حمایت کلیدی اتریوم پایین‌‌تر از سطح ۳ هزار دلار کدام است؟

تحلیل قیمت اتریوم: حمایت کلیدی اتریوم پایین‌‌تر از سطح 3 هزار دلار کدام است؟ | همتاپی

پس از چندین تلاش مکرر، اتریوم باز هم نتوانست بر مقاومت کلیدی در سطح 3,200 دلار غلبه کند و خرس‌ها توانستند با غلبه فروش بر تقاضا، به سرعت کنترل بازار را در دست بگیرند.

شرایط فعلی نسبت مستقیمی با احساسات بازار دارد، زیرا شاخص دلار آمریکا (DXY) همچنان در حال افزایش است و همزمان دارایی‌های پرریسک مانند شاخص سهام ایالات متحده و بیت کوین و دارایی‌های دیجیتال در حال کاهش هستند. حتی، طلا نیز اخیراً به عنوان یک دارایی امن 3,5 درصد از ارزش خود را از دست داده است.

قیمت اتریوم (ETH) نیز حدود دو هفته است که در محدوده باریکی در بازه 3,160 تا 3,000 دلار در نوسان است. با توجه به شرایط فعلی که عدم اطمینان حاکم در احساسات بازار باعث افزایش فروش شده و قدرت بالای فروشندگان در مقابل خریداران قیمت اتریوم را به کف حمایتی رسانده است. در صورت ادامه این شرایط، کاهش دامنه قیمتی ممکن است شتاب فروش را تسریع کند و قیمت اتریوم را به 2,800 دلار کاهش دهد.

در واکنش به افت فلش بیت کوین (تحریک فروش) زیر حمایت 4,500 دلار، قیمت اتریوم از ناحیه مقاومت 3,600 دلار شروع به کاهش کرده است. اصلاح جزئی، اتریوم را 16 درصد کاهش داد و آن را به سطح حمایت روانی 3,000 دلار رساند.

تحلیل تکنیکال نمودار روزانه قیمت اتریوم

نمودار تحلیل و پیش بینی قیمت اتریوم نشان می‌دهد در بازه زمانی روزانه، پس از برگشت از سطح مقاومت کلیدی 3,200 دلار، فروشنده‌ها همچنان بر بازار مسلط هستند و توانستند با فروش گسترده باعث اصلاح 8 درصدی قیمت اتریوم شوند.

در نمودار زیر، اخیرا دو روند افزایشی در کانال صعودی (با علامت زرد) شکل گرفته است. افزایش قیمت با افزایش قدرت خریدارانی که روند قیمت را شکل می‌دهند و افزایش حجم دلتا (Volume Delta) «تفاوت بین قدرت خرید و فروش» همراه بوده است، اما چنین چیزی در حال حاضر در بازار دیده نمی‌شود.

اگر فروشندگان به کنترل بازار ادامه دهند، احتمالا قیمت اتریوم کاهش می‌یابد و قیمت نهایی را در محدوده قیمتی 2,800 دلار تست خواهد کرد. در روند صعودی نیز چالش اصلی شکستن مقاومت در 3,200 دلار است که به نظر می‌رسد اتریوم در حال حاضر قدرت کافی برای شکستن مقاومت این ناحیه را ندارد.

  • میانگین متحرک

میانگین متحرک 20 روزه: 3,117 دلار

میانگین متحرک 05 روزه: 3,010 دلار

میانگین متحرک 100 روزه: 2,923 دلار

میانگین متحرک 200 روزه: 3,483  دلار

نمودار قیمت اتریوم به دلار | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار قیمت اتریوم به دلار. منبع: تردینگ ویو

تحلیل تکنیکال نمودار 4 ساعته قیمت اتریوم

در بازه زمانی 4 ساعته، قیمت اتریوم در یک کانال نزولی به سمت پایین حرکت می‌کند، از تلاقی خط قیمت با خط وسط، نقطه‌ای پدید می‌آید که به عنوان یک حمایت عمل می‌کند. مقاومت اولیه نیز در تایم فریم 4 ساعته خط میانگین متحرک 200 روزه است، که روی 3,177 دلار قرار دارد و با مقاومت بحرانی ذکر شده در بالا تلاقی می‌کند.

بر اساس بررسی داده‌های فنی، چالش اصلی اتریوم توان غلبه بر مقاومت 3,200 دلاری است و گاوها ابتدا باید با قدرت (حجم بالای خرید) بر این سطح غلبه کنند. نمودار اتریوم در تایم فریم روزانه صعودی است و به سمت بالا حرکت می‌کند، بنابراین تا این کانال شکسته نشود، هیچ تصوری از روند نزولی وجود ندارد مگر اینکه کانال شکسته شود. در این صورت تحلیل فوق از اساس باطل بوده و قیمت احتمالا سطوح پایین‌تر را تست خواهد کرد.

نمودار قیمت 4 ساعته اتریوم به دلار | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار قیمت 4 ساعته اتریوم به دلار. منبع: تردینگ ویو

علاوه بر این، تلاش خریداران برای حفظ سطوح بالاتر از حمایت محلی، محدوده باریکی را ایجاد کرد. با این حال، این اصلاح به نفع فروشندگان پایان یافت؛ زیرا قیمت اتریوم از مرز 3,000 دلار در 22 آوریل به سطوح پایین‌تر ریزش داشت.

فشار فروش پایدار ممکن است قیمت اتریوم را تا 5 درصد دیگر کاهش دهد و آن را به حمایت 2,800 دلار برساند.

علاوه بر این، ممکن است خط روند حمایتی در آینده، منطقه حمایت 2,800 دلاری را تقویت کرده و اصلاحات فعلی را متوقف کند.

معیار جامع ورود/خروج  پول (Global In/Out of the Money metric)

متریک معیار جامع ورود/خروج پول (GIOM) برای قیمت فعلی اتر (2,918 دلار) نشان می‌دهد که 69.84 درصد از دارندگان اتریوم در سود بوده و در مقابل 26.8 درصد از دارندگان در حالت ضرر قرار دارند.

نزدیک‌ترین ناحیه سبز با ارزش متوسط ​​2,672 دلار، منطقه مورد علاقه (AOI) مهمی را نشان می‌دهد که می‌تواند به خریداران کمک کند تا اصلاحات جاری را به روند صعودی برگردانند. از طرف دیگر، ناحیه  قرمز 3,065 دلاری نیز نزدیک‌ترین ناحیه قرمز است که اهمیت این سطح نمودار را برجسته می کند.

تحلیل تکنیکال قیمت اتریوم

اندیکاتور مکدی (MACD) روند نزولی را نشان می‌دهد که با رشد قابل توجهی در هیستوگرام‌های نزولی به سمت قلمرو منفی در حرکت است. بنابراین می‌توان گفت که این اندیکاتور همچنان ادامه روند نزولی را پیش‌ بینی می‌کند.

با تداوم سقوط میانگین متحرک 20 روزه (DMA) احتمالا تا زیر میانگین متحرک 50 روزه کشیده شده و تشدید روند نزولی نشان می‌دهد که این نقاط نیز ناحیه فروش هستند.

سطح مقاومت کلیدی: 3,281 دلار و 3,600 دلار

سطوح پشتیبانی کلیدی: 2,750 دلار و 2,500 دلار

مقدار عرضه کل استیبل کوین توسط نهنگ‌ها بیش از 5 میلیون دلار است

زمانی که  معیار عرضه استیبل کوین افزایش می‌یابد، نهنگ‌ها تمایل کمتری به نگه داشتن استیبل کوین‌ها دارند؛ یعنی نهنگ‌ها استیبل کوین‌ها را  به بیت کوین یا آلت کوین‌هایی مانند اتریوم تبدیل می‌کنند.

عرضه کل استیبل کوین | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

عرضه کل استیبل کوین. منبع: تردینگ ویو

بر عکس زمانی که معیار عرضه استیبل کوین کم باشد، نشان دهنده این است که شرایطی حاکم است که نهنگ‌ها سود می‌برند و ترجیح می‌دهند که استیبل کوین‌ها را تحت شرایط نزولی بازار نگه دارند. همانطور که در زیر مشاهده می‌شود، نهنگ‌ها در حال تجمع هستند و عرضه کل آن‌ها کاهش می‌یابد.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش اتریوم صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *