پس از افزایش ۱۵۰۰ دلاری، قیمت بیت کوین به کدام سمت می‌رود؟

پس از افزایش ۱۵۰۰ دلاری، قیمت بیت کوین به کدام سمت می‌رود؟

قیمت بیت کوین در چند هفته گذشته به آرامی در حال کاهش بوده است. طبق اندیکاتور میانگین متحرک (MA) 50 روزه  و 100 روزه، بیتکوین نتوانست حالت صعودی به خود بگیرد و قیمت این ارز دیجیتال به رقم 37 هزار دلار کاهش یافته است.

تحلیل تکنیکال نمودار روزانه قیمت بیتکوین

بیت کوین در حال حاضر از سطح 37,000 دلار در حال بازگشت است، در این حالت می‌تواند به سمت منطقه 40 هزار دلاری حرکت کند و دوباره سطح قیمت میانگین متحرک 100 روزه را آزمایش کند.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

اگر قیمت بتواند از این سطوح مقاومت دینامیک و استاتیک عبور کند، سطح قیمتی میانگین متحرک 50 روزه و سطح 43,000 دلار موانع مهم بعدی خواهند بود. پس از این سطوح، میانگین متحرک 200 روزه سطح بسیار مهمی است زیرا شاخص کلیدی برای تعیین روند صعودی یا نزولی بیتکوین در میان مدت خواهد بود.

از سوی دیگر، اگر سطح قیمتی 37,000 دلار به سمت پایین شکسته شود، قیمت بیت کوین می‌تواند در کوتاه مدت به منطقه 30 هزار دلار سقوط کند.

نمودار روزانه بیت کوین به تتر | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار روزانه بیت کوین به تتر. منبع: تردینگ ویو

تحلیل تکنیکال قیمت نمودار 4 ساعته قیمت بیتکوین

پس از آنکه قیمت بیتکوین نتوانست از منطقه 43 هزار دلاری عبور کند، طی چند هفته گذشته در حال تشکیل الگوی کنج نزولی (Falling wedge) بوده است.

با این حال، به نظر می‌رسد یک شکست مقاومتی در حال جریان است، زیرا قیمت در تلاش است تا به بالای خط روند در الگوی کنج نزولی برود. این الگو، یک الگوی بازگشت صعودی به شمار می‌رود؛ یک شکست مقاومتِ معتبر می‌تواند باعث افزایش قیمت بیت کوین به سمت سطوح مقاومت 40 هزار دلاری و 43 هزار دلاری شود.

برعکس، اگر قیمت به داخل الگو برگردد، این شکستِ مقاومت، نامعتبر (Fake) است و فشار فروش ممکن است بازگردد و ریزش الگوی پرچم نزولی محتمل‌تر می‌شود. در این حالت، قیمت بیتکوین می‌تواند به زیر سطح 33 هزار دلاری قبلی سقوط کند و به منطقه قیمتی 30 تا 31 هزار دلاری برسد، سطحی که به طور بالقوه می‌تواند قیمت را حفظ کند و روند صعودی بیت کوین را برای میان‌مدت آغاز کند.

نمودار 4 ساعته قیمت بیت کوین به تتر | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار 4 ساعته قیمت بیت کوین به تتر. منبع: تردینگ ویو

تحلیل درون زنجیره‌ای (On-chain Analysis) بیتکوین

اندیکاتور میانگین متحرک 30 روزه مربوط به نسبتِ سفارش‌بردار خرید/ فروش و قیمت بیتکوین در این نمودار نشان داده شده است. مقادیر بالای عدد 1 نشان می‌دهد که خریدارانِ بیشتری آماده پرداخت قیمت بالاتر برای بیتکوین هستند، که نشان می‌دهد فشار خرید قوی تر از فشار فروش است؛ یعنی احتمال افزایش قیمت وجود دارد که نشان‌دهنده تمایلات صعودی در بازار است. از سوی دیگر، مقادیر زیر عدد 1 نشان می‌دهد که فروشندگانِ بیشتری خواهان فروش بیت کوین با قیمت پایین‌تر هستند، یعنی فشار فروش قوی‌تر است.

زمانی که اندیکاتور میانگین متحرک به داخل منطقه قرمز می‌رسد، معمولا فشار فروش شدید را نشان می‌دهد و یک نشانه نزولی است. از سوی دیگر، وقتی این اندیکاتور به منطقه سبز می‌رسد، نشان‌دهنده فشار خرید بالا است و یک نشانه صعودی به شمار می‌رود. پس از رسیدن به منطقه قرمز، اندیکاتور میانگین متحرک اکنون وضعیت بهتری دارد. این نشان می‌دهد که خریداران به بازار باز می‌گردند که شاید نشانه یک حرکت صعودی دیگر باشد.

اندیکاتور میانگین متحرک 30 روزه مربوط به نسبتِ سفارش‌بردار خرید/ فروش و قیمت بیت کوین | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اندیکاتور میانگین متحرک 30 روزه مربوط به نسبتِ سفارش‌بردار خرید/ فروش و قیمت بیت کوین. منبع: کریپتو کوانت

برای اطلاع از آخرین اخبار بیتکوین، به مقاله تحلیل و پیش بینی قیمت بیت کوین مراجعه نمایید. 

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *