بانک مرکزی از این پس ارزهای دیجیتال را به رسمیت می‌شناسد!

بانک مرکزی از این پس ارزهای دیجیتال را به رسمیت می‌شناسد! | همتاپی

آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفتگو با خبرنگاران از به رسمیت شناختن ارزهای دیجیتال توسط بانک مرکزی خبر داد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد آخرین وضعیت ارز دیجیتال بومی کشور به خبرنگاران گفت: بانک مرکزی که تا پیش از این ارزهای دیجیتال را به عنوان یک تکنولوژی جدید رد می‌کرد، به مرحله‌ای رسیده است که ارزهای دیجیتال را رسمیت شناخته و قصد تعامل با آنها را دارد.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

پیش از این نیز آذری جهرمی در سال 1396 و همزمان با داغ شدن بحث ارزهای دیجیتال در ایران، از پیاده‌سازی نخستین ارز دیجیتال بومی کشور به صورت آزمایشی توسط پست‌بانک با هدف عرضه به نظام بانکی جهت تائید، خبر داد.

وزیر ارتباطات در آن زمان اعلام کرد:

اگر ارزهای دیجیتال خارجی در ایران فعالیت کنند و بتوانیم در برخی معاملات خرد از آن‌ها استفاده کنیم، مفید خواهند بود. با این حال سیاست بانک مرکزی این است که فعلاً بیت‌کوین، اتریوم و سایر ارزها را به رسمیت نمی‌شناسد.

در حال حاضر با گذشت سه سال از زمانی که طرح ارز دیجیتال بومی مطرح شد، گزارش خاصی در خصوص راه‌اندازی این محصول اعلام نشده است. 

این در حالی است که پیش از این انجمن بلاک‌چین ایران اعلام کرده بود اقداماتی جهت راه‌اندازی ارز دیجیتال بومی کشور انجام داده است، از جمله این اقدامات می‌توان پروژه‌هایی را نام برد که در ایران انجام شده است و نمونه نهایی آنها آماده شده است و در حالت پایلوت کار می‌کنند؛ اما از آنجایی که در این مدت خبر خاصی در مورد ارز دیجیتال بومی منتشر نشده بود؛ این احتمال ایجاد شد که بانک مرکزی به این طرح چراغ سبز نشان نداده است.

اکنون به نظر می‌رسد بانک مرکزی سیاست‌های خود را در برخورد با ارزهای دیجیتال تغییر داده است؛ در همین راستا عبدالناصر همتی، رئیس‌کل بانک مرکزی، چندی پیش در مورد رمز پول بانک مرکزی در اینستاگرام خود خبری را منتشر کرد:

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با بررسی روند جدید جهانی و متمرکز شدن بر الگوهای مختلف در پی انتخاب بهترین راهبرد ممکن در این حوزه است و ویرایش اولیه سند جامع رمز پول را تهیه کرده. از همکارانم در ادارات ذی‌ربط بانک مرکزی خواسته‌ام بر اساس اقدامات انجام‌شده، مقررات انتشار رمز پول بانک مرکزی را بررسی کرده و جهت تصمیم‌گیری ارائه کنند تا امکان استفاده از نتایج آن در سیاست‌گذاری پولی فراهم آید.

با انتشار این خبر آذری جهرمی در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: بانک مرکزی در زمان مدیریت قبلی دکتر سیف نظرش بر این بود که رمز ارز چون یک نوع ارز است جزو حوزه‌های فعالیت بانک مرکزی به شمار می‌رود، ما هم کل کارهایی که در این حوزه انجام شده بود را به آن‌ها منتقل کردیم تا با چارچوبی که مدنظر آنهاست پیش برویم.

او در ادامه گفت:

آخرین خبر از این موضوع، خبر آقای همتی در صفحه اینستاگرامشان بود که روی رمز ارز به نتایجی رسیدند و آخرین گزارش را دادند. پیام دکتر همتی این بود که بانک مرکزی از مرحله‌ای که به صورت کلی رمز ارز را به عنوان یک فرآیند و تکنولوژی رد می‌کرد، به این مرحله رسیده که روی آن در حال کار کردن است تا رمز ارزها را به رسمیت بشناسد و با آن‌ها تعامل کند. ‌این مهم‌ترین پیام رئیس بانک مرکزی در دوره جدید بود که دارد اتفاق می‌افتد و پیش می‌رود.

ترجمه و جمع‌آوری: واحد تیم خرید و فروش تتر صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *