تحریم بیت کوین توسط اتحادیه اروپا یک اشتباه تریلیون دلاری است

تحریم بیت کوین توسط اتحادیه اروپا یک اشتباه تریلیون دلاری است | همتاپی

مایکل سیلور (Saylor)، آخرین نسخه لایحه ارز دیجیتال اتحادیه اروپا در مورد محدود کردن استفاده از مکانیسم اجماع اثبات کار و بیت کوین را بررسی کرده و آن را یک اشتباده تریلیون دلاری می‌داند.

مایکل سیلور، مدیر اجرایی شرکت هوش تجاری مایکرو استراتژی (MicroStrategy)، ممنوعیت بیتکوین را به عنوان اشتباهی تریلیون دلاری توصیف کرد و سایر اعضای برجسته صنعت ارزهای دیجیتال را که علیه این لایحه صحبت کرده‌اند، با خود همسو کرد.

طبق گزارش وب سایت خبری یو تودی (U.Today)، اصلاح لحظه آخری با هدف محدود کردن ارزهای دیجیتال مبتنی بر الگوریتم اثبات کار مانند بیت کوین در اتحادیه اروپا، درست زمانی صورت گرفت که نقدهای فراوانی به لایحه قبلی وارد شده بود.  تحلیلگران علیرغم داشتن لحنی ملایم، به این نتیجه رسیدند که الگوریتم اثبات کار بکار گرفته شده در بلاکچین بیت کوین همچنان تاثیر مخربی بر محیط زیست و صنعت ارزهای دیجیتال خواهد داشت.

قانون‌گذاران اتحادیه اروپا قرار است روز دوشنبه پس از ماه‌ها بحث در مورد این لایحه رای‌گیری کنند.  

ممنوعیت الگوریتم اثبات کار، فرصت عرض اندام را برای الگوریتم اثبات سهام و سایر الگوریتم‌های اجماع که معمولاً به فعالیت سبز خود می‌بالند، فراهم می‌سازد. با این حال، سیلور خاطرنشان می‌کند که همه ارزهای دیجیتال غیرمبتنی بر انرژی، باید توسط قانون‌گذاران، به عنوان اوراق بهادار ثبت نشده در نظر گرفته شوند.

مایکرو استراتژی بیش از 125,051 بیت کوین را خریداری کرده است که ارزش آن‌ها در زمان انتشار این خبر تقریباً 4.8 میلیارد دلار است. این شرکت ویرجینیایی با اختلاف زیادی بزرگترین ذخایر بیتکوین را در اختیار دارد.

اظهارات اخیر سیلور در مورد عملکرد بیتکوین توسط پیتر شیف (Peter Schiff)، طرفدار دو آتشه طلا بی‌توجه نماند. پیتر شیف ادعا می‌کند که بیتکوین در واقع بی ارزش است، زیرا الگوریتم اثبات کار آن هیچ ارزش واقعی تولید نمی‌کند.

شیف می‌گوید:

اگر بتوانم ثابت کنم ساعت‌ها را صرف کندن یک چاله کرده‌ام و سپس همان مقدار ساعت‌ را برای پر کردن آن با خاک صرف کرده‌ام، کار من هیچ نتیجه‌ای در برنداشته است.

منتقد بیت کوین در ادامه استدلال کرد که پادشاه ارزهای دیجیتال انرژی را به جای بهینه کردن، هدر می‌دهد.

شیف تکرار کرد که بیت کوین، برترین ارز دیجیتال، فقط برای جذب خریداران جدید است تا دارندگان بتوانند آن را با قیمت بالاتری بفروشند. طبق گزارش یوتودی، این فرد بارها بیتکوین را به عنوان یک طرح هرمی توصیف کرده است.

برای اطلاع از آخرین اخبار بیتکوین، به مقاله تحلیل و پیش بینی قیمت بیت کوین مراجعه نمایید.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *