملات رمز ارزی شرکت‌کنندگان در نظر گرفته بود.

در این نظرسنجی از شرکت‌کنندگان در مورد بسیاری از جنبه‌های مربوط به بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال سؤال پرسیده شد که شامل موارد زیر می‌شود:

  •       تمرکز و استراتژی آن‌ها در سرمایه‌گذاری بر روی بیتکوین و ارزهای دیجیتال 
  •       مهم‌ترین اهداف آن‌ها نسبت به سرمایه‌گذاری در بازار رمز ارزها
  •       همچنین نظر آن‌ها در مورد وضعیت فعلی نحوه استفاده از بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال برای خریدهای خرد

در این نظرسنجی صدها نفر از دارندگان بیتکوین و ارزهای دیجیتال نظرات خود را با اکسنو به اشتراک گذاشتند. دو سوم شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی در پاسخ به این سوال که آیا آن‌ها آماده خرید کالاهایی مانند تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها، رایانه‌ها و کنسول‌های بازی با استفاده از ارزهای دیجیتال هستند، پاسخشان مثبت بود. 65 درصد از شرکت‌کنندگان پاسخ مثبت دادند و در مقابل 32 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی هنوز آماده خرید کالا با استفاده از بیت کوین یا سایر رمز ارزها نبودند.

جالب است بدانید، شرکت‌کنندگانی که هنوز آمادگی خرید با بیت کوین یا سایر رمزارزها را نداشتند، نظرات مختلفی در مورد چرایی این موضوع به اشتراک گذاشته‌اند. 23 درصد از این افراد به استراتژی هولد کردن (نگهداری طولانی مدت) بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال پای‌بند هستند، زیرا مطمئن هستند که ارزش دارایی آن‌ها افزایش خواهد یافت. علاوه بر این، 6 درصد از دارندگان رمز ارزی قصد دارند دارایی‌های خود را تا زمان بازنشستگی نگه دارند، زیرا این افراد به بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال به‌عنوان یک ابزار سرمایه‌گذاری بلند مدت و قابل اعتماد جهت نگهداری اعتقاد دارند.

مردم ضمن توصیف اهداف اصلی خود در خرید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، نظرات مختلفی را به اشتراک گذاشتند. 51 درصد آن‌ها برای سود اضافی اقدام به خرید بیت کوین یا ارزهای دیجیتال می‌کنند، در حالی که 50 درصد از آن‌ها دارایی‌های دیجیتال را به‌عنوان ابزاری با درآمد منفعل در نظر می‌گیرند. در این بخش از نظرسنجی به شرکت‌کنندگان می‌توانستند بیش از یک پاسخ ارائه دهند.

طرفداران خرید کالا با رمز ارزها نیز نظرات و انگیزه‌های مختلفی دارند. 21 درصد از این افراد راحتی استفاده از رمز ارزها در معاملات با مقیاس بزرگ را دلیل اصلی خود بیان کرده‌اند. این دلیل قابل پیش بینی بود، زیرا که معاملات بیت کوینی و یا رمزارزی اجازه ردیابی معاملات بزرگ را به سازمان‌های نظارتی نمی‌دهد. از طرف دیگر، 28 درصد از افراد استفاده از کوین‌های دیجیتال را تنها نوعی از پرداخت برای خرج کردن پول در نظر می‌گیرند. 17 درصد نیز بر این باورند که استفاده از بیت کوین و یا ارزهای دیجیتال هزینه‌های جانبی خرید (مثل مالیات، ارزش‌افزوده و …) را کاهش می‌دهد.

همچنین 32 درصد از پاسخ‌دهندگان رمز ارزها را به‌عنوان ابزاری جهت استفاده در دوران بازنشستگی خود اعلام می‌کنند؛ در حالی که 10 درصد از صاحبان رمزارزها بسیار بلندپروازانِه فکر می‌کنند و قصد خرید کالاهای لوکس با استفاده از رمز ارزها را دارند.

در سال 2021، مصرف بیت کوین و رمزارزها به خرید املاک و مستغلات، اتومبیل و قایق‌های تفریحی اختصاص یافته است

هیجان‌انگیزترین قسمت این نظرسنجی به نوع خرید دارندگان رمز ارز اختصاص دارد. آنها چه کالاهایی را با بیت کوین یا دیگر ارزهای دیجیتال خرید می‌کنند. به طور شگفت‌آوری بیش از نیمی از پاسخ‌دهندگان علاقه‌مند به خرید املاک و مستغلات با کوین‌ها یا توکن‌های خود هستند. 45 درصد از طرفداران رمز ارزی مایل به خرید اتومبیل هستند، درحالی‌که 33 درصد مایل به خرید تجهیزات الکترونیکی نیستند. 12 درصد دیگر از این افراد علاقه‌مند به خرید قایق‌های تفریحی با پرداخت‌های ا هستند.

افرادی که گزینه سایر را انتخاب کردند نیز آماده خرید مواد غذایی و هزینه‌های سفر با استفاده از رمز ارزها هستند. همچنین برخی از کمال‌گرایان بازار کریپتو آماده خرید هر چیزی از بازار با استفاده از رمز ارزها هستند.

عوامل مؤثر بر خرید نکردن کالا توسط رمز ارزها

محققان اکسنو همچنین به بررسی عوامل مختلف جلوگیری از خرید کالا توسط ارزهای دیجیتال پرداخته‌اند تا بتوانند موانع پیش رو را به جامعه کریپتو نشان دهند.

بر طبق پیش‌بینی، حدود 36 درصد از افراد قبول نکردن رمز ارز توسط خرده‌فروشان برتر را از عوامل خرید نکردن توسط رمز ارز بیان نموده‌اند. 24 درصد از افراد نیز خرید کالا با استفاده از ارز دیجیتال را سخت و پیچیده می‌دانند. برای 19 درصد از افراد نیز نرخ رمز ارزها در بازار نامطلوب و ناعادلانه است و 14 درصد هم به‌عنوان هلدرها مشخص شدند. به همین دلیل است که تنها 22 درصد واقعاً تجربه خرید کالا با رمز ارز را دارند.
درعین حال، دید پاسخ‌دهندگان به افزایش خرید بیت کوین و سایر رمزارزها و همچنین خرید کالا با استفاده از آنها، کوتاه مدت و میان مدت است. 46 درصد از شرکت‌کنندگان قصد دارند در سال آینده برای خرید کالا با رمز ارزها اقدام نمایند، در حالی که 64 درصد از هولدرها مایل به افزایش سرمایه رمزارزی خود هستند. همچنین 55 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی قصد داشتند خرید کالا توسط دارایی‌های کریپتویی خود را از 3 سال آینده شروع کنند و در مقابل 23 درصد به این موضوع حتی فکر هم نمی‌کنند. در نهایت، تنها 8 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی قصد نگه‌داری ارزهای خود تا ده سال آینده را دارند.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *