ادامه بازیابی قیمت بیت کوین و اتریوم پس از سقوط بازار در ماه مه

ادامه بازیابی بیت ­کوین و اتریوم پس از سقوط بازار در ماه مه | همتاپی

رمزارزهای پیشتاز بازار کریپتوکارنسی، بیت کوین و اتریو‌م، هفته‌ی گذشته را با قدرت پشت سرگذاشتند و فاندامنتال‌های بسیار قوی برای آنها وجود دارد.

بیت­کوین (BTC) و اتریوم (ETH)، دو رمزارز بزرگ از نظر ارزش بازار، هفته‌ی گذشته را با نتایج مثبتی به پایان رسانند.

طبق گزارش پلتفرم ارزیابی رمزارز کوین گیکو (CoinGecko)، بیت ­کوین (BTC) در آخرین روز هفته 6 درصد افزایش داشته و در محدوده‌ی 47,000 دلار خرید و فروش شد. در حال حاضر قیمت بیت کوین 49,000 می‌باشد و سهم بازار بیت ­کوین در میان سایر توکن‌­ها 44 درصد است.

مقاله پیشنهادی: بیت کوین چیست؟

بازگشت به این سطوح نشان دهنده بهبود چشمگیر این صنعت، از زمان سقوط بیت­ کوین به زیر 30,000 دلار در ماه مه است. در آن زمان، قیمت بسیاری از دارایی­‌های دیجیتال به واسطه ایجاد ممنوعیت استخراج بیت کوین در چین، به طور متوسط 50 درصد کاهش یافت.

اما از آن زمان به بعد، نرخ هش شبکه بیت ­کوین (کل قدرت محاسباتی مورد نیاز برای استخراج یک رمزارز) به آرامی در حال بازیابی است.

به تازگی، سختی ماینینگ بلاک­چین پس از چندین افت متوالی برای اولین بار 7.3 درصد افزایش یافت.

سختی ماینینگ به میزان توان محاسباتی مورد نیاز برای استخراج یک بلاک واحد و کسب پاداش ماینینگ شبکه اشاره دارد. وقتی این سختی کم باشد، انگیزه‌­ای برای ماینرها ایجاد می‌شود تا با پیوستن مجدد به شبکه و صرف منابع کمتر همان پاداش را بدست آورند. 

با این حال، با افزایش تعداد ماینرها، سختی شبکه افزایش می‌­یابد.

گاوهای اتریو‌م و آلت ­کوین‌ها با بیت ­کوین همراه می‌­شوند

با افزایش قیمت بیت کوین، قیمت اتریوم از مرز 3,200 دلار عبور کرده است و در 24 ساعت گذشته این ارز دیجیتال تا 3,300 دلار خرید و فروش شد.

همانند بیت کوین، اتریوم نیز طی هفته گذشته از تحولات مثبتی برخوردار بوده است.

علاوه بر موارد ذکر شده، میزان دارایی‌های استیک شده (stake) یا سپرده‌گذاری شده در اتریوم 2.0، از 6.73 میلیون اتریوم (معادل 22 میلیارد دلار) فراتر رفت. این امر نشان می‌دهد که اعتماد جامعه و توسعه‌­دهندگان به اتریوم بیشتر شده است.

مقاله پیشنهادی: اتریوم چیست

اتریوم 2.0 یک ارتقاء بسیار مهم است که باعث می‌­شود دومین شبکه بزرگ صنعت رمزارز از الگوریتم اجماع اثبات کار (PoW) به الگوریتم اثبات سهام (PoS) منتقل شود. این امر باعث کاهش میزان انرژی مورد نیاز شبکه و همچنین بهبود تراکنش‌های اتریوم خواهد ­شد.

در این میان، سایر توکن‌­های برتر نیز با افزایش قیمت چشمگیری نیز روبرو بودند.

کاردانو (ADA) روز گذشته مجددا رکورد قیمتی (ATH) جدیدی ثبت کرده و در طول 24 ساعت با 17 درصد افزایش به 2.64 دلار رسید. این در حالی است که بنیانگذار کاردانو، چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson) با موج جدیدی از انتقادات در مورد ADA  مواجه است.

باینن ­کوین (BNB)، کوین بومی صرافی ارز دیجیتال بایننس، نیز روز گذشته با 7.2 درصد رشد، تا قیمت 459 دلار خرید و فروش شد و اکنون با اندکی کاهش در قیمت 450 دلار معامله می‌شود.

با وجود جدال حقوقی ریپل با کمیسیون بورس و اوراق بهادار، ارز دیجیتال XRP نیز به 1.24 دلار رسید، یعنی در یک روز حدود 11 درصد افزایش قیمت داشت.

همچنین، دوج­ کوین و پولکادات نیز به ترتیب با 6.1 درصد افزایش و 10.7 درصد رشد همچنان در منطقه سبز قرار دارند.

اگرچه اخبار روند صعودی در مورد هر کدام از رمزارزها به گوش می‌­رسد اما، بسیاری از افراد این صنعت از تسلط بیت کوین و اتریوم بر بازار آگاه هستند. بسیاری از آلت‌­کوین‌­ها همبستگی فوق‌العاده مثبتی با هر دو رمزارز دارند و از روند صعودی و نزولی آن­ها پیروی می‌­کنند.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش اتریوم صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *