۱۱ سال از زمان انتشار آخرین پیام ساتوشی ناکاموتو به جامعه بیت کوین گذشت

11 سال از زمان انتشار آخرین پیام ساتوشی ناکاموتو به جامعه بیت کوین گذشت | همتاپی

11 سال از زمانی که ساتوشی ناکاموتو تمام ارتباط خود را با صنعت بیت کوین قطع کرد، می‌گذرد.

آخرین پیام او این بود: همچنان جا برای کار وجود دارد.

همه می‌دانند که ساتوشی ناکاموتو، پدر بیتکوین، هنوز یکی از بزرگترین معماهای حل نشده در فضای ارزهای دیجیتال است، زیرا هیچ کس نمی‌داند که این اسم مستعار متعلق به یک فرد است یا یک گروه.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

آخرین پیام ساتوشی به جامعه بیت کوین

جالب این‌جاست که یازده سال پیش، روز 12 دسامبر 2010، آخرین باری بود که ساتوشی به طور عمومی با افراد صحبت کرد و آخرین پیام خود را در انجمن بیت کوین تاک (Bitcointalk) نوشت: هنوز کارهای زیادی برای بهبود شبکه وجود دارد.

پس از انتشار وایت پیپر بیتکوین در اکتبر 2008، ساتوشی به طور پیوسته به مدت دو سال با کاربران ارتباط برقرار کرد و مفاهیم مختلف اکوسیستم بیت کوین را توضیح می‌داد.

هنوز کارهای بیشتری برای انجام دادن وجود دارد.

در دسامبر 2010، ویکی لیکس (WikiLeaks)، یک سازمان بین‌المللی افشاگر غیرانتفاعی که توسط جولیان آسانژ (Julian Assange) تأسیس شد، برنامه‌هایی را برای استفاده از بیتکوین برای جمع‌آوری سرمایه با استفاده از سیستم پرداخت غیرمتمرکز خود معرفی کرد. این سازمان بیت کوین را به این دلیل انتخاب کرد که اکثر موسسات مالی (بانک‌ها)، کمک‌های مالی به این سازمان را مسدود می‌کردند.

با این حال، ساتوشی از این ایده استقبال نکرد و اشاره کرد که این پذیرش توجه ناخواسته‌ای را از دولت به بیتکوین جلب می‌کند و آن را به عنوان دامن زدن به دردسرها توصیف کرد.

نه، بیخیالش شو. من این درخواست را از ویکی لیکس می‌کنم که از بیت کوین برای این کار استفاده نکند. بیت کوین در ابتدای راه است. انتظار زیادی نداشته باشید. حواشی (بحث‌های سیاسی) که به سمت بیت کوین می‌آورید احتمالاً در این مرحله ما را نابود می‌کند.

یک روز پس از این درخواست، دقیقاً در 12 دسامبر 2010، ساتوشی آخرین پیام خود را در آن انجمن ارسال کرد و به توسعه‌دهندگان اطلاع داد که هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد تا نرم‌افزار بیت کوین در برابر حملات داس (DoS) مقاوم شود.

کارهای دیگری برای انجام دادن روی DoS وجود دارد، اما من در صورت نیاز، قبل از اینکه به ایده‌های پیچیده‌تر بپردازم، کارهایی را که تاکنون داشته‌ام، به سرعت انجام می‌دهم. نسخه فعلی، 0.3.19 است … که در آن ویژگی‌های برای کنترل‌ DoS اضافه شده است.

همانطور که من و گوین (Gavin) قبلاً به وضوح توضیح دادیم، این نرم‌افزار به هیچ وجه در برابر حملات DoS مقاوم نیست. این یک پیشرفت است، اما هنوز راه‌های بیشماری برای حمله به این نرم‌افزار وجود دارد. من بخش limitfreerelay را فعلاً به عنوان سوئیچ می‌گذارم و اگر به آن نیاز داشتید از آن استفاده کنید.

بلافاصله پس از ارسال آخرین پیام به انجمن، ساتوشی ناپدید شد و تا به امروز به عنوان بزرگترین راز در صنعت ارزهای دیجیتال باقی مانده است. در حالی که نام مستعار خالق بیت کوین ناشناخته است، در ادامه حقایقی جالب درباره او خواهیم گفت. 

11 سال بعد از ارسال آخرین پیام 

بیش از یک دهه از آخرین ارتباط ساتوشی ناکاموتو با جامعه بیتکوین می‌گذرد. با این حال، پروژه‌ای که او با بودجه 0 دلاری آغاز کرد، اکنون به دارایی تریلیون دلاری تبدیل شده و صنعت چند تریلیون دلاری ایجاد کرده است که باعث تولد چندین شرکت و هزاران پروژه بلاکچینی شده است.

بیت‌ کوین تا به امروز پادشاه همه ارزهای دیجیتال باقی مانده است و توسعه‌دهندگان پروتکل به کار شبانه‌روزی برای بهبود شبکه و قوی‌تر و ایمن‌تر کردن آن ادامه می‌دهند. آخرین بروز رسانی آن، تپ‌روت (Taproot) است که مدت‌ها در انتظار آن بودیم.

این ارز دیجیتال همچنین توسط کشورهایی مانند السالوادور به عنوان یک پول رایج قانونی پذیرفته شده است، در حالی که شرکت‌های بزرگی مانند تسلا (Tesla)، مایکرواستراتژی (Microstrategy) و هلدینگ آمریکایی AMC، اکنون از بیت کوین به عنوان دارایی ذخیره یا روش پرداخت استفاده می‌کنند.

اما علیرغم همه این دستاوردهایی که بیت کوین در طول 12 سال عمر خود به دست آورده است، همانطور که ساتوشی گفت هنوز کارهای بیشتری برای انجام دادن وجود دارد.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *