خرید ترون برای پشتیبانی از ثبات استیبل کوین ترون (USDD)  

خرید ترون برای پشتیبانی از ثبات استیبل کوین ترون (USDD) | همتاپی

طبق تقویم اعلامی جاستین سان در 5 می، استیبل کوین الگوریتمی ترون (USDD) فعال شد.

تاکنون، چندین توکن فیات-پگ (fiat-pegged)  جهت پگ استیبل کوین در تعدادی از پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز (defi) فهرست شده است. دو روز بعد، سازمان مستقل غیر متمرکز ترون اعلام کرد که در راستای تصمیم این شرکت مبنی بر استفاده از یک ذخیره ارز غیرمتمرکز مشابه ذخایر استیبل کوین ترا (UST Terra)، حدود 504.6 میلیون توکن ترون (TRX) را برای حمایت از استیبل کوین الگوریتمی خود خریداری کرده است.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

خرید 38 میلیون دلاری توکن ترو‌ن توسط سازمان مستقل غیرمتمرکز ترون

از آنجایی که سیستم ذخیره استیبل کوین ترا در حال تبدیل شدن به یک طرح محبوب است. بنابراین پروژه استیبل کوین ترون (USDD Tron)  نیز از این الگو پیروی می‌کند. بیت کوین نیوز (Bitcoin.com) در ۲۱ آوریل اولین بار در مورد پروژه استیبل کوین الگوریتمی ترون گزارش داد و از آن زمان به بعد این دارایی رمزنگاری متصل به فیات رسما راه اندازی شد. 

پنکیک سواپ (Pancakeswap)، کیبر سواپ (kyberswap)، سان دات آی او (Sun.io)، یونی سواپ (Uniswap) کرو فایننس (Curve Finance) و الپسز (Ellipsis) بعنوان شرکای اصلی استیبل کوین الگوریتمی ترو‌ن فهرست شده‌اند.

طبق گزارش ترون اسکن (tronscan.org) در زمان نگارش این مقاله، در حال حاضر تقریباً 211,245,005.49 عدد استیبل کوین ترون وجود دارد. آمارها نشان می‌دهد که در تاریخ شنبه 7 می ۲۰۲۲، یونی سواپ نسخه سه (v3)، فعال‌ترین صرافی برای خرید و فروش USDD بوده است.

ارزش بازار 211 میلیون دلاری استیبل کوین ترون نسبت به بازار 18.7 میلیارد دلاری استیبل کوین ترا (UST Terra) مبلغ ناچیزی محسوب می‌شود.

این تفاوت در حجم معاملات نیز کاملا مشهود است، حجم معاملات استیبل کوین بومی ترا (UST) در ۲۴ ساعته گذشته 990.3 میلیون دلار بود. این در حالی است که حجم معاملات استیبل کوین ترو‌ن یا یو اس دی دی (USDD) در روز گذشته ۲.۳۱ میلیون دلار را تجربه کرده است.

ارزش بازار استیبل کوین ترون هم اکنون بیشتر از ارزش بازار ۱۹۹.۵ میلیون دلاری استیبل کوین جمینی (GUSD) است. 

روز شنبه، جاستین سان، بنیانگذار ترو‌ن و سازمان مستقل غیرمتمرکز ترون اعلام کرد که تیم استیبل کوین 504,600,250 توکن ترون را با قیمت متوسط ​​۰.۰۷۷۲۷ برای هر واحد خریداری کرده است. همچنین حساب رسمی سازمان مستقل غیر متمرکز ترون بعد از ظهر شنبه اعلام کرد که این خرید به عنوان یک دارایی ذخیره برای حفاظت از صنعت کلی بلاک چین و بازار ارزهای دیجیتال استفاده خواهد شد.

جاستین سان، بنیانگذار ترون، آخر هفته در توییتی نوشت: 

سازمان مستقل غیر متمرکز ترون (Tron DAO Reserve) ماموریت خود را با موفقیت انجام داده است.

توسعه صنعت استیبل کوین‌ها با طرح‌های متنوع همچنان ادامه دارد

هر چند عملکرد استیبل کوین‌های غیرمتمرکز و الگوریتمی از نظر تئوری جالب به نظر می رسند، اما نگرانی‌ها و سوالات زیادی را در مورد اینکه آیا می‌توانند تا زمانی که وجود دارند ثبات خود را، که ماموریت اصلی استیبل کوین‌هاست حفظ کنند یا نه وجود دارد.

البته، برخی از پروژه‌های متمرکز استیبل کوین نیز در گذشته شکست خورده‌اند. 

در نوامبر ۲۰۲۰، پروتکل Origin، مرجع انتشار استیبل کوین اوریجن (OUSD)، دچار یک حمله وام سریع (flash loan attack) شد و به طور موقت پیوند خود را از دست داد. 

در هفته اول آوریل، استیبل کوین نوترینو دلار آمریکا (USDN) مبتنی بر ویو (Waves-based stablecoin) به طور موقت  ثبات قیمتی خود را از دست داد. همچنین در آوریل 2021 نیز ارزش فیات استیبل کوین فی یو اس دی اس (FEI) برای مدت کوتاهی به زیر یک دلار رسید. با این حال، تا کنون تعدادی از پروژه‌های فوق‌الذکر پس از مدت کوتاهی اختلال و از دست دادن موقتی پیوند یا ثبات خود، به وضعیت اولیه برگشته‌اند و با بهبود عملکردشان توانسته‌اند پیوند و ثبات خود را بازیابی کنند.

خرید صورت گرفته توسط سازمان مستقل غیر متمرکز ترون حاوی 504,600,250 توکن ترون حدودا 38.99 میلیون دلار ارزش داشت. 

گارد بنیاد لونا (LFG) نیز 1.4 میلیارد دلار بیت کوین (BTC) خریداری کرده است. با این سفارش خرید بنیاد غیر انتفاعی لونا هم اکنون دارای ۸۰۳۹۴ بیت کوین و ۱۰۰ میلیون دلار توکن آوالانچ (AVAX) جهت پشتوانه و حفظ ثبات و ارزش استیبل کوین ترا (UST)، تحت مالکیت خود دارد.

لازم به ذکر است سازمان مستقل غیر متمرکز ترو‌ن، علاوه بر شرکایی که قبلا فهرست کرده است، با ۳ موسسه رمزنگاری دیگر بعنوان شرکای اصلی مشارکت کرده است. شرکای نهادی سازمان حاکمیتی ترون عبارتند از پولونیکس (Poloniex)، آلامدا ریسرچ (Alameda Research) و آمبر گروپ (Amber Group).  با این حال سازمان حاکمیتی ترون (سازمان خودمختار غیرمتمرکز ترون) مسئولیت اصلی مدیریت استیبل کوین الگوریتمی غیر متمرکز ترون را بعهده دارد.

برای اطلاع از آخرین اخبار، به مقاله تحلیل و پیش بینی قیمت ترون مراجعه نمایید. 

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *