تحلیل قیمت بیت کوین: بیتکوین در آستانه از دست دادن سطح حمایت کلیدی است

شاخص ترس و طمع بیت کوین به حالت ترس شدید بازگشت | همتاپی

پس از سقوط بیت کوین به زیر 40,000 دلار در اوایل این هفته، شاخص ترس و طمع بیت کوین به حالت «ترس شدید» بازگشته است. 
هفته گذشته، خطوط میانگین متحرک 50 روزه و 100 روزه از یک کراس اوور صعودی (bullish crossover) عبور کردند. با این حال، بیت کوین نتوانست حرکت صعودی را ادامه دهد و دچار یک نوسان قیمت شد.

در اواخر هفته، قیمت بیت کوین بهبود یافت و تلاش دیگری برای شکستن خطوط میانگین متحرک که به عنوان سطح مقاومت روانی شناخته می‌شود، انجام داد. اما این تلاش نیز مانند دفعات قبلی ناموفق بود و روند صعودی به سرعت از سوی فروشندگان رد شد و قیمت به زیر مرز 40 هزار دلار سقوط کرد.

همزمان با کاهش قیمت بیتکوین به زیر سطح 40,000 دلار، شاخص ترس و طمع بیتکوین به حالت «ترس شدید» بازگشت.

بیت کوین در زیر 40 هزار دلار متوقف شد

نمودار تحلیل و پیش بینی قیمت بیت کوین نشان می‌دهد، پس از کاهش قیمت بیتکوین در روز دوشنبه، این ارز دیجیتال حالت تهاجمی به خود گرفت و در عرض چند روز، چندین هزار دلار افزایش یافت و با عبور از بالاترین رقم خود در ژانویه 2021 یعنی 42,000 دلار عبور به صعود خود ادامه داد.

این اتفاق با صعود به قیمت 43,000 دلار به اوج خود رسید و به بالاترین سطح ده روزه تبدیل شد. اما در این جا فروشندگان بیت کوین وارد عمل شدند و اجازه افزایش قیمت بیشتر را به بیتکوین ندادند. قیمت بیتکوین نیز در واکنش به این رویداد مسیر برعکس را دنبال کرد و شروع به ردیابی مجدد (retrace) کرد.

در واقع، کاهش قیمت کاملاً ناگهانی رخ داد و طبق گزارش، خرید و فروش بیت کوین بعد زیر 40,000 دلار و کم بالاتر از 39,000 دلار، انجام شد.

قیمت بیتکوین تلاش زیادی کرد اما در سطح 40 هزار دلار متوقف شد. هم اکنون نیز در همین سطح قرار دارد و سرمایه بازار آن 750 میلیارد دلار است.

این تحولات نامطلوب باعث تغییر احساسات بازار شد. شاخص ترس و طمع بیتکوین اکنون در حالت «ترس شدید» قرار دارد.

تحلیل نمودار روزانه قیمت بیت کوین

سطح حمایت اصلی بعدی برای بیت کوین در منطقه 36 تا 37 هزار دلار قرار دارد. اگر این سطح نتواند حفظ شود، قیمت احتمالاً به منطقه 30 هزار دلار کاهش می‌یابد.

همچنین، شاخص قدرت نسبی (RSI) در حال حاضر زیر 50 واحد و خط روند مقاومت بلندمدت قرار دارد که نشان می‌دهد فروشندگان دوباره کنترل بازار را به دست گرفته‌اند. شاخص قدرت نسبی بیت کوین برای رسیدن به قیمت‌های بالاتر باید خط روند نزولی را بشکند.

سطوح مقاومت اصلی بعدی خطوط میانگین متحرک 50 روزه و 100 روزه از سمت کانال صعودی هستند.

 نمودار روزانه بیت کوین به دلار | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار روزانه بیت کوین به دلار. منبع: تردینگ ویو

 تحلیل نمودار 4 ساعته قیمت بیت کوین

سطح حمایت 42 هزار دلاری، پس از این که بارها با مقاومت فروشندگان مواجه شده است، اکنون به سطح مقاومت بحرانی تبدیل شده است. فشار فروش در سطح 42 هزار دلار مشهود بود و منجر به افت ناگهانی قیمت تا منطقه 39 هزار دلار شد که در حال حاضر به عنوان سطح آزمایشی تلقی می‌شود.

آنچه از شرایط کنونی بازار به چشم می‌آید، خرس‌ها احتمالاً موفق خواهند شد قیمت را به زیر سطح 39 هزار دلار برسانند. اما فروشندگان با دو مانع اساسی روبرو هستند:

  1.     خط روند پایین کانال 
  2. سطح حمایت میان مدت در منطقه 37 هزار دلاری

اگر سطح مذکور نتواند قیمت را بالاتر از خود نگه دارد، سقوط به مناطق تقاضای پایین قریب الوقوع خواهد بود.

 نمودار 4 ساعته قیمت بیت کوین به دلار | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار 4 ساعته قیمت بیت کوین به دلار. منبع: تردینگ ویو

تحلیل درون زنجیره‌ای قیمت بیتکوین

نمودار زیر براساس تعداد هولدرهای کنونی بیتکوین، (SOPR)، نرخ تغییر (ROC) و همچنین شاخص قیمت بیت کوین تشکیل شده است. نسبت سود خروجی مصرف شده (SOPR) برای تعیین نسبت سود همه بازیگران بازار، ارزش تراکنش‌های فروشندگان را در زمان صرف شده با زمان تولید شده مقایسه می‌کند. این موضوع به وضوح می‌تواند تراکنش‌های فروشندگان را با میزان تراکنش‌های خریداران مقایسه کند. از این جهت شما به راحتی می‌توانید تخمین بزنید که آیا توزیع خروجی تراکنش مصرف شده در شرایط سود یا زیان است.

نرخ تغییر (ROC) نشان می‌دهد که تراکنش‌ها در مرحله انباشت یا توزیع هستند.

برای سرمایه‌گذارانی که حساسیت کمتری نسبت به نویزهای کوتاه‌مدت دارند، بازار اکنون در مرحله انباشت قرار دارد. به این معنی که نرخ ریسک/بازده تمایل به ارائه یک نشانه صعودی مثبت برای روند بازار دارد.

 سطوح مقاومت اصلی بعدی خطوط میانگین متحرک 50 روزه و 100 روزه از سمت کانال صعودی هستند.

نمودار بیت کوین. منبع: تردینگ ویو

آلت کوین‌ها در سکوت و آرامش به سر می‌برند

کوین‌های دیگر، در طول هفته نوسانات زیادی داشتند و بیشتر آن‌ها عملکرد بیتکوین را تقلید کردند.

به عنوان مثال، اتریوم طی چند روز از بالاترین سطح خود در ده روز گذشته یعنی 3,200 دلار به زیر 3,000 دلار رسید. در حال حاضر، کمتر از 3,000 دلار خرید و فروش می‌شود.

بایننس کوین، سولانا، پولکادات و شیبا اینو اندکی سبز هستند، اما ریپل، ترا، کاردانو، اولانچ و دوج کوین با کاهش جزئی قیمت مواجه هستند.

از آن جایی که اکثر آلت کوین‌‌های با سرمایه پایین و متوسط اکنون کاملاً آرام و بی سر و صدا هستند، سرمایه تجمعی دارایی‌‌های کریپتو همانند دیروز در 1.850 تریلیون دلار باقی مانده است.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *