آیا معامله‌­گری روزانه، شغل رویایی شماست؟

آیا معامله‌­گری روزانه، شغل رویایی شماست؟ | همتاپی

اگر معامله‌­گری روزانه شغل رویایی شماست، دیگر به آن فکر نکنید و شغل دیگری را برای خود انتخاب کنید. مطالعات نشان می‌دهند که 97 درصد از معامله‌گران روزانه پول خود را از دست می‌دهند.

در مطالعه‌­ای که در دانشگاه سان پائولو (San Paulo) برزیل توسط فرناندو چاگو، رودریگو دو لوسو و برونو جیووانتی انجام شده است نتایج نشان دادند که اکثریت قریب به اتفاق معامله‌­گران روزانه در بازارهای سهام ضرر می‌­کنند.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

برخی از محبوب­‌ترین وب سایت­‌های مالی موجود این ایده را ترویج می­‌کنند که معامله‌­گری روزانه آسان و قابل دسترس است. در وب سایت اینوستوپدیا (Investopedia) آمده است:

معامله‌­گری اغلب به عنوان یک مانع ورود به بازار در نظر گرفته می‌­شود، اما این مسئله در مورد بازار امروزه صدق نمی­‌کند. اکنون، هر کسی که جاه‌طلبی و صبر داشته باشد می‌­تواند معامله کند و این کار را برای امرار معاش انجام دهد، حتی با پول کم یا بدون پول. فوق‌العاده به نظر نمی‌­رسد؟ البته که اینگونه است. افرادی که می‌­خواهند برای یادگیری وقت بگذارند گزینه‌­های زیادی نیز در دسترس است.

هدف نویسندگان وب سایت این بوده است که افراد بیشتری را با شانسی که در معامله‌­گر‌ی روزانه وجود دارد آگاه کنند. اکنون این نوع از معامله‌­گران با الگوریتم‌­های قوی و ربات‌­هایی کار می‌کنند که به طور خودکار برای آن­ها معامله انجام می‌دهند.

محققان از معامله‌­گران روزانه بازار سهام برزیل نمونه بزرگی را مورد مطالعه قرار دادند. آنها با مطالعه 19,646 معامله‌گر روزانه دریافتند:

معامله‌­گران روزانه، که فقط برای یک روز معامله می‌­کنند شامل 1,111 نفر می‌باشند و 29.8٪ سود خالص مثبت به دست می‌­آورند. آن­هایی که بین 2 تا 50 روز (9,978 نفر)، 51 تا 100 روز (3,100 نفر)، 101 تا 200 روز (2,738 نفر)، 201 تا 300 روز (1,168 نفر) و بیش از 300 روز (1,551 نفر) می‌باشند که به ترتیب 15.5٪، 8.9٪ ، 6.8٪ ، 5.4٪ و 3.0٪ سود خالص مثبت بدست می‌­آوردند.

ایده یادگیری در حین معامله یا بهتر شدن با تمرین کردن کم‌‌و‌بیش ازبین‌رفته است. همانطور نتایج نشان می‌دهند سود معامله‌­گران روزانه موفق با توجه به تعداد روزهایی که معامله می‌­کنند به صورت یکنواخت کاهش می‌­یابد. بعلاوه، آن­ها دریافتند که فقط 3٪ از معامله­‌گران، از هزینه­‌ها پیشی گرفته­ و سود کسب می­‌کنند. آن­ها متذکر می‌­شوند که اگر سود زیاد باشد، باز هم می‌­تواند افراد را به این حرفه جذب کند. با این حال، به نظر نمی‌­رسد که چنین چیزی درست باشد:

فقط 17 نفر (1.1٪ از 1,551) بیش از حداقل دستمزد در برزیل (16 دلار در روز) درآمد کسب کردند. و هشت نفر (0.5٪ از 1,551) بیشتر از حقوق پایه یک کارمند بانک (54 دلار آمریکا در روز) بدست آوردند. و تنها یک نفر بیشترین درآمد (به طور متوسط 310 دلار آمریکا در روز) را کسب کرده است. علاوه بر این، هشت نفری که بیش از حقوق پایه یک کارمند بانک درآمد داشتند، با نوسان زیادی این کار را انجام دادند. انحراف معیار سود روزانه آن­ها از 632 تا 3,308 دلار آمریکا بود.

نتیجه: معامله‌­گری روزانه

در حالی که به نظر می‌­رسد معامله‌­گری روزانه بسیار جذاب است و می‌توانید از بازار پیشی بگیرید، اما تقریباً هیچ معامله‌­گری نمی‌­تواند بر بازار غلبه کند. 97٪ از آن­ها حتی نمی‌­توانند سود کسب کنند. و افرادی که توانستند سود کسب کنند، این کار را با ریسک بالایی در سرمایه خود (و احتمالاً عاقلانه) انجام داده‌اند.

در عین حال، یافته‌­های محققان عجیب و غریب نیست. حتی صندوق­‌های تامینی حرفه‌­ای نیز نمی‌­توانند بر بازار غلبه کنند. این مسئله، از فرضیه گام تصادفی که اغلب در بازارهای مالی رایج است، بیشتر پشتیبانی می‌­کند. به طور بالقوه تنها یک بازار وجود دارد که معامله‌­گران می‌­توانند از طریق معامله کسب سود کنند. بازارهای کوچک مانند سهام شرکت‌­های کوچک یا رمزارز، که در آن دانش عمیق می‌­تواند به شما برتری دهد. اما مطمئناً در حقوق صاحبان سهام، مرز احتمالی وجود ندارد.

بعلاوه، اگر به فکر معامله روزانه برای تأمین معاش زندگی هستید، بهتر است در آن تجدید نظر کنید یا حداقل ابتدا به فکر انجام معاملات کاغذی برای چند ماه باشید. در این مدت آزمایشی با دقت سود، کارمزد، و بازدهی سرمایه حساب خود را محاسبه کنید. بعد از در نظر گرفتن تمامی این موارد اگر سودی کسب کردید، احتمال دارد که این کار مناسب شما باشد.

اما پیشنهاد من این است که ناامید نشوید و یک دوره آموزشی معامله‌­گری روزانه خریداری کنید.

اگر شما معامله‌گر روزانه هستید، حتما توصیه‌ها و تجربیات خود را با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *