قیمت بیت کوین علی رغم بهبود نسبی نتوانست سطح ۴۰ هزار دلار را پس بگیرد

قیمت بیت کوین علی رغم بهبود نسبی نتوانست سطح 40 هزار دلار را پس بگیرد | همتاپی

روند نزولی بازار ارزهای دیجیتال باعث کاهش قیمت بیت کوین (BTC) به پایین ترین سطح ۴۰ روز اخیر شد. 

در پی کاهش قیمت بیتکوین اکثر آلتکوین‌ها نیز با تبعیت از بیت کوین کاهش قیمت داشتند. در این اصلاح قیمتی بازار ارزهای دیجیتال، این بازار 80 میلیارد دلار از ارزش کل خود را از دست داده است.

نمودار تحلیل و پیش بینی قیمت بیت کوین نشان می‌دهد، علی رغم چندین تلاش مکرر، بیتکوین نتوانست سطح کلیدی 40 هزار دلار را پس بگیرد و با تداوم روند کاهشی، قیمت بیتکوین به پایین‌ترین حد قیمتی خود در 40 روز گذشته رسید.

کل بازار ارزهای دیجیتال نیز در پی کاهش قیمت بیتکوین، روند نزولی به خود گرفت.  در این شرایط آلت کوین‌هایی مانند اتریوم و سولانا کاهش قیمت شدیدتری را نسبت به بیتکوین تجربه کردند. در کل می‌توان گفت که چند روز گذشته بازار ارزهای دیجیتال شرایط مناسبی را سپری نکرد و همه چیز از زمانی شروع شد که بیتکوین در تلاش برای دستیابی و حفظ سطح مقاومت کلیدی 43,000 دلار با شکست مواجه شد.

از دست دادن مقاومت ۴۳ هزار دلار پایان کار نبود و در ادامه با تسلط فروشندگان و افزایش حجم فروش، قیمت بیت کوین به سمت سطوح پایین تری حرکت کرد و چندین ساعت‌ بعد به زیر ۴۰ هزار دلار رسید. 

 این دومین بار در هفته است که بیت کوین  به زیر ۴۰ هزار دلار سقوط می کند و همچنان در حال تلاش برای باز پس گیری سطوح بالاتر است. با این حال این بار نیز برای رسیدن به سطوح بالاتر و مقاومت‌های کلیدی توفیقی نداشته و قیمت  به سطح ۳۹ هزار دلار کاهش یافت و پس از چند ساعت حتی به  ۳۸ هزار دلار رسید. سطح ۳۸ هزار دلار در واقع  پایین‌ترین سطح قیمتی بیت کوین  از 15 مارس تا کنون است. از آن زمان بیتکوین دوبار توانست به سطوح قیمتی بالای ۳۹ هزار دلار برسد.

مروری بر بازار ارزهای دیجیتال

آلتکوین‌ها در هفته قبل مسیر اصلاحی مشابه بیت کوین داشتند و علی رغم اینکه آخرهفته آرامی را سپری کردند اما همچنان نسبت به قبل روند نزولی دارد.

اتریوم (ETH) منطقه کلیدی مهم 3 هزار دلاری را در چند روز گذشته از دست داد. کاهش 5 درصدی در مقیاس روزانه اتریوم را تا محدوده 2,800 دلار کاهش داد. با این حال هم اکنون با بهبود نسبی قیمت همچنان زیر 3 هزار دلار است. 

بایننس کوین (BNB) درصد مشابهی را در یک روز از دست داد و به قیمت 385 دلار رسید. سولانا (SOL) نیز پس از افت 6 درصدی، اندکی رشد داشته ولی همچنان زیر 100 دلار است. ریپل (XRP) هم  ۳ درصد کاهش قیمت داشته است. 

ترا (LUNA)، پولکادات (DOT) و دوج کوین (DOGE) هر سه پس از سقوط ۵ تا ۱۰ درصد هم اکنون بهبود یافته و سبز هستند. ارزش بازار ارزهای دیجیتال پس از کاهش ۸۰ میلیارد دلاری در یک روز اندکی بهبود یافته و به ۱۸۲۰ میلیارد دلار رسیده است.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *