هشدار مدیر توانیر در مورد ورود دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال از چین

هشدار مدیرعامل توانیر در مورد ورود گسترده دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال از چین | همتاپی

مدیرعامل توانیر به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور در خصوص ورود گسترده دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال از کشور چین هشدار داد.

براساس گزارش‌های اعلام شده، محمدحسین متولی زاده، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت توانیر کشور، طی نامه ای در مورد ورود غیرقانونی دستگاه‌های استخر‌اج ارز دیجیتال از چین و لزوم اتخاذ تمهیدات سخت گیرانه به رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هشدار داد.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

در متن این نامه که در تاریخ 280 تیر نوشته شده آمده است:

با عنایت به اخبار منتشره در رسانه‌های کشور چین و همچنین رسانه‌های جهانی، دولت چین در حال اعمال سیاست‌های بسیار سخت‌گیرانه جهت ممنوعیت استخر‌اج ارز دیجیتال در چین می‌باشد و این امر باعث خروج اکثریت قریب به اتفاق دستگاه‌های استخراج رمز ارز از کشور مذکور خواهد شد که بیش از 50 درصد ظرفیت استخراج ارز دیجیتال در کل دنیا را به خود اختصاص داده است.

محمد حسن متولی زاده رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت توانیر در مورد ورود گسترده دستگاه استخراج از چین | همتاپی

در ادامه این نامه همچنین ذکر شده است:

از آنجایی که قیمت حامل‌های انرژی در ایران به صورت یارانه‌ای و ناچیز در مقایسه با قیمت‌های جهانی عرضه می‌شود، احتمال ورود تعداد زیادی از دستگاه‌های مذکور از چین به کشورمان از طریق مبادی غیررسمی در هفته‌های پیش رو بسیار بالا ارزیابی می‌شود. لذا، با توجه به تبعات زیان بار اقتصادی، اجتماعی و امنیتی این مساله، خواهشمند است دستور فرمائید در روز‌ها و هفته‌های آتی تمهیدات سخت‌گیرانه‌تری به منظور جلوگیری از ورود غیرقانونی دستگاه‌های استخراج رمز ارز به کشور معمول فرمایند.

به اعتقاد بسیاری از مسئولان حدود 3 درصد برق کشور توسط ماینرهای استخراج ارزهای دیجیتال مصرف می‌شوند. بااین‌وجود، برخی از شرکت‌ها با دریافت ثبت سفارش از وزارت صمت و تامین ارز نیمایی از بانک مرکزی، از کشورهای خارجی مانند چین دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال وارد می‌کنند. در نهایت با ادامه این روند فشارهای مضاعف پیش بینی نشده‌ای به شبکه برق کشور وارد خواهد شد. هم‌چنین سودآوری استخراج ارز‌ دیجیتال نسبت به مزایای ارزآوری آن برای کشور بسیار ناچیز برآورد شده است.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *