قالیباف: بلاتکلیفی، مشکلات حوزه ارزهای دیجیتال را بزرگ‌تر می‌کند

قالیباف: بلاتکلیفی، مشکلات ارزهای دیجیتال را بزرگ‌تر می‌کند | همتاپی

رییس مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از عملکرد دولت در ارائه لایحه ارزهای دیجیتال به مجلس، تداوم بلاتکلیفی در این حوزه را باعث بزرگتر شدن مشکلات دانست.

رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی مجلس، با بیان اینکه در حوزه ارز‌های دیجیتال بحث تولید و تبادل را داریم، خاطر نشان کرد:

در بخش تولید ارز‌های دیجیتال وزارت صنعت مسئولیت دارد؛ اما در حوزه تبادل اگر ارزهای دیجیتال را ارز محسوب کنیم بانک مرکزی و اگر دارایی د‌یجیتال محاسبه کنیم وزارت اقتصاد مسئول است. با توجه به مصرف انرژی برای استخراج ارز‌های دیجیتال وزارت نیرو نیز در این حوزه مسئولیت دارد.

قالیباف در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر ارزهای دیجیتال در کشور از طریق درگاه‌های موجود به ریال تبدیل می‌شوند؛ ورود بانک مرکزی به این حوزه را لازم دانست. ایشان با طرح سوالاتی از دولت مبنی بر اینکه چرا در بخشی که برای آن 2 هزار مگاوات انرژی مصرف می‌کنیم و حجم ارزی و دارایی‌ در آن وجود دارد هنوز لایحه‌ای ارائه نشده است؟ چرا دولت بخشنامه صادر نمی‌کند تا تکلیف وزارتخانه‌ها در این زمینه مشخص نمی‌شود؟ ادامه داد: مقام معظم رهبری همواره تاکید می‌کنند دولت باید برای موضوعات مهم لایحه ارائه دهد؛ چرا در خصوص ارز‌های دیجیتال لایحه‌ ارائه نشده است. مجلس نمی‌تواند در برابر عدم ارائه لایحه درباره ارز‌های دیجیتال در مقابل دولت سکوت کند.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

قالیباف در ادامه نطق خود در خصوص ارزهای دیجیتال خاطر نشان کرد: دولت به دلیل تاخیر در تصمیم‌گیری‌ در رابطه با موسسات مالی و اعتباری حدود 36 هزار میلیارد تومان را از پول بیت‌المال پرداخت کرده است؛ در این میان اما افرادی هستند که به حداقل پول خود نیز نرسیده‌اند. دولت دوازدهم تنها دولت‌های گذشته را نقد می‌کرد که چرا به موسسات مالی و اعتباری مجوز داده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود:

به دلیل عدم تصمیم‌گیری دولت در زمینه ارزهای دیجیتال دچار بحران هستیم، مجلس در خصوص ارزهای دیجیتال طرحی را آماده کرده اما فکر می‌کنیم اولویت اول این است که دولت در این خصوص لایحه ارائه کند و یا اینکه در طرح مجلس اظهار نظر نمایند. تداوم بلاتکلیفی موجود روز به روز مشکلات را بزرگ‌تر می‌کند.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *