هدف بعدی قیمت بیتکوین کدام است؟

پیش بینی قیمت بیت کوین: هدف بعدی قیمت بیتکوین کدام است؟ | همتاپی

رفتار غیرمنتظره اخیر قیمت بیت کوین، منجر به تغییرات مثبتی در احساسات بازار شده است. با این حال، هنوز بسیاری از تحلیلگران به دلیل عدم اطمینان در مقیاس کلان بازار، به رشد قیمت شک دارند.

در این مقاله، تأییدیه‌های تحلیل تکنیکال مهم برای تغییر روند میان‌مدت را مورد بحث قرار می‌دهیم و رفتار هولدرهای بیت کوین را در طول کاهش اخیر قیمت بیتکوین به 32,900 دلار بررسی خواهیم کرد.

تحلیل تکنیکال بلندمدت قیمت بیت کوین

اکثر تحلیلگران تکنیکال با بررسی نمودار تحلیل و پیش بینی قیمت بیت کوین بر این باورند که تثبیت قیمت این ارز دیجیتال در زیر ابر هفتگی ایچیموکو (Ichimoku)، پایان روند صعودی قیمت بیت کوین است و یا حداقل در کوتاه‌مدت، کنترل بازار به دست فروشندگان می‌افتد. اگر چه دو هفته قبل یک کندل هفتگی زیر ابر ایچیموکو بسته شد. اما پس از این اتفاق روند صعودی آغاز شد و اجازه نداد قیمت برای مدت طولانی زیر ابر باقی بماند.

بنابراین ابهام در مورد روند مثبت هنوز تمام نشده است. در حال حاضر، قیمت با اندیکاتور کیجنسن (Kijensen) که اغلب نقش مقاومت را بازی می‌کند، دست و پنجه نرم می‌کند. با این وجود، عبور از این مقاومت متحرک (حدودا روی 43 هزار دلار) می‌تواند سیگنال مثبتی برای معامله‌گران/تحلیلگران تکنیکال باشد.

نمودار قیمت بیت کوین به دلار | همتاپی

نمودار قیمت بیتکوین به دلار. منبع: تریدینگ ویو

تحلیل تکنیکال کوتاه قیمت بیت کوین

در بازه زمانی 4ساعته، تقاطع مقاومت متحرک (که با خط زرد مشخص شده است) و خط POC (با خط قرمز مشخص شده) قابل توجه است. کندل‌های اخیر نشان‌دهنده ضعف روند صعودی غیرمنتظره اخیر است که از دیروز آغاز شده است. خرس‌ها تمایل دارند حرکات صعودی را خنثی کنند و گاوها نیز از نواحی خرید حمایت می‌کنند.

قاعده کلی این است که عبور از این منطقه و تشکیل یک سقف بالاتر، معمولاً باعث تأیید روند صعودی می‌شود.

نمودار تحلیل قیمت بیتکوین | همتاپی

نمودار تحلیل قیمت بیتکوین. منبع: تریدینگ ویو

تحلیل درون زنجیره‌ای

با توجه به ساختار بازار، 14 روز طول کشید تا قیمت بیت کوین بتواند سطح 41.3 هزار دلار را بازیابی کند. با بررسی درصد عرضه در سود، طی این اصلاح به 32.9 هزار دلار، نسبت عرضه تنها 6 درصد تغییر کرده است.

این تغییر کوچک در درصد به این معنی است که اخیراً انگیزه برای هولد بیشتر بوده است. این مشاهدات، در مقایسه با بسیاری از رویدادهای مشابه قبلی، می‌تواند تأیید کند که عرضه غیرنقد در بازار به دلیل نوسانات کوتاه‌مدت، بعید است داخل صرافی‌ها مستقر شود. به عبارت دیگر، هویت هولدرهای بلندمدت، در این چرخه، تغییرات قابل توجهی داشته است.

بلومبرگ: هدف کلیدی بعدی قیمت بیتکوین 100000 دلار است

علی‌رغم نوسانات فعلی بازار بیت کوین و ارزهای دیجیتال، همچنان برای بیت کوین سنتیمنت صعودی قوی وجود دارد. 

پیش بینی اخیر تیم تحلیلی وب سایت بلومبرگ (Bloomberg)، 100,000 دلار را به عنوان هدف کلیدی بعدی برای قیمت بیت کوین در نظر گرفته است. وب سایت بلومبرگ در این تحلیل به اصول بنیادی و گسترش پذیرش بیت کوین در بازار نیز اشاره می‌کند و بر این باور است که بیت کوین در موقعیتی منحصر به فرد برای دست یابی به سقف جدید قیمت قرار دارد. 

در حال حاضر نیز قیمت بیتکوین پس از کاهش طی چند هفته گذشته، دوباره افزایش یافته است.

بلومبرگ اینتلیجنس پیش بینی کرده است که قیمت کلیدی بعدی بیت کوین به احتمال زیاد 100,000 دلار خواهد بود. تیم تحلیل‌گران به رهبری مایک مک‌گلون، استراتژیست ارشد کالای بلومبرگ، می‌گوید که عملکرد بازار بیتکوین نشان‌دهنده این است که این ارز دیجیتال به جای سقف جدید، در حال تشکیل کف جدید قیمت است. 

اگرچه در حال حاضر بیت کوین در کانال قیمتی 30,000 تا 60,000 دلار خرید و فروش می‌شود و در سال 2021 در این کانال دوبار فرصت فروش بیت کوین در سقف و دوبار فرصت خرید بیت کوین در کف را برای معامله گران بوجود آورده است. اما براساس نمودارهای تحلیل و پیش بینی قیمت بیت کوین، این ارز دیجیتال به احتمال زیاد در حال تشکیل یک کف جدید است تا یک سقف جدید، این بدان معناست که احتمالا قیمت بیتکوین از رنج 30000 تا 60000 دلار خارج خواهد شد.  

طبق داده‌های موجود، فاز قیمتی بیتکوین احتمالا به زودی به صعودی تغییر خواهد کرد. تحلیل‌ها به داده‌هایی اشاره می‌کند که نشان می‌دهد محتمل‌ترین مسیر برای قیمت بیت کوین صعود است و همچنین احتمالا حمایتی برای بیت‌کوین در محدوده زیر میانگین متحرک ۵۲ هفته‌ای وجود خواهد داشت. در حال حاضر بیت‌کوین به این سطح رسیده است. قبلا نیز قیمت در ژانویه سال 2020 به این سطح رسیده بود.

پس می‌توان گفت که سقف فعلی 60,000 دلاری بیت کوین به اندازه نوامبر 2021 قوی نیست.

پیش بینی قیمت 100000 دلاری بیت کوین توسط بلومبرگ چه زمانی اتفاق می‌افتد؟

بیت کوین از ابتدای سال 2022 در بسیاری از روزها روند نزولی داشته است اما در حال حاضر با 13.87 درصد افزایش نسبت به هفت روز گذشته، در حدود 43,845 دلار خرید و فروش می‌شود.

بلومبرگ به صورت قطعی اعلام نکرده است که قیمت بیت کوین حتما به 100,000 دلار میرسد. با این حال، تیم تحلیلی این وب سایت به نکات فاندامنتالی اشاره می‌کند که باعث صعود قیمت می‌شود.

مثلا رشد تقاضا و عرضه کم. آنها همچنین به افزایش شفافیت در قوانین نظارتی که در سال 2022 رخ خواهد داده است اشاره کرده و خاطرنشان می کنند که برخلاف چین، ایالات متحده قرار نیست ارزهای دیجیتال را ممنوع کند.

در همین حال، سایر تحلیلگرانی که پیش بینی کرده بودند قیمت بیت کوین به 100,000 دلار برسد، بازههای زمانی متفاوتی را مطرح کردهاند. برخی از تحلیلگران خوشبینتر مانند یوتیوبر کریپتو بنجامین کوون (Benjamin Cowen) و رئیس جمهور السالوادور نایب بوکل (Nayib Bukele) پیش بینی می‌کنند که بیت کوین قبل از پایان سال 2022 به هدف خود خواهد رسید. با این حال، دیگر تحلیلگران از جمله آنتونی اسکاراموچی (ScaramucciAnthony ) و کتی وود (wood cathie) از Skybridge و ARK Invest  چشم انداز بلندمدت‌تری دارند.

برای اطلاع از آخرین اخبار بیتکوین، به مقاله تحلیل بیت کوین مراجعه نمایید. 

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش اتریوم صرافی ارز دیجیتال همتا پی

 

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *