حمایت کلیدی بعدی قیمت بیت کوین چه سطحی است؟

تحلیل قیمت بیت کوین: حمایت کلیدی بعدی قیمت بیت کوین چه سطحی است؟ | همتاپی

قیمت بیت کوین، با سقوط 10 درصدی حمایت مهم 37 هزار دلاری را از دست داد، این کاهش شدید در کوتاه مدت می‌تواند آغازگر یک سناریویی نزولی به سطح قیمتی 30 هزار دلار باشد.

تحلیل تکنیکال نمودار روزانه قیمت بیت کوین

با توجه به ساختار فعلی بازار، طی چند روز آینده با توجه به تشکیل احتمالی تقاطع میانگین متحرک 100 روزه و 50 روزه، منجر به تشدید فروش خواهد شد.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

در سناریوی صعودی نیز، اگر قیمت بتواند به زودی به بالای سطح 37 هزار دلار برگردد، روند نزولی متوقف خواهد شد. این اصلاح‌ قیمتی شرایط را برای رسیدن به مقاومت کلیدی 40 هزار دلار مهیا خواهد کرد. همچنین شاخص قدرت نسبی (RSI) در حال رسیدن به منطقه اشباع فروش است، که نشانگر یک برگشت صعودی قبل از ادامه روند نزولی است.

نمودار یک روزه قیمت بیت کوین به دلار | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار یک روزه قیمت بیت کوین به دلار. منبع: تردینگ ویو

تحلیل تکنیکال نمودار 4 ساعته قیمت بیت کوین

در بازه زمانی4 ساعته، قیمت بیتکوین طی چند هفته گذشته پس از دست دادن سطح 43 هزار دلار، در حال کاهش بوده است. اما قبل از اینکه به صورت ضربه‌ای به عقب برگردد، از گوه نزولی (falling wedge) خارج و باعث توقف الگوی نزولی شد.

نمودار تحلیل و پیش بینی قیمت بیت کوین نشان می‌دهد، این شکست غیر واقعی در ادامه با تشکیل الگوی پرچم نزولی (bearish flag) باعث سقوط قابل توجهی شده که در چند ماه گذشته شکل گرفته است. در واقع می‌توان گفت، این رفتار نشان‌دهنده تداوم روند نزولی در کوتاه‌مدت است و کاهش قیمت بیتکوین، تا کف 33 هزار دلاری می‌تواند ادامه داشته باشد.

شاخص قدرت نسبی(RSI) نیز در این بازه زمانی وارد ناحیه فروش بیش از حد شده است، این سیگنال می‌تواند منجر به تثبیت یا برگشت صعودی در کوتاه‌مدت قبل از وقوع مرحله نزولی بعدی شود.

نمودار 4 ساعته قیمت بیت کوین به دلار | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار 4 ساعته قیمت بیت کوین به دلار. منبع: تردینگ ویو

موجودی بیتکوین در صرافی‌های ارز دیجیتال

همانطور که بیان شد، قیمت بیتکوین با تجربه افت شدید 10 درصدی به زیر سطح حمایت 37 هزار دلار رسید. در این شرایط  احساسات نزولی معامله گران و سرمایه گذاران نیز بر تداوم روند نزولی تاثیر بسزایی دارد، زیرا سرمایه گذاران از ادامه روند نزولی تا رسیدن به سطح 30 هزار دلاری نگرانند.

یکی از شاخص‌های مهم برای تحلیل روند قیمتی بیتکوین، ذخایر بیت کوین موجود در صرافی‌ها است. نکته جالب درباره میزان ذخایر بیت کوین در صرافی‌ها این است که علی رغم اینکه، ذخایر بیتکوین صرافی‌ها طی چند ماه گذشته به دلیل خروج منظم بیتکوین و انباشت شدید آن توسط نهنگ‌ها کاهش شدیدی داشته است اما قیمت بیت کوین نیز همچنان رو به کاهش است.

موجودی بیت کوین در صرافی‌های ارز دیجیتال | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

موجودی بیتکوین در صرافی‌های ارز دیجیتال. منبع: کریپتو کوانت

لازم بذکر است، ساختار فعلی بازار تاحد زیادی متاثر از شرایط ژئوپلیتیکی و عدم‌قطعیت اقتصادی در جهان است، که در کل باعث کاهش تقاضا در تمام بازارها شده است، علاوه بر این، بازار آتی نیز نقش مهمی در این سقوط داشته است، زیرا تغییرات ناگهانی در معاملات آتی باعث سقوط بیشتری در بازار می شود.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *