پس از افزایش در طی دو هفته، هدف بعدی قیمت اتر کجاست؟

تحلیل قیمت اتریوم: پس از افزایش در طی دو هفته، هدف بعدی قیمت اتر کجاست؟ | همتاپی

همانند اوایل ماه فوریه، خریداران بار دیگر کنترل بازار اتریوم/دلار را در دست گرفتند. اما ممکن است این بار با دفعه قبل متفاوت باشد، به این خاطر که  اتریوم بر نقطه مقاومت مهمی غلبه کرد و همچنین در حال تشکیل سقف بالاتر قیمتی روی بالای 3,300 دلار است که اساساً یکی از نشانه‌های اصلی برای معکوس شدن به روند نزولی می‌باشد.

تحلیل نمودار روزانه قیمت اتریوم

نمودار روزانه قیمت اتریوم به دلار | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار روزانه قیمت اتریوم به دلار. منبع: تردینگ ویو

در تایم فریم روزانه، پس از این که قیمت اتریوم طی دو هفته گذشته افزایش چشمگیری داشته است و توانست از مقاومت روانی 3 هزار دلار عبور کند، همه صبر کردند که اتر مقاومت 3,300 دلاری را نیز بشکند تا سقف بالاتر قیمتی جدیدی را تشکیل دهد (در صرافی Bitstamp، قیمت دیروز اتریوم، دقیقاً روی 3,300 دلار بسته شد).

اگر اتفاق غافلگیر کننده‌ای پیش نیاید، قیمت اتریوم بالاخره می‌تواند برای اولین بار در طی مدتی بیش از دو ماه، از مرز 3,300 دلار عبور کند. انتظار می‌رود که فشار شدید خرید همچنان ادامه یابد، زیرا حجم‌ها همچنان حمایتی هستند.

مقاله پیشنهادی: اتریوم چیست

علاوه بر این، قیمت اتریوم تقریباً 50٪ از روند نزولی خود بازگشت داشته و همچنین خط شاخص قدرت نسبی 30 روزه (RSI 30) توانست پس از مدت‌ها از خط روند نزولی مهمی که با قرمز مشخص شده است، عبور کند.

نمودار تحلیل و پیش بینی قیمت اتریوم شان می‌دهد، در حال حاضر، سطوح مقاومت برای اتریوم به شرح زیر است:

مقاومت استاتیک (static resistance) روی قیمت 3,600 دلار و فیبوناچی اصلاحی 0.618 (که با رنگ سبز مشخص شده است) و همچنین EMA-200 نیز روی قیمت 3,486 دلار قرار دارد.

شکستن این سطوح مقاومتی، چندان راحت به نظر نمی‌رسد و باید منتظر ماند و دید که آیا روزهای رویایی ادامه خواهند داشت یا خیر. فشار خرید جدیدی برای فراتر رفتن از سطح ذکر شده مورد نیاز است. اگر فروشندگان اتریوم از این مناطق دفاع کنند، این احتمال وجود دارد که در تایم فریم‌های روزانه قیمت اتریوم، به نقاط حمایت 3,400 دلار و 2,800 دلار بازگردد.

بر اساس داده‌های کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) از زمان انتشار این مقاله، قیمت اتریوم با 2.73 درصد افزایش در روز با 3,427 دلار خرید و فروش می‌شود. اتریوم به عنوان دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار، حجم معاملات 24 ساعته را در 20,214,200,262 دلار با نزدیک به 15 درصد افزایش، نگه می‌دارد.

  • سطوح میانگین متحرک نمایی (Moving Average Exponential)

میانگین متحرک 20 روزه: 2870 دلار

میانگین متحرک 50 روزه: 2842 دلار

میانگین متحرک 100 روزه: 3050 دلار

میانگین متحرک 200 روزه: 3486 دلار

تحلیل نمودار 4 ساعته قیمت اتریوم

نمودار ساعته قیمت اتر | ارز دیجیتال همتاپی

نمودار ساعته قیمت اتریوم به دلار. منبع: تردینگ ویو

در تایم فریم 4 ساعته، اتریوم در میانه محدوده پشتیبانی پویا خرید و فروش می‌شود (که روی نمودار با رنگ سبز مشخص شده است) و از طرف دیگر، اندیکاتور نرخ تغییر 14 روزه (ROC-14) در داخل مثلث قرار دارد (که با رنگ زرد مشخص شده است).

شکست از محدوده این مثلث به هر طرفی که باشد، می‌تواند جهت بعدی قیمت اتریوم را نشان دهد. به نظر می‌رسد که واگرایی‌ها در حال شکل‌گیری هستند و حجم معاملات نیز کاهش یافته است (با رنگ قرمز مشخص شده است). پس از این روند افزایش قیمت پارابولیک، بهتر است احتیاط بیشتری به خرج دهید.

سطوح پشتیبانی کوتاه مدت: 3,200 دلار و 3,000 دلار

سطوح مقاومت کوتاه مدت: 3,400 دلار و 3,500 دلار

تحلیل درون زنجیره‌ای

نسبت جایگاه خرید/ فروش (SMA7) اتریوم | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نسبت جایگاه خرید/ فروش (SMA7) اتریوم. منبع: کریپتو گوانت

می‌توان نسبت جایگاه خرید/ فروش (SMA7) را به صورت نسبت حجم خرید تقسیم بر حجم فروش تیکرها در معاملات سوآپ دائمی مشخص کرد. مقادیر بالای 1 نشان‌دنده غالب بودن احساسات صعودی است، در حالی که مقادیر زیر 1 نشان می‌دهد که احساسات نزولی بر بازار غالب است.

همانطور که مشاهده می‌کنید، جایگاه‌های خرید نسبت به جایگاه‌های فروش؛ قدرت بیشتری دارند، که در روند نزولی اخیر از بالاترین میزان قیمت، بی سابقه است.

شایان ذکر است که این معیار نمی‌تواند به عنوان یک سیگنال خرید یا فروش قطعی استفاده شود، بلکه منعکس کننده احساسات در بازارهای مشتقات (derivative) می‌باشد.

شاخص‌های تحلیل تکنیکال قیمت اتریوم

RSI: شاخص قدرت نسبی روزانه به شدت بالاتر از خط متوسط ​​معامله می‌شود و در حال حاضر، در نزدیکی 71، یعنی منطقه اشباع خرید است.

MACD: واگرایی / همگرایی میانگین متحرک با سوگیری قوی صعودی، بالاتر از خط وسط است.

حجم معاملات: اندیکاتور حجم تعادلی (obv) رشد قیمت را بر اساس تقاضا نشان می‌دهد.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش اتریوم صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *