احتمال کاهش قیمت بیشتر بیت کوین وجود دارد

تحلیل قیمت بیت کوین: احتمال کاهش قیمت بیشتر بیت کوین وجود دارد | همتاپی

با بهبود قیمت ارزهای دیجیتال بزرگ بازار، سقوط بازار بیت کوین و ارزهای دیجیتال نیز مدتی است متوقف شده. سقوط بازار باعث شده است که بیتکوین نسبت به بالاترین قیمت خود 50 درصد سقوط کند. با این حال، در روز گذشته قیمت بیتکوین توانسته 9 درصد افزایش داشته باشد.

بیتکوین هنوز جایگاه خود را حفظ کرده است

بیتکوین در حال حاضر روی قیمت 30,325 دلار خرید و فروش می‌شود و قیمت آن طی 30 روز گذشته 25 درصد کاهش یافته است. ارزش بازار بیت کوین به 577.3 میلیارد دلار سقوط کرده است. در عین حال، بیتکوین در گذشته لیکوئید شدن بیش از 140 میلیون دلار را به خود دیده است.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

با این حال تحلیلگر ارزهای دیجیتال، لارک دیویس (Lark Davis)، اینطور گفت که ۲ سال طول می‌کشد تا بیت کوین به قیمت‌های قبلی خود نزدیک شود. او به این موضوع اشاره کرد که اگر چرخه 4 ساله بیتکوین به تکرار خود ادامه دهد، احتمال این می‌رود که بازار تا سال 2024 به دنبال سقف جدید‌تر برود.

طبق گزارش گلسنود (Glassnode)، قیمت بیتکوین پایین‌تر از آن چیزی است که باید باشد، چرا که خریداران هنوز برای تشکیل سطح حمایت قیمت، به شدت تحت فشار هستند. این اتفاق در حالی رخ داد که کاهش سوددهی شبکه همچنان ادامه دارد. با این حال، این سقوط در مقایسه با سایر بازارهای نزولی بیتکوین، شدت کمتری داشته است.

آیا خزان بیت کوین فرا رسیده است؟

سقوط بازار در ماه ژوئیه 2021 منجر به کاهش 54.2 درصدی قیمت بیت کوین از بالاترین رکورد قیمتی آن شد.

در مقایسه، بازارهای نزولی سال‌های 2015، 2018 و ماه مارس 2020، افت قیمت بیتکوین را تا 77.2٪ و 85.5٪ از بالاترین میزان قیمت خود رساند. در عین حال، این کاهش سودآوری به اندازه‌ای نیست که بیتکوین 3 سال پیش به خود دیده بود. یعنی همانطوری که در ماه جولای و دسامبر سال 2021 شاهد کاهش سود از 18.1 درصد به 19.1 درصدی بودیم.

افت نسبی و غیر واقعی قیمت بیت کوین به بالاترین حد خود در طی 2 سال گذشته رسیده است. در همین حال، سود نسبی محقق نشده به کمترین میزان در طی 19 ماه گذشته برسد. دیروز Glassnode گزارش داد که بیتکوین به قیمت 25,400 دلار رسید. قیمت واقعی آن 23,960 دلار بود که آخرین بار این قیمت را در ماه مارس 2020 دیده بود.

با این حال، همانطور که بازار ارزهای دیجیتال در حال رسیدن بلوغ است، سرمایه‌های نهادی بیشتری وارد این فضا می‌شود. بنابراین بیتکوین به شدت با شرایط اقتصادی عمده مرتبط شده است. که نشان از این دارد که راه پیش رو ممکن است کمی نامطمئن باشد.

در زمان نگارش این خبر بیت کوین با قیمت 29,896 دلار خرید و فروش می‌شود و ارزش بازار آن به 570,151M دلار رسیده است. 

برای اطلاع از آخرین اخبار بیت کوین، به مقاله تحلیل و پیش بینی قیمت بیت کوین مراجعه نمایید. 

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارزهای دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *