آیا بیتکوین مجدداً ۳۰ هزار دلار را آزمایش خواهد کرد؟

آیا بیتکوین مجدداً ۳۰ هزار دلار را آزمایش خواهد کرد؟

اگرچه قیمت بیت کوین چند هفته‌ای بالاتر از سطح تعیین کننده 37 هزار دلار باقی ماند، اما در پی یک مومنتوم نزولی عظیم نتوانست به قیمت 40 هزار دلار دست پیدا کند و در نهایت به زیر این سطح حمایت کلیدی سقوط کرد. 

کاهش قیمت اخیر بیتکوین باعث لیکوئید شدن حجم عظیمی در بازار معاملات آتی این ارز دیجیتال شد.

تحلیل تکنیکال نمودار روزانه قیمت بیت کوین

بسیاری از سرمایه گذاران خرده فروشی،  خرید بیتکوین را در محدوده 37 هزار دلار انجام داده. این امر به توقف فروش بیت کوین زیر سطح آستانه منجر شده است. بازار اکنون در حال جذب نقدینگی راکد است و منطقه تقاضای مهم 30 هزار دلاری احتمالاً حوزه حمایت کلیدی بعدی خواهد بود.

از سوی دیگر، اندیکاتور شاخص قدرت نسبی (RSI) به محدوده اشباع فروش (oversold) رسیده است. این رویداد احتمالاً به یک بازگشت کوتاه مدت منجر خواهد شد و یک بالای پایین تر (lower high) را تشکیل خواهد داد که نشان دهنده شروع یک روند نزولی جدید است.

نمودار روزانه قیمت بیت کوین به تتر | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار روزانه قیمت بیت کوین به تتر. منبع: تریدینگ ویو

تحلیل تکنیکال نمودار 4 ساعته قیمت بیت کوین

نمودار تحلیل و پیش بینی قیمت بیت کوین نشان می‌دهد، اصلاح قیمت همیشه با یک رالی پررونق همراه است. بیتکوین پس از یک حرکت نزولی بزرگ که از 69 هزار دلار آغاز شد (بالاترین قیمت بیتکوین که در 21 نوامبر ثبت شد)، در حال تشکیل یک الگوی پرچم ادامه دهنده است و هفته گذشته خط روند پایین پرچم مذکور را شکست. این رویداد حرکت نزولی بعدی در منطقه تقاضای 30 تا 33 هزار دلار را کاملاً تأیید می کند.

قیمت بیت کوین به پایین‌ترین حد روزانه قبلی رسیده است و انتظار می‌رود که زیر این سطح بسته شود، و یک پایین‌ پایین تر جدید (lower low) را تشکیل دهد و پایین‌ترین قیمت بسته شدن کندل روزانه را از جولای 2021 به ثبت برساند (به شرطی که قیمت بیتکوین به 35 هزار دلار نرسد.)

نمودار 4 ساعته قیمت بیت کوین به تتر | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار 4 ساعته قیمت بیت کوین به تتر. منبع: تردینگ ویو

تحلیل زنجیره‌ای بیتکوین

شاخص موقعیت استخراج‌کنندگان (MPI) با تقسیم تعداد کل خروجی استخراج‌کنندگان به دلار بر میانگین متحرک 365 روزه محاسبه می‌شود. مقادیر بالاتر نشان می‌دهد که ماینرها بیشتر از حد معمول کوین ارسال می‌کنند که احتمالاً منجر به کاهش قیمت خواهد شد.

همانطور که در نمودار زیر مشاهده می‌شود، ماینرها از ژوئیه سال 2021 در حال انباشت بیتکوین بودند، اما هنگامی که قیمت بیتکوین از 49 هزار دلار بالاتر رفت، شاخص MPI افزایش یافت و به بالاترین سطح محلی رسید که نشان دهنده فشار فروش از سوی ماینرها است. به دنبال آن، قیمت بیتکوین و شاخص MPI شروع به کاهش کردند. در حال حاضر ماینرها در حال فروش ذخایر بیت کوین شان هستند که در این دوره نزولی دور از انتظار نیست.

نمودار شاخص موقعیت استخراج‌کنندگان بیت کوین (MPI) | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار شاخص موقعیت ماینرهای بیتکوین (MPI)

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *