بررسی محرک‌های مثبت قیمت بیت کوین و اتریوم در سال ۲۰۲۲ 

بررسی محرک‌های مثبت قیمت بیت کوین و اتریوم در سال 2022 | همتاپی

بر اساس گزارش اینتودبلاک (IntoTheBlock)، برخی از محرک‌های مثبت ممکن است به رشد قیمت بیت کوین و اتریوم در سال 2022 کمک کنند.

در زمان انتشار این خبر، بیت کوین با قیمت 42,630 دلار خرید و فروش می‌شود. این کاهش قیمت باعث شد اندک افزایش قیمتی که در طول هفته به دست آمده بود، از بین برود. اتریوم نیز پس از معاملات مثبت آخر هفته، به زیر 3,244 دلار سقوط کرد. این دوره کاهش قیمت‌ها ممکن است برای سرمایه‌گذارانی که به دنبال فرصت‌هایی برای خرید بیت کوین و اتریوم هستند، جذاب باشد، زیرا احتمال بازگشت قیمت‌ها و کسب سود در آینده وجود دارد.

بیشتر ارزهای دیجیتال برتر بازار به جز کاردانو (ADA)، لایت کوین (LTC)، مونرو (XMR) و چند توکن دیگر با افت قیمت مواجه شدند. این در حالی است که اخیرا محرک‌های منفی نظیر سیاست انقباض کمی (quantitative tightening) بانک مرکزی آمریکا و چرخه چهار ساله برای قیمت بیت کوین در حال ظاهر شدن هستند.

در حال حاضر بانک مرکزی آمریکا به نرمال‌سازی ترازنامه (balance sheet normalization) یا انقباض کمی می‌پردازد. این موضوع منجر به افزایش تورم به 7 درصد می‌شود که بالاترین رقم در 40 سال گذشته است. چرخه چهار ساله، بازارهایی را نشان می‌دهد که در یک چرخه چهار ساله کار می‌کنند که طی آن قیمت بیتکوین به بالاترین حد خود می‌رسد مانند سال‌های 2013، 2017 و 2021. بازار ارزهای دیجیتال در حال حاضر به دلیل ترکیبی از شاخص امید و ناامیدی پیرامون اتفاقات بعدی، در شرایط مبهمی پیش می‌روند.

آشنایی با محرک‌های مثبت بیت کوین و اتریوم

  • قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین در اواخر سال 2017 طی سه مرحله افزایش، به بالاترین حد خود یعنی 20 هزار دلار رسید. با این حال، بیت کوین در سال 2018 زمانی که بانک مرکزی شروع به تشدید سیاست‌های پولی خود کرد، وارد کانال نزولی شد.

نمودار تحلیل قیمت بیت کوین نشان می‌دهد پس از کاهش شدید قیمت در ماه دسامبر، حدود 25 درصد از آدرس‌های بیت کوین دارایی‌های خود را تخلیه کردند، زیرا قیمت این ارز دیجیتال از 20 هزار دلار به 6 هزار دلار کاهش یافت.

وبسایت اینتو د بلاک خاطرنشان می‌کند که شرایط در حال حاضر کاملا متفاوت است، زیرا علیرغم کاهش 50 درصدی قیمت بیت کوین از ماه می 2021 تاکنون، و کاهش 40 درصدی نسبت به آخرین سقف قیمت آن، تعداد آدرس‌های حاوی بیت کوین همچنان در حال افزایش است (البته با نرخ بسیار کم).

پس از مهاجرت بزرگ ماینرهای بیت کوین از چین به کشورهای همسایه نظیر قزاقستان، نرخ هش ریت شبکه بیت کوین توانسته است به سرعت بهبود یابد و نسبت به پایین‌ترین سطح ماه ژوئن، 252 درصد بالاتر برود.

هش ریت شبکه بیت کوین | همتاپی

منبع: توییتر IntoTheBlock (@intotheblock) 

افزایش مستمر آدرس‌های بیت کوین، برخلاف کاهشی که در اوایل سال 2018 مشاهده شد، نشان می‌دهد که هنوز سطح قابل توجهی از علاقه به بیت‌ کوین وجود دارد که همچنان یک کاتالیزور یا محرک مثبت به شمار می‌آید. این شرکت تجزیه و تحلیل بلاکچینی همچنین اشاره می‌کند که نرخ هش ریت شبکه بیت کوین به سرعت بهبود یافته و از پایین‌ترین سطح خود در ماه ژوئن، افزایش یافته است.

  • قیمت اتریوم

به همین ترتیب، تعداد آدرس‌های اتریوم به رکورد 68.34 میلیون نفر رسیده است که بالاترین رکورد جدید در تاریخ است.

در حالی که قیمت اتر‌یوم پایین‌تر از سطح رکورد تاریخی آن قرار دارد، تعداد تراکنش‌ها همچنان به بالاترین حد خود نزدیک می‌شوند، که نشان می‌دهد تقاضا همچنان در حال افزایش است.

تعداد دارندگان اتریوم همچنان در حال افزایش هستند، به طوری که آدرس‌های منحصربفرد اتریومی به 68.34 میلیون رسیده که بالاترین رکورد جدید در تاریخ است.

در حالی که قیمت اتریوم همچنان زیر سطح رکورد تاریخی است، تعداد تراکنش‌ها با افزایش تعداد هولدرها نزدیک به بالاترین حد خود باقی می‌ماند که نشان‌دهنده افزایش تقاضا است.

افزایش تعداد هولدرهای بیت کوین | همتاپی

منبع: توییتر IntoTheBlock (@intotheblock)

تراکنش‌های روزانه اتریوم در سال 2018 با کاهش قیمت‌ها و از بین رفتن حدس و گمان به شدت کاهش یافت. این در حالی است که امروز تعداد معاملات در سطح بالایی باقی مانده و کمتر با عملکرد قیمت همبستگی دارد.  

اینتو د بلاک به محرک‌های مثبت و بالقوه دیگری مانند گسترش مداوم NFTها، افزایش پذیرش DAOها، پذیرش بیشتر بیت کوین به عنوان ارز قانونی، جذب میلیون‌ها کاربر در حوزه دیفای (DeFi)، استیبل کوین‌ها و غیره اشاره کرده است.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

 

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *