تحلیل قیمت اتریوم: قیمت اتر به ۲,۳۰۰ دلار رسید

تحلیل قیمت اتریوم: قیمت اتر به ۲,۳۰۰ دلار رسید

اتریوم (ETH) با 9 درصد کاهش در روز شنبه با قیمت 2,337 دلار خرید و فروش شد. روز گذشته شاهد بیشترین کاهش قیمت ارزهای دیجیتال، از 21 ژوئن تاکنون بودیم.

این حرکت نزولی در واکنش به کاهش ارزش بازار اتریوم به وجود آمده است. ارزش بازار اتریوم 291.21 میلیارد دلار از کل ارزش خود را از دست داده است. همزمان با این کاهش ارزش بازار، حجم با 33.0 درصد افزایش به 31.08 میلیارد دلار رسیده است.

قیمت اتریوم در این هفته بیش از 26 درصد کاهش یافت

با قیمت فعلی بازار، اتریوم نزدیک به 50.01 درصد، از اوج قیمت 4,864.06 دلاری خود که در 10 نوامبر بدست آورده بود، عقب‌­نشینی کرده است.

براساس نمودارهای تحلیل و پیش بینی قیمت اتریوم، قیمت این ارز دیجیتال تقاطع مهم میانگین‌های متحرک (50/100/200 DMA) را در 7 ژانویه شکست. در تاریخ 12 ژانویه، خریداران مجدداً سقف‌های قیمتی را نزدیک به 3,420 دلار ایجاد کردند. با این حال، کندل قرمز روز بعد، تمام دستاوردهای قبلی را از بین برد و به دنبال آن سه کندل دوجی بوجود آمد. از آن زمان تا کنون قیمت در حال کاهش می‌باشد.

نمودار قیمت اتریوم به دلار | همتاپی

نمودار قیمت اتریوم به دلار. منبع: تردینگ ویو

حرکت قیمت اتریوم در روز جمعه ترسناک بود، زیرا اتریوم به زیر خط حمایت افقی بلند مدت، نزدیک به 2,990 دلار سقوط کرد. شاخص قدرت نسبی روزانه (RSI) به زیر 20 سقوط کرد و در ناحیه اشباع فروش قرار گرفت. در حالی که شاخص مکدی (MACD) زیر خط وسط با متقاطع نزولی خوانده شد.

تحلیل تکنیکال به ادامه حرکت نزولی اشاره دارد. بسته شدن کندل هفتگی زیر سطح 2,300 دلار، فروش را به سمت خط حمایت افقی 2,000 دلار تسریع می‌­کند.

از طرف دیگر، اسیلاتور مومنتومِ اشباع فروش، فرصت­ خرید اتریوم با تخفیف را پیشنهاد می‌­کند. در اصطلاح فنی، آن را جهش گربه مرده می‌­نامند، که می‌­تواند قیمت را به 2,800 دلار بازگرداند.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش اتریوم صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *