آیا قیمت اتریوم می‌تواند از مقاومت کلیدی پیش رو عبور کند؟

آیا قیمت اتریوم می‌تواند از مقاومت کلیدی پیش رو عبور کند؟

علی‌رغم اینکه اتریوم طی هفته‌های اخیر سه کندل صعودی هفتگی ثبت کرد. با این حال، به نظر می‌رسد که قیمت دومین ارز دیجیتال بازار با مقاومت شدیدی روبرو شده و حرکت صعودی آن کمی ضعیف شده است. 

تحلیل نمودار روزانه قیمت اتریوم

اتریوم در تایم فریم روزانه به منطقه‌ای از مقاومت شدید رسیده است. این ناحیه مقاومتی با مقاومت ترازی در 3,500 دلار، میانگین متحرک 200 روزه (که با رنگ سفید مشخص شده است) و سطح فیبوناچی اصلاحی (Fibonacci Retracement) در 0.618 ترکیب شده است. 

این مقاومت باعث شد که اتریوم بار دیگر برگشت داشته باشد.  

مقاله پیشنهادی: اتریوم چیست

اگر خریداران بتوانند این مقاومت را شکست دهند، هدف بعدی احتمالاً در منطقه مقاومت 3,900 تا 4,000 دلار خواهد بود. در غیر این صورت، اگر فروشندگان بتوانند قیمت را پایین بیاورند، حمایت کلیدی بعدی در ناحیه 3,000 تا 3,200 دلار قرار دارد. 

شاخص قدرت نسبی 30 روزه (RSI): در منطقه صعودی و نزدیک به خط نزولی قرار گرفته است. اگر قیمت بالاتر از مقاومت کلیدی شکسته شود، RSI بالاتر از خط نزولی شکسته خواهد شد.

سطوح میانگین متحرک:

  •         میانگین متحرک 20 روزه: 3,115 دلار
  •         میانگین متحرک 50 روزه: 2,883 دلار
  •         میانگین متحرک 100 روزه: 3,014 دلار
  •         میانگین متحرک 200 روزه: 3,488 دلار

تحلیل نمودار 4 ساعته قیمت اتریوم

در بازه زمانی 4 ساعته تحلیل و پیش بینی قیمت اتریوم، همانطور که در تحلیل بالا ذکر شد، اتر با مقاومت 3,500 دلاری دست و پنجه نرم می‌کند و عبور از آن بسیار مهم است.

در این بازه زمانی، واگرایی نزولی (که با قرمز مشخص شده است) در اندیکاتورهای مکدی (MACD) و نرخ تغییر 14 روزه (ROC-14) مشاهده می‌شود و ممکن است باعث اصلاح کوتاه مدت قیمت اتریوم شود.

بهتر است زمانی که قیمت زیر یک مقاومت اصلی است کمی محتاط‌تر عمل کنید، زیرا حجم معاملات نیز کم است (با رنگ آبی مشخص شده است) و ریسک معاملات را کاهش می‌دهد. اگر اتریوم نتواند از این مقاومت عبور کند، سطح حمایت بعدی روی 3,200 دلار و سپس 3,055 دلار است. 

نمودار یک روزه قیمت اتریوم به دلار | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار یک روزه قیمت اتریوم به دلار. منبع: تردینگ ویو

آدرس‌های فعال فرستنده اتریوم

داده‌ها نشان می‌دهد، تعداد آدرس‌هایی که به عنوان گیرنده در شبکه اتر فعال بودند در حال افزایش است.

همانطور که در نمودار زیر مشاهده می‌شود، افزایش این معیار منجر به افزایش قیمت اتریوم شده است. با این حال، میزان آن به اندازه گذشته نیست، اما پس از کاهش از بالاترین سطح تاریخی (که با قرمز مشخص شده است) می‌تواند امیدوار بود که مجدد افزایش یابد.

شیب این افزایش نیز بحرانی است و به نظر می‌رسد زمانی که این معیار به میزان قابل توجهی افزایش یافته است، خریداران در حال بازگشت به بازار هستند.

آدرس‌های گیرنده اتریوم | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

آدرس‌های گیرنده اتریوم. منبع: Cryptoquant

از سوی دیگر، آدرس‌های فعال فرستنده اتر در حال کاهش است، اما این کاهش هنوز قابل توجه نیست و باید منتظر ماند و دید که آیا اتریوم منطقه مقاومت خود را می‌شکند یا خیر! این امر موجب می‌شود تا خریداران متقاعد شوند که بازار نزولی به پایان رسیده است.

آدرس‌های فرستنده اتریوم | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

آدرس‌های فرستنده اتر. منبع: Cryptoquant

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش اتریوم صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *