ارزش بازار بیت کوین از شرکت‌های نتفلیکس و دیزنی پیشی گرفت

ارزش بازار بیت کوین از شرکت‌های نتفلیکس و دیزنی پیشی گرفت | همتاپی

ارزش بازار بیت کوین در ماه­‌های اخیر از 190 میلیارد دلار به حدود 335 میلیارد دلار رسیده است. در حال حاضر ارزش بازار این ارز دیجیتال، از برخی شرکت‌های بزرگ، از جمله بانک‌­ها، پیشی گرفته است. 

در اوایل سپتامبر سال جاری، ارزش بازار بیت کوین (BTC) در حدود 190 میلیارد دلار بود و قیمت BTC در حدود 10 هزار دلار نوسان داشت.

در دو ماه گذشته، قیمت بیت کوین به بیش از 17,000 دلار افزایش یافته است. که با این حال، ارزش بازار بیتکوین از 190 میلیارد دلار به حدود 335 میلیارد دلار رسید. این امر باعث شده است تا بیتکوین از بیشتر شرکت‌­های بزرگ ایالات متحده ارزش بیشتری داشته باشد.

نمودار قیمت هفتگی بیت‌کوین. منبع: TradingView.com  | همتاپی

نمودار قیمت هفتگی بیت‌کوین. منبع: TradingView.com 

بیت کوین معادل هجدهمین شرکت بزرگ تجاری در ایالات متحده است

اگر ارزش بیتکوین را با شرکت­‌های لیست عمومی ایالات متحده مقایسه کنیم، این ارز دیجیتال با هجدهمین شرکت بزرگ مطابقت دارد.

چهاردهمین شرکت بزرگ در ایالات متحده مستر کارت است که دارای ارزش بازار 335.5 میلیارد دلاری است. از آنجایی که ارزش بازار بیت کوین در حال حاضر حدود 335.33 میلیارد دلار است، به جز چهارده شرکت برتر، بیتکوین از همه شرکت‌های ایالات متحده بزرگتر است. این مقایسه نه تنها نشان‌دهنده اهمیت و ارزش بیت کوین به عنوان یک دارایی دیجیتال است بلکه می‌تواند تشویقی برای سرمایه‌گذاران باشد تا فرصت‌هایی برای خرید بیت کوین بیابند، به خصوص در زمان‌هایی که ارزش آن در نزدیکی ارزش بازار بزرگترین شرکت‌های جهان قرار دارد.

شرکت­‌های صاحب نامی که بیتکوین در ماه­‌های گذشته از آن­ها پیشی گرفته است عبارتند از: پی پل (PayPal)، تسلا (Tesla)، اینتل (Intel)، نتفلیکس (Netflix)، کوکاکولا ( Coca-Cola)، دیزنی (Disney) و …

شرکت‌­های برتر ایالات متحده از نظر ارزش بازار. منبع: Dogs of the Dow | همتاپی

شرکت‌­های برتر ایالات متحده از نظر ارزش بازار. منبع: Dogs of the Dow

بیتکوین هنوز پایین‌تر از سه موسسه مالی بزرگ ایالات متحده یعنی مستر کارت (Mastercard)، ویزا (Visa) و جی‌پی مورگان (JPMorgan) قرار دارد. برای اینکه این رمزارز برتر بتواند از هر سه مورد بگذرد، باید از محدوده بازار 448.4 میلیارد دلار بگذرد.

با این حال، قیمت BTC باید به حدود 120 هزار دلار برسد تا بتواند از اپل، با ارزش‌­ترین شرکت در جهان با ارزش بازار 2 تریلیون دلار، پیشی بگیرد.

سرمایه‌­گذاران از پتانسیل نامتقارن ریسک و پاداش بیت‌کوین مطلع هستند

در همین حال، تحلیلگران پیش‌­بینی می‌­کنند ارزش بازر بیتکوین در اواخر سال 2020 و اوایل سال 2021 افزایش یابد. همچنین انتظار می‌­رود افزایش قیمت بیت کوین به بالاترین رکوردهای تاریخی خود برسد.

در سال 2017، بیت کوین، 15 ماه پس از هاوینگ (نصف شدن پاداش بلاک در سال 2016) به یک رکورد جدید رسید. آخرین هاوینگ بیت کوین در ماه مه سال 2020 مشاهده شد، بنابراین بر اساس چرخه­‌های تاریخی احتمال اوج جدید در اواسط سال 2021 همچنان بالا است.

سرمایه‌­گذاران و تحلیل‌گران رمزارزها می‌­گویند در بلند مدت توقع از بیتکوین به عنوان ذخیره ارزش، ارزیابی آن را تحت فشار قرار می‌­دهد.

تایلر رینولدز (Tyler Reynolds)، از فارغ التحصیلان سابق مورگان استنلی و گوگل، می‌گوید عرضه ثابت بیت‌­کوین آن را به عنوان یک محافظ در برابر هزینه‌­های دولت جذاب می­‌کند. او در این‌باره نوشت:

همانطور که اکنون چرخه بیت کوین در حال شکل­‌گیری است، روند گاوی بعدی بیت کوین با روایتی که OGs از سال 2011 می‌گوید هدایت می‌­شود: تأمین سرمایه بزرگ بیت‌کوین باعث می‌­شود این ارز دیجیتال به یک سهام با دوام تبدیل شود زیرا دولت‌­ها ارزش ارزهای فیات خود را برای حمایت از هزینه­‌های بی‌قید و بند دولت کاهش می‌­دهند.

سایر سرمایه‌­گذاران برجسته، مانند پل تودور جونز (Paul Tudor Jones)، مدیر میلیاردر صندوق پوششی وال استریت، بیتکوین را یک تورم ایده آل خوانده است.

بیتکوین به خصوص برای موسسات جذاب است زیرا این ارز دیجیتال می‌­تواند در یک پرتفولیو متنوع به عنوان یک پوشش ریسک عمل کند، اما همچنان سرمایه‌­گذاران را در معرض ریسک نامتقارنی نسبت به پاداش قرار می‌­دهد.

ارزش نسبتاً پایین بازار بیت‌کوین در مقایسه با شرکت­‌هایی مانند ویزا و دارایی­‌های امن مانند طلا نشان می‌­دهد که فضای قابل توجهی برای رشد بیشتر این ارز دیجیتال در دهه آینده وجود دارد.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *