بیتکوین نزدیک به سطوح بالاتر، تثبیت می‌شود

تحلیل قیمت بیت کوین: بیتکوین نزدیک به سطوح بالاتر، تثبیت می‌شود | همتاپی

نمودار قیمت بیت کوین، پادشاه ارزهای دیجیتال، پس از افزایش قیمت در دو روز متوالی، نشانه‌هایی از تثبیت قیمت را نشان می‌دهد. 

قیمت بیت کوین در محدوده 39,000 تا 42,000 دلاری با وجود احساسات مثبت در بازار، در حال تثبیت قیمت است. بازه قیمتی بیتکوین همچنان محدود و نزدیک به قیمت 42000 دلار حفظ شده است. در تحلیل تکنیکال تایم فریم‌های بالاتر، نشان‌هایی از شکست از خط بالای محدوده برای رسیدن به سطوح بالاتر قیمت در کوتاه‌مدت مشاهده می‌شود.

با این حال، با وجود خنثی بودن اوسیلاتورهای مومنتوم، ریسک روند نزولی همچنان به قوت خود باقیست.

علی رقم اینکه قیمت بیت کوین در روز چهارشنبه به بالاترین حد خود یعنی 42,195 دلار رسید، در تایم معاملاتی آمریکا، قیمت آن به شدت کاهش یافت.

نمودار روانه قیمت بیت کوین | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار روانه قیمت بیت کوین. منبع: تردینگ ویو

پذیرش قیمت در بالای سطح متحرک نمایی 50 روزه(EMA 50)، می‌تواند در همان سطح کلیدی در نظر گرفته شود که باعث شکست صعودی در قیمت بیتکوین ‌شده است. اولین هدف صعود قیمت را می‌توان در بالاترین قیمتی که در تاریخ 6 آوریل به آن رسیده بود، یعنی روی قیمت 45,548 دلار در نظر گرفت. 

این جریان همزمان با شکست قیمت از خط میانگین متحرک 200 روزه (EMA 200) می‌باشد.

از طرف دیگر، کاهش قیمت به زیر حداقل قیمت تایم فریم معاملاتی، فرضیه روند صعودی را برای بیت کوین باطل می‌کند. در این صورت، ممکن است قیمت تا منطقه حمایت افقی یعنی تا 39,000 دلار کاهش یابد. علاوه بر این، شکست قیمت تا زیر محدوده تثبیت قیمت پایین‌تر، فروشندگان را وادار می‌کند که قیمت را تا کف قیمتی که در تاریخ 7 مارس اتفاق افتاد، یعنی قیمت 37,169 دلار، کاهش دهند.

در زمان نگارش این مقاله، نمودار بیتکوین به دلار با 0.33 درصد کاهش در طی روز، خرید و فروش بیت کوین روی قیمت 41,369 دلار انجام می‌شود. طبق آخرین به روزرسانی‌ها در سایت کوین مارکت کپ (CoinMarketCap)، حجم معاملات 24 ساعته بیتکوین در حدود 26,120,671,166 دلار می‌باشد.

تحلیل قیمت بیت کوین با استفاده از ادیکاتورهای تحلیل تکنیکال

حجم موجود در بازار (On Balance Volume – OBV): از تاریخ 29 مارس به این طرف، شاخص OBV همچنان در نزدیکی منطقه اشباع خرید باقی مانده است.

MACD: واگرایی خط MACD در منطقه مثبت حفظ شده و نشان از چشم اندازی صعودی دارد.

برای اطلاع از آخرین اخبار، به مقاله تحلیل و پیش بینی قیمت بیت کوین مراجعه نمایید. 

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *