پیش بینی قیمت اتریوم: آیا اتریوم می‌تواند از محدوده خطر خارج شود؟

پیش بینی قیمت اتریوم: آیا اتریوم می‌تواند از محدوده خطر خارج شود؟ | همتاپی

اتریوم (ETH) در روز چهارشنبه برای دومین روز متوالی افزایش یافت. تحلیلگران اتریوم پیش‌ بینی کرده‌اند که قیمت ملکه ارزهای دیجیتال در کوتاه‌مدت صعودی خواهد بود و احتمالا به سمت 3200 دلار حرکت خواهد کرد؛ امری که باعث شده است تا اندیکاتورهای تکنیکال تنظیمات خود را در جهت صعودی پیچ و مهره کنند.

اگرچه قیمت اتریوم (ETH) در روز چهارشنبه نسبتاً در محدوده‌های بالا خرید و فروش شد. اما سرمایه‌ گذاران و خریداران بازار برای حفظ سود باید فشار فروش را در منطقه 2,800 دلار ایجاد و قیمت را از این منطقه حساس به بالا سوق دهند.

بسیاری بر این باورند که دومین دارایی دیجیتال بزرگ جهان، هنوز در رادار جریان‌های ورودی نهادی قرار نگرفته است و بیت کوین همچنان اولویت اصلی آن‌ها است.

طبق گفته مدیر صندوق کوین شیر (CoinShares) حدود 109 میلیون دلار ورودی از سوی نهادها وجود داشته است که از این مقدار حدود 81 درصد یا 88.5 میلیون دلار به صندوق‌های مبتنی بر بیت کوین (BTC) اختصاص یافته است.

از سوی دیگر، طبق این گزارش، وجوه مبتنی بر اتریوم شاهد خروج 15.2 میلیون دلاری بوده است.

نمودارهای تحلیل و پیش بینی قیمت اتریوم نشان می‌دهد در زمان نگارش این مقاله، جفت ارز اتریوم به دلار (ETH/USD) با 2.65 درصد افزایش در روز، در محدوده 27,08 دلار خرید و فرش می‌شود.

پیش بینی ادامه روند صعودی برای قیمت اتریوم 

نمودار قیمت اتریوم | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار یک روزه قیمت اتریوم به دلار. منبع: تریدنگ ویو

علی رغم اینکه در نمودار روزانه، قیمت اتریوم 52 درصد از پایین‌ترین سطح ژانویه یعنی 2,159 دلار به بالاترین سطح نوسانی 3,284 دلار افزایش یافته است، خریداران اتریوم همچنان تمایلی به انتقال سود ندارند، زیرا فروشندگان منتظر چنین فرصتی هستند تا قیمت را به نزدیک 2,550 دلار بازگردانند. در این شرایط، گاوها هرگز نباید در قطار خرس‌ها سوار شوند و دارایی خود را بفروشند. 

تشکیل “چکش معکوس” و به دنبال آن دو شمعدان سبز نشان می‌دهد که خریداران آماده‌اند تا یک جهش دیگر برای آزمایش سطوح مقاومت بالاتر انجام دهند.

در صورتی که میانگین حجم معاملات اتریوم به دلار (ETH/USD) بالا باشد، آزمایش اولین سطح مقاومت در میانگین متحرک نمایی 50 روزه در منطقه 3,025 دلار و سپس میانگین متحرک نمایی 200 روزه در منطقه 3,317 دلار راحت به نظر می‌رسد.

اگرچه سناریوی فوق در حال حاضر ممکن به نظر می‌رسد، اما بازگشت قیمت اتریوم به 2,500 دلار می‌تواند نظریه صعودی را باطل کند.

از جنبه نزولی، قیمت اتریوم می‌تواند پایین‌ترین سطح ژانویه در منطقه 2,159 دلار را دوباره آزمایش کند.

تحلیل قیمت اتریوم با استفاده از شاخص‌های تحلیل تکنیکال

RSI: شاخص قدرت نسبی روزانه (RSI) در حالی که در 41 خوانده می‌شود، همچنان زیر خط میانی قرار دارد.

MACD: شاخص مکدی (MACD) در زیر خط وسط با یک سوگیری خنثی نگه داشته شده است.

نتیجه‌گیری: نوسانگرهای مومنتوم یک تصویر ترکیبی را ترسیم می‌کنند. براساس این داده‌ها قیمت باید یک کندل روزانه بالای 2,800 دلار بسازد تا رشد صعودی حفظ شود.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *