آیا برای خرید بیت کوین دیر شده است؟

آیا برای خرید بیت کوین دیر شده است؟

نتایج تحقیقات سایت Statista نشان می‌دهد که در حال حاضر تنها 7% از آمریکایی‌ها بیت کوین خریده‌اند. این امر به خودی خود بیانگر این است که بیتکوین هنوز در مراحل اولیه خرید خود قرار دارد.

طبق داده‌های گزارش شده در سایت Statista، تنها 7% از آمریکایی‌ها از بیت‌کوین استفاده می‌کنند. این امر نشانگر آن است که تعداد سرمایه‌گذاران کنونی بیت کوین هنوز در مراحل اولیه رشد قرار دارند.

 

مدیرعامل هولدینگ 10تی، دن تاپیرو (Dan Tapiero)، معتقد است که جایگاه بیت کوین به عنوان یک دارایی جدید هنوز در مرحله تولد قرار دارد. او در این‌باره می‌نویسد:

هنوز برای پذیرش بیت کوین زود است. به راحتی می‌توان گفت این ارز دیجیتال جزو دارایی‌های جدید جهانی قرار دارد.

در بلند مدت، بیت کوین رشد چشمگیری خواهد داشت و همانند طلا به عنوان ذخیره ارزش تلقی خواهد شد. در این صورت سرمایه‌گذاران انتظار دارند ارزش بیت کوین مشابه چند دهه قبل در دهه‌های آتی نیز رشد نمایی داشته باشد.

درصد تعداد افرادی که از بیت کوین استفاده می‌کنند | همتاپی

درصد تعداد افرادی که از بیت کوین استفاده می‌کنند. منبع: Statista

برای پذیرش جریان اصلی بیت کوین چه اقداماتی باید انجام شود؟

در حال حاضر، بخش اعظم تقاضای بیتکوین به سرمایه‌گذارانی برمی‌گردد که بیت‌کوین را نسخه دوم طلا می‌بینند. این سرمایه‌گذاران معتقدند که بیت کوین می‌تواند روزی به دارایی امنی برای سرمایه‌گذاری تبدیل شود.

متعاقبا، موسسات و نهادهایی که در زمینه‌های مختلف سرمایه‌گذاری می‌کنند نیز در ماه‌های اخیر نیز حجم بالایی بیت کوین خریداری و ذخیره کرده‌اند. کمپانی‌های مطرح میکرواستراتژی و استون ریدج (Stone Ridge) دو نمونه از این موسسات هستند که به ترتیب به ارزش بیش از 1 میلیارد دلار و 162 میلیون دلار بیت‌کوین خریداری کرده‌اند.

باید در نظر داشت که افزایش تقاضای سرمایه‌گذاران خرد و کلان برای خرید بیت‌کوین می‌تواند موجب رشد نمایی (چند برابری) قیمت این ارز دیجیتال شود.

داده‌های ارائه شده توسط Statistica نشان می‌دهد که در حال حاضر تنها 6 کشور هستند که بیش از 10%‌ جمعیت آن‌ها با بیت‌کوین سروکار دارند. نتایج نظرسنجی جهانی این سایت نشان می‌دهد که به ترتیب کشورهای نیجریه، ویتنام و آمریکای شمالی بیشترین کاربر بیت‌کوین را دارند.

تاپیرو تاکید می‌کند که در این تحقیق تمامی کشورها مورد بررسی قرار نگرفته‌‌اند و ممکن است باز هم بازارهای ارز دیجیتالی بزرگی وجود داشته باشد که از قلم افتاده باشند. به عنوان مثال، علیرغم اینکه کره جنوبی یکی از بازارهای بزرگ بیت کوین است در این لیست قرار ندارد. او می‌گوید:

مطالعات تنها بر روی کشورهای مشخص انجام شده و یک تحقیق جامع از بالا به پایین نیست. یعنی ممکن است کشورهایی باشند که در این لیست جای بگیرند ولی حرفی از آنها به میان نیامده باشد.

در سال‌های اخیر،‌ صرافی‌های بیت کوین و تبدیل فیات به ارز دیجیتال در ایالات متحده، اروپا و آسیا رشد چشمگیری داشته‌اند. با این وجود، بازهم کشورهایی وجود دارد که هنوز در آن‌ها زیرساخت صرافی معتبری وجود ندارد.

به عنوان نمونه در کانادا به جز برای صرافی «کوین‌بیس» مقررات دقیق و تنظیم شده‌ای برای مبادله ارزهای دیجیتال وجود ندارد.

به محض اینکه زیرساخت‌های صرافی و تبدیل ارز فیات به ارز دیجیتال به طور کامل پیاده‌سازی شود، مسیر برای ورود سرمایه‌داران خرد به این بازار هموارتر می‌شود.

بدون وجوه قابل معامله در بورس (ETFs) و بانک‌های تحت حضانت، فرآیند پیچیده و دشواری بر سر راه کاربران در استفاده از صرافی‌های ارز دیجیتال کنونی قرار دارد. برخی از صرافی‌ها قبل از ورود کاربر و انجام هر گونه تراکنش بیت‌کوین، او را به طور کامل احراز  هویت می‌کنند (KYC).

بنابراین، تا زمانی که زیرساخت‌های لازم برای ورود سرمایه‌گذاران خرد بهبود نیابد،‌ بخش اعظمی از این جریان اصلی کاربران برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال با چالش‌های اساسی روبرو خواهد بود.

با پذیرش بیت‎‌کوین به صورت گسترده چه آینده‌ای در انتظار این ارز دیجیتال است؟

پیش‌بینی‌های بلند مدت متفاوتی برای قیمت بیت‌کوین وجود دارد: از قیمت 50,000 دلار گرفته تا 1 میلیون دلار.

کوین‌تلگراف قبلا گزارش کرد که راهول پال (Raoul Pal)، یکی از مدیران سرمایه و بنیان‌گذاران گروه ریل ویژن، معتقد است که قیمت بیت‌کوین به 1 میلیون دلار خواهد رسید.

در قیمت 1 میلیون دلاری برای بیت‌کوین، سرمایه کاملاً خالص بازار بیت کوین در حدود 21 تریلیون دلار خواهد بود. این عدد بیش از دو برابر ارزش فعلی بازار 9 تریلیون دلاری طلا می‌باشد.

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *