آیا نهنگ‌های اتریوم منتظر اتریوم ۲.۰ هستند؟ 

آیا نهنگ‌های اتریوم منتظر اتریوم 2.0 هستند؟ | همتاپی

نهنگ‌های اتریوم از نوامبر سال 2020 میلادی، به سرعت در حال خرید اتریوم هستند و در حال حاضر 68.7 درصد از کل موجودی این ارز دیجیتال را در اختیار دارند. در همین حال گری اسکیل موجودی اتر‌یوم خود را نیز دو برابر کرده است.

گرچه  اتریوم از زمان اوج خود در ماه فوریه (2042 دلار در صرافی بایننس)، چند صد دلار سقوط کرده است، اما نهنگ‌ها همچنان مشغول خرید و جمع‌آوری بخش زیادی از دومین ارز بزرگ دیجیتال هستند. داده‌های اخیر نشان می‌دهند که سرمایه‌گذاران بزرگ اتر‌یوم تقریبا 70 درصد از کل موجودی این رمزارز را در اختیار دارند که بیشترین مقدار از اواخر سال 2017 است.

نهنگ‌های اتریوم در بالاترین سطح سه ساله خود قرار دارند

قیمت اتریوم از ابتدای سال تا کنون، روی غلتک بوده است. این ارز دیجیتال قبل از این که وارد شیب صعودی خود شود و به بالاترین سطح قبلی خود یعنی 1450 دلار برسد، با قیمت 720 دلار وارد سال 2021 شد.

اصلاحات بعدی بازار منجر به اصلاح 35 درصدی و در نتیجه رسیدن قیمت آن به 1,300 دلار شد. به هر حال، اتریوم جایگاه خود را پس گرفت و قیمت آن در حال حاضر نزدیک به 1800 دلار است. یعنی ROI سالانه 135 درصد.

با وجود تحولات بسیار ناپایدار قیمت و آخرین افت قیمت اتریوم، نهنگ‌های اتر‌یوم را از خرید مقادیر قابل توجه آن منصرف نکرد. داده‌های شرکت تجزیه و تحلیل Santiment نشان داد که تعداد آدرس‌هایی که 10,000 یا بیشتر اتریو‌م (ETH) دارند، از ماه نوامبر سال 2020 به تدریج در حال افزایش است.

در نتیجه، نهنگ‌های اتر‌یوم در حال حاضر 68.6 درصد از کل موجودی اتریوم را در اختیار دارند. به گفته Santiment، این مقدار، بیشترین درصدی است که نهنگ‌های اتر‌یوم از نوامبر 2017 تا به حال در اختیار داشته اند.

قیمت اتریوم در مقابل رفتار نهنگ‌های اتر‌یوم | همتاپی

قیمت اتریوم در مقابل رفتار نهنگ‌های اتر‌یوم. منبع: Santiment

در عین حال، تعداد آدرس‌هایی که بین 10 تا 10,000 اتریوم دارند، به کمترین درصد یعنی 27.8 از سپتامبر 2017 رسیده‌اند. 

به غیر از انتظارات موجود برای تحولات صعودی قیمت اتر‌یوم، راه‌اندازی اتریوم 2.0 در آینده دلیل احتمالی دیگری است که می‌تواند ولع نهنگ‌های اتر‌یوم را افزایش داده باشد. گرچه گذار از گواه اثبات کار (PoW) به گواه اثبات سهام (PoS) خیلی آسان نیست، اما سرمایه‌گذاران می‌توانند از افزایش دارایی اتر‌یوم خود بهره‌مند شده و از بازدهی مطلوب پلتفرم‌های مختلف لذت ببرند.

گری اسکیل، دارایی تحت مدیریت اتریوم را دو برابر کرده است

وقتی صحبت از خریدهای گسترده اتر‌یوم می‌شود، بهتر است نقش برجسته شرکت گری اسکیل را در دارایی‌های دیجیتال نیز بررسی کنیم. این شرکت ارزهای دیجیتال مختلفی را به سرمایه‌گذاران نهادی ارائه می‌دهد و در چند ماه گذشته نیز دارایی اتریوم خود را به طور قابل توجهی گسترش داده است.

صندوق تراست اتریوم گری اسکیل (The Grayscale Ethereum Trust)، در پایان سال 2020 فقط 2.2 میلیارد دلار در دارایی تحت مدیریت اتر‌یوم (Ethereum AUM) سرمایه‌گذاری کرد. پس از آن، خریدهای قابل توجه و متعدد دیگری انجام شد، و در روز جمعه 5 مارس، این مبلغ به 4.7 میلیارد دلار رسید.

به عبارت دیگر، اتریوم‌های تحت مدیریت گری اسکیل در دو ماه، بیش از دو برابر شده است. در ژانویه 2021، مدیر دارایی کریپتو این شرکت نیز سهام خصوصی را برای صندوق تراست اتر‌یوم از سر گرفت. این امر از سال گذشته نیز به عنوان یک محصول قابل گزارش به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) بوده است.

ترجمه و جمع‌آوری: واحد تیم خرید و فروش اتریوم صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *