مایکل سیلور و کتی وود: قیمت بیت کوین به ۱ میلیون دلار خواهد رسید

مایکل سیلور و کتی وود: قیمت بیت کوین به 1 میلیون دلار خواهد رسید | همتاپی

مایکل سیلور (Michael Saylor)، مدیرعامل شرکت مایکرواستراتژی (Microstrategy) و کتی وود (Cathie Wood)، مدیر عامل آرک اینوست (Arch Invest)، روز پنجشنبه نشستی را در کنفرانس 2022 بیت کوین در میامی برگزار کردند.

این دو سرمایه‌ گذار فناوری با تعیین اهداف قیمتی بلندپروازانه، چشم‌اندازی خوش‌بینانه برای قیمت بیتکوین، بزرگترین ارز دیجیتال جهان، ترسیم کردند.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

سیلور گفت:

از من سوال می‌کنند که آیا همچنان نسبت به بیتکوین خوش بین هستم؟ من از همیشه نسبت به بیت کوین خوش‌بین‌تر هستم. آینده بیتکوین روشن است.

تغییر رویکرد سیاستمداران به نفع بیت کوین است

وود و سیلور هر دو معتقدند که قوانین نظارتی به نفع بیتکوین در حال تغییر است.

وود گفت:

همان‌طور که می‌دانید سیاست‌های مرتبط با بیتکوین به شدت در حال تغییر است. بیتکوین به یک موضوع واحد تبدیل شده است که برخی افراد به آن رأی می‌دهند و مورد حمایت دو حزب است.

وود خاطرنشان کرد که جانت یلن (Janet Yellen)، وزیر خزانه‌داری آمریکا، در سال گذشته عبارات منفی را در مورد بیت کوین به کار برد و به پولشویی، شخصیت‌های تبهکار، تخریب زیست محیطی و غیره اشاره کرد.

با این حال، وود معتقد است که اعضای داخلی واشنگتن از آن زمان به بعد لحن خود را نسبت به بیتکوین تغییر داده‌اند.

وود افزود:

کسی در گوش شان زمزمه می‌کند … اگر می‌خواهید شکست بخورید و اگر می‌خواهید ایالات متحده در این مورد بازنده شود … همین روش‌تان را ادامه دهید. بنابراین او (جانت یلن) لحنش را تغییر داد.

چراغ سبز بایدن به بیت کوین

از سوی دیگر، مایکل سیلور نسبت به اعلامیه اخیر رئیس جمهور جو بایدن درباره ارزهای دیجیتال خوشبین است. بایدن به همه نمایندگی‌های فدرال دستور داد تا در مورد ارز دیجیتال تحقیق کنند. سیلور این اقدام را یک چراغ سبز برای بیت کوین خواند.

سیلور گفت:

بیت کوین مورد استقبال قرار گرفته و دولت به بیتکوین چراغ سبز نشان داده است. سیاستمداران اکنون بر سر طرفداری بیشتر از بیتکوین با یکدیگر رقابت می‌کنند.

سیلور معتقد است که این اعلامیه، در پذیرش بیتکوین بسیار تاثیرگذار خواهد بود، زیرا می‌تواند سبب تسریع در پذیرش نهادی و سرمایه گذاری در بیتکوین گردد.

وود به اظهارات اخیر گری گنسلر (Gary Gensler)، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار اشاره کرد؛ وی اعلام کرده بود که بیتکوین یک دارایی امن نیست.

به عقیده وود این اعلامیه اهمیت دارد، زیرا ریسک نظارتی برای بیتکوین را کاهش می‌دهد و بیت کوین را در بین سایر دارایی‌های دیجیتال برجسته‌تر می‌کند.

بیت کوین برای تورم و ضد تورم مفید است

وود و سیلور پس از بحث در مورد خطرات سیاسی بیتکوین، به ریسک‌های اقتصادی آن پرداختند. این دو سرمایه‌ گذار حوزه فناوری، در مورد چشم‌انداز کلان اقتصادی جهان نظرات مشترکی ندارند. سیلور معتقد است که سیاست پولی همچنان تورمی (inflationary) خواهد بود و قیمت‌ها را افزایش خواهد داد.

از سوی دیگر، وود اظهار داشت که نوآوری در فناوری، فشارهای ضد تورمی (deflationary) زیادی در پی خواهد داشت و چاپ پول فدرال رزرو را متعادل خواهد کرد.

وود اظهار داشت:

بحث داغی درباره تورم داشتیم … می‌توانم بگویم که اگر تورم موضوع مهمی باشد، بی‌تردید بیت کوین یک پوشش ریسک (hedge) بزرگ خواهد بود.

علاوه بر این، وود بر این باور است که بیتکوین می‌تواند به عنوان یک پوشش در برابر تورم منفی (deflation) و ریسک طرف معامله (counterparty risk) نیز مفید باشد. به این معنی که هیچ شخص ثالثی وجود ندارد که بیتکوین‌ها را از کیف پول شخصی تصاحب کند.

استفاده یا عدم استفاده از شبکه لایتنینگ

سیلور خاطرنشان کرد که شبکه لایتنینگ (Lightning) بیت کوین شدیداً مورد پذیرش قرار گرفته است، زیرا یک پلتفرم پرداخت سریع، کم‌هزینه و متن‌باز است.

هر کارآفرین یا هر صرافی که می‌خواهد موفق باشد، باید از لایتنینگ استفاده کند.

سیلور خاطرنشان کرد که killer application برای لایتنینگ می‌تواند استیبل کوین‌ها را به شبکه بیاورد. اخیراً لابراتوارهای لایتنینگ 70 میلیون دلار برای انجام این کار جمع‌آوری کردند.

هدف 1 میلیون دلاری بیت کوین

به عقیده وود، با حذف اصطکاک برای مشتریان، پتانسیل زیادی برای رشد بیشتر این فناوری ایجاد می‌شود.

وود معتقد است که کارآمدتر کردن فرآیند تجارت و تراکنش با ارزهای دیجیتال، کاربران بیشتری را به این حوزه جذب خواهد کرد.

در سمت قیمت، وی اظهار داشت که آرک اینوست به دنبال هدف قیمت 1 میلیون دلاری برای بیتکوین است.

ما به چیز زیادی نیاز نداریم. تنها چیزی که نیاز داریم این است که 2.5 درصد از کل دارایی‌ها به بیتکوین اختصاص یابد.

برای اطلاع از آخرین اخبار بیت کوین، به مقاله تحلیل و پیش بینی قیمت بیت کوین مراجعه نمایید. 

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *