آیا بیتکوین در کف کوتاه مدت خود قرار دارد؟

تحلیل قیمت بیت کوین: آیا بیت کوین در کف کوتاه مدت خود قرار دارد؟ | همتاپی

صعود 46 درصدی اخیر قیمت بیت کوین از پایین‌ترین سطح در 39.6 هزار دلار بسیار چشمگیر بوده است زیرا قیمت نه تنها به بالای 50 هزار دلار رسید بلکه از بالاترین سقف در ماه سپتامبر یعنی 52.9 هزار دلار هم بالاتر رفت.

اتفاقات فوق، تله‌ی خرسی در 39.6 هزار دلار را معتبر می‌سازد. قیمت بیتکوین همانطور که پیش بینی می‌شد در منطقه 57.1 هزار دلار تا 58.3 هزار دلار (که منطقه اصلی مقاومت تکنیکالی و درون زنجیره‌ای است) قرار گرفت و مقاومت خود را پیدا کرد.

نمودار قیمت بیت کوین | همتاپی

نمودار قیمت بیت کوین. منبع: تریدینگ ویو 

هنگامی که بیت کوین در مسیر 64.8 دلار قرار داشت، افراد زیادی در محدوده 50 هزار تا 58.3 هزار دلار اقدام به خرید بیت کوین کردند. اگرچه بسیاری از این خریداران بخاطر ترس و وحشت، بیت کوین خود را در 30 هزار دلار فروختند، اما احتمالاً هولدرهای باقی‌مانده به دنبال فروش سر به سر یا دستیابی به سود ناچیز در سطوح فعلی هستند، این نشان دهنده فشار احتمالی فروش در کوتاه مدت است.

نمودار ذخایر بیت کوین در صرافی‌‌های ارز دیجیتال | همتاپی

نمودار ذخایر بیت کوین در صرافی‌‌های ارز دیجیتال. منبع: کریپتوکوانت

نمودار بیت کوین‌های فروخته شده‌ای که قبلا هولد می‌شدند | همتاپی

نمودار بیت کوین‌های فروخته شده‌ای که قبلا هولد می‌شدند. منبع: کریپتوکوانت

تحلیل قیمت بیت کوین: آیا بیتکوین در کف کوتاه مدت خود قرار دارد؟

نمودار شاخص‌های بیت کوین منبع: کریپتوکوانت

از آنجایی که قیمت بیت کوین در حال نزدیک شدن به منطقه مقاومتی قابل توجهی بین 55 تا 58.3 هزار دلار است، احتمال وجود یک پولبک کوتاه مدت وجود دارد.

همانطور که قیمت بیت کوین به بالاترین سطح خود در 57.8 هزار دلار رسید، شاخص‌های درون زنجیره‌ای، علائم ضعیفی از فروش بیت کوین توسط هولدرهای قدیمی 3 تا 5 ساله نشان دادند. بر اساس شاخص توزیع سن UTXO توسط کریپتوکوانت (CryptoQuant). زمان این علائم مصادف شد با اندکی رشد در شاخص CDD (که نشان دهنده فروش بیت کوین‌هایی است که قبلا هولد می‌شده است) و با افزایش شاخص LTH SOPR تلاقی دارد. افزایش شاخص CDD به هیچ عنوان مانند چیزی‌ که در سال 2017 یا حتی در بازار خرسی سال 2018 مشاهده کردیم نیست. داده‌های فعلی نشان دهنده عرضه پایین بوده که پس از انباشت‌های بزرگ، قابل پیش بینی است.

این بدان معناست که برخی از هولدر‌های بلندمدت سود خود را بیرون کشیده‌اند زیرا قیمت بیت کوین با مقاومت ماژور مواجه شده است. در حال حاضر، داده‌های درون زنجیره‌ای، عرضه کم را نشان می‌دهند. باید داده‌های درون زنجیره‌ای را به دقت زیر نظر گرفت زیرا ممکن است در این داده‌ها نشانه‌های کاهش در قیمت بیت کوین وجود داشته باشد.

چه چیزی در پیش روی قیمت بیت کوین است؟

در زمان نگارش این مقاله، به نظر می‌رسد هولدرهای 3 تا 5 ساله در حال فروش بیت کوین هستند در حالیکه بیشتر گروه‌های دیگر به خرید بیت کوین و جمع آوری این ارز دیجیتال ادامه می‌دهند. در نتیجه، شاخص میانگین سن کوین اندکی کاهش یافته و هیچ نشانه‌ای از عرضه تهاجمی درون زنجیره‌ای وجود ندارد.

از نظر تاریخی، عرضه تهاجمی در مراحل بعدی بازارهای گاوی اتفاق می‌افتد و معمولا قیمت‌ به صورت عمودی صعودی می‌شود و در قله‌های بازار، گاوها به تله می‌افتند. این زمانی است که قیمت از یک روند نزولی بزرگ بهبود می‌یابد و در حالی که هولدرهای بلند مدت به طور تهاجمی، با سود زیادی می‌فروشند، معامله‌گران دیگر دچار حس ترس و فومو (FOMO) می‌شوند.

در آینده نزدیک، خیلی مهم است که گاوها از منطقه حمایتی 50 تا 55.3 هزار دلار محافظت کنند (که شامل سطوح قبلی مقاومت فعلی است به همراه بالاترین قله ماه سپتامبر در 52.9 هزار دلار است). صعود تا منطقه حمایتی 58 هزار دلار یک سیگنال صعودی است و احتمال شکست 60 هزار دلار و حتی بالاتر را هم افزایش می‌دهد.

با وجود مقاومت سنگین تکنیکالی و درون زنجیره‌ای پیش رو، ممکن است مدتی طول بکشد تا عرضه انجام شده توسط خریداران جذب شود. پس از اتمام عرضه، می‌توان انتظار داشت که قیمت بیت کوین به بالاترین سطح خود برسد و به طور بالقوه شروع به تست مجدد سطح مقاومت خود بکند، زیرا مقاومت قابل توجهی زیر 58 هزار دلار وجود دارد.

علیرغم عرضه کم در کوتاه مدت، روند کلی از نظر بنیادی و درون زنجیره‌ای همچنان صعودی است زیرا اکثر گروه‌ها همچنان در حال انباشت بیت کوین‌های خود هستند. گاوها باید منطقه حمایتی 50 تا 55.3 هزار دلار را در پایین‌ترین سطح برای ادامه روند حفظ کنند. بسیاری از کاتالیزورهای بنیادی مثل ETFهای بر مبنای قرار دادهای آتی بیت کوین، اطلاعیه‌های شرکت‌های سهامی عام و از سرگیری معاملات ریسکی بالقوه را می‌توان به عنوان اهرم‌هایی در نظر گرفت که می‌تواند پای قیمت بیت کوین را به قله‌های جدیدی بکشاند.

برای اطلاع از آخرین اخبار بیتکوین، به مقاله تحلیل بیت کوین مراجعه نمایید. 

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *