ابراز نگرانی قانون‌گذاران جهان از فعالیت‌های غیرقانونی در حوزه رمز ارزها

ابراز نگرانی قانون‌گذاران جهان از فعالیت‌های غیرقانونی در حوزه رمز ارزها | همتاپی

یک نظرسنجی از قانون‌گذاران و نهادهای مالی سنتی نشان داده است که اکثریت آنها کماکان اکوسیستم رمز ارزها را بیش از حد بی‌ثبات و پرریسک می‌‌دانند.

در مطالعه‌ی اخیری که از مقامات دولتی و قانون‌گذاران به عمل آمد، نتایج نشان داد که این اشخاص و نهادها کماکان حوزه‌ی ارزهای دیجیتال را به عنوان یک منبع عظیم ریسک تلقی می‌کنند. آنها در خصوص قانون‌گذاری‌های داخلی این حوزه و حجم فعالیت‌های غیرقانونی که توسط دارایی‌های دیجیتال تامین مالی می‌شوند، نگرانی‌های را مطرح کرده‌اند.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

کاملا قابل پیش‌بینی بود که قانون‌گذاران در خصوص قانون‌گذاری‌های داخلی رمز ارزها نگران باشند

قدیمی‌ترین اتاق فکر مسائل دفاعی و امنیتی انگلستان به نام انستیتوی خدمات یکپارچه‌ی سلطنتی (Royal United Service Institute) یا به اختصار آریواس‌آی (RUSI)، اخیرا پژوهشی را تحت عنوان ریسکهای رمز ارزها و بررسی تطابق‌پذیری‌ها، منتشر کرده است. هدف از انجام این پژوهش سنجش درک کلی از قوانین مربوط به حوزه‌ی دارایی‌های دیجیتال بوده است. در این تحقیق از بازرسان دولتی، نمایندگان رمز ارزها و نهادهای مالی سنتی پرسش‌هایی به عمل آمده است.

در این نظرسنجی تمامی شرکت‌کنندگان از بخش‌ها و نهادهای مختلف همگی بر این نکته اتفاق نظر داشته‌اند که نظام “خودگردان” کنونی رمز ارزها، برای رفع خلاءهای فعلی این حوزه کافی نیست. به همین سبب شرکت‌کنندگان خواستار آن شده‌اند که ارگان‌های دولتی و نهادهای بین‌المللی مانند گروه اقدام مالی (Financial Action Task Force) یا اف ای تی اف (FATF) برای ایجاد چارچوب‌های قانونی شفاف‌تر و دقیق‌تر در این حوزه، مداخله کنند.

در صورتی که چنین اتفاقی رخ دهد، شرکت‌کنندگان این پژوهش معتقدند که نهادهای بیشتری جذب سرمایه‌گذاری در این حوزه خواهند شد. همچنین قانون‌گذاری‌های فراگیر می‌توانند نقش رمز ارزها را در پرداخت‌های روزانه نیز تقویت کنند.

اکثر شرکت‌کنندگان (69%) اینگونه پاسخ داده بودند که رمز ارزها در حال حاضر بسیار بی‌ثبات هستند و نمی‌توانند جایگزین پول نقد شوند. به علاوه، این افراد به ریسک‌های احتمالی معاملات دارایی‌های دیجیتال نیز پرداختند. دولت‌ها و نهادهای مالی سنتی حتی از این مقدار نیز پیشتر رفته‌اند و رمزارزها را یک «منبع  پرریسک» خوانده‌اند.

پاسخ‌ شرکت‌کنندگان: آیا قیمت رمز ارزها بیش از حد متغیر هستند؟ منبع: acams | همتاپی

پاسخ‌ شرکت‌کنندگان: آیا قیمت رمز ارزها بیش از حد متغیر هستند؟ منبع: acams 

نقش رمزارزها در فعالیت‌های غیرقانونی

در این نظرسنجی اکثر شرکت‌کنندگان، حتی فعالان حوزه‌ی رمز ارزها، به این نکته اشاره کرده‌اند که دارایی‌های دیجیتال به دلیل استفاده در فعالیت‌های غیرقانونی، در معرض خطر می‌باشند. در این پژوهش آمده است:

تمامی شرکت‌کنندگان نگرانی خود را در خصوص استفاده وسیع فعالان غیرقانونی از رمز ارزها بیان کردند. این افراد شامل طیفی وسیعی از گروه‌های تروریستی، فعالان تحریم شده و قاچاقچیان انسان می‌شود. در حالی که تقریبا یک درصد از کل تراکنش‌های رمز ارزها توسط مجرمان انجام می‌شود، اما این ارزها همچنان برای کسانی که از نظام مالی سنتی اجتناب می‌کنند، فرصتی جذاب است.

درواقع، همانطور که کریپتوپوتیتو (CryptoPotato) قبلا گزارش داده بود، وزارت دادگستری آمریکا حدود 300 حساب رمز ارزی سه نهاد تروریست مشهور داعش، حماس و القاعده را توقیف کرده است. همچنین مقامات فرانسوی نیز 29 نفر را که متهم به تامین مالی جهادی‌ها و اعضای القاعده از طریق ووچرهای رمز ارزی بودند را بازداشت کرده است.

با این وجود، نهادهای کاملا قانون‌گذاری‌شده مانند نهادهای بانکی نیز درگیر بسیاری از فعالیت‌های غیرقانونی شده‌اند. اسنادی که اخیرا توسط فینکن (FinCEN) منتشر شد نشان می‌دهد که بانک‌های بزرگی مانند اچ‌ اس بی سی (HSBC)، استاندارد چارترد (Standard Chartered)، بانک آو آمریکا (Bank of America)، و جی پی مورگان چیس (JPMorgan Chase) طی چند دهه‌ی گذشته در تراکنش‌های مشکوک کلاهبرداری‌های پانزی و نهادهای تروریستی تریلیون‌ها دلار جا به جا کرده‌اند.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش تتر صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *