تعداد آدرس‌های دارای موجودی بیت کوین به بالاترین حد تاریخی رسید

تعداد آدرس‌های دارای موجودی بیت کوین به بالاترین حد تاریخی رسید | همتاپی

اگرچه قیمت بیت کوین در هفته گذشته 10 درصد کاهش یافت، اما تعداد آدرس‌های دارای موجودی بیت کوین به 38.76 میلیون و به بالاترین حد خود رسیده است.

گلسنود (Glassnode) ارائه‌دهنده اطلاعات بلاکچین، بیان کرد که در مجموع 38.76 میلیون آدرس بیت ‌کوین اکنون موجودی غیر صفر دارند. این بالاترین سطح ثبت شده از زمان اپریل امسال است. در آن زمان تعداد آدرس‌های غیر صفر بیت کوین به 38.7 میلیون رسیده بود.

افت بیت کوین نگران‌کننده نیست

با وجود کاهش اخیر قیمت بیت کوین، سلطان ارزهای دیجیتال هدف‌های جدیدی را برای دستیابی پیش رو دارد. طبق گزارش گلسنود، در حال حاضر 38.76 میلیون والت ارز دیجیتال بیت‌ کوین وجود دارد که حاوی مقداری از این ارز دیجیتال هستند. دقیقاً هفت ماه طول کشید تا رکورد قبلی 38.7 میلیون آدرس غیر صفر ثبت شده در 23 اپریل شکسته شود.

تعداد آدرس‌های بیت‌ کوین با موجودی غیر صفر به بالاترین حد خود یعنی 38.76 میلیون آدرس رسیده است.

بالاترین سطح قبلی یعنی 38.7 میلیون، هفت ماه پیش در 23 آوریل ثبت شد که 213 روز طول کشید تا این رکود شکسته شود.

تعداد آدرس‌های دارای موجودی بیت کوین به بالاترین حد تاریخی رسید

نمودار آدرس‌های بیت‌ کوین با موجودی غیر صفر. منبع: توییتر

برخی از دلایل این افزایش ممکن است بخاطر تحولاتی باشد که بیت کوین در چند ماه گذشته به خود دیده است. به نظر می‌رسد روند مثبت از ابتدای اکتبر، اندکی پس از اینکه SEC و بانک مرکزی ایالات متحده اعلام کردند که این کشور محدودیتی بر صنعت ارزهای دیجیتال اعمال نخواهد کرد، آغاز شد.

روسیه نیز تصریح کرد که هیچ قصدی برای اجرای ممنوعیت صنعت ارزهای دیجیتال به سبک چین ندارد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه حتی پیش بینی کرد که دارایی‌های دیجیتال روزی می‌توانند به عنوان ابزاری برای مبادله و پرداخت‌های فرامرزی عمل کنند.

پیشرفت قابل توجه دیگری در 19 اکتبر اتفاق افتاد، زمانی که صندوق قابل معامله (ETF) تحت حمایت قراردادهای آتی ProShares Bitcoin Strategy با نماد BITO، به روزهای درخشان رسید. چرا که شروع به معامله در بورس نیویورک کرد و به این ترتیب اولین محصول دیجیتالی بود که در ایالات متحده به رسمیت شناخته شده بود. چند روز بعد، قیمت بیت کوین توانست رکورد تاریخی قبلی خود را بشکند و به بالای 65,000 دلار برسد.

در 17 روز اول نوامبر، بیت کوین توانست محدوده حساس 60,000 دلار را حفظ کند. در روز دهم نوامبر، حتی به یک رکورد تاریخی دیگر یعنی نزدیک به 69,000 دلار رسید. با این حال، قیمت این دارایی در چند روز گذشته شروع به کاهش کرده و در حال حاضر، خرید و فروش بیت کوین در محدوده 57,000 دلار انجام می‌شود.

با این وجود، منحنی پذیرش آن با شرکت‌های متعددی که بیت کوین را به عنوان یک روش پرداخت پذیرفته‌اند، ادامه دارد. علاوه بر این، بیت کوین در ماه سپتامبر در السالوادور به یک پول قانونی تبدیل شد و گزارش‌ها حاکی از آن است که مردم محلی اکنون میلیون‌ها حساب بیت کوین باز کرده‌اند.

قیمت بیت کوین در حالت صعودی قرار دارد

بر اساس یک نمودار متفاوت ارائه شده توسط سانتیمنت (Santiment)، ارائه‌دهنده داده‌های بازارهای اقتصادی، عرضه بیت کوین به صرافی‌ها همچنان در حال کاهش است. این ممکن است نشانه‌ای از این باشد که نهنگ‌های بیت کوین و سرمایه گذاران بلندمدت دارایی‌های دیجیتال خود را به کیف پول‌های سرد خارجی منتقل کرده‌اند.

با کاهش روند عرضه بیت کوین به صرافی‌ها و در نتیجه کمبود عرضه، خطر فروش‌های بزرگ ناگهانی کاهش پیدا می‌کند، که البته این موضوع می‌تواند قیمت بیت کوین را نیز افزایش دهد. علاوه بر این، حجم تتر نیز در پلتفرم‌های معاملاتی بالا باقی مانده که این نشان‌دهنده افزایش قدرت خرید می‌باشد.

تحلیل سنتیمنت

نمودار میزان ذخایر بیت کوین در صرافی‌ها. منبع Santiment

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *