هیچ شرکت خارجی در ایران مجوز استخراج ارز دیجیتال ندارد

هیچ شرکت خارجی در ایران مجوز استخراج ارز دیجیتال ندارد | همتاپی

مدیرکل دفتر امور طرح‌های وزارت صمت اعلام کرد ماینرهای خارجی به صورت مستقیم در استخراج ارز دیجیتال در کشور فعالیت ندارند. 

به گفته ایشان آن‌ها در قالب بنگاه‌های ایرانی فعالیت می‌کنند که دارای سرمایه‌گذاری خارجی هستند؛ بنابراین در حال حاضر هیچ شرکت خارجی از ما مجوز فعالیت برای استخراج ارز دیجیتال دریافت نکرده است.

علیرضا هادی، مدیرکل دفتر امور طرح‌های وزارت صمت، در گفت‌وگو خبرنگاران در خصوص روند صدور مجوز ارزهای دیجیتال با توجه به توقف فعالیت استخراج ارزهای دیجیتال تا شهریور ماه گفت: ما از قوانین توقف فعالیت استخراج ارزهای دیجیتال در کشور پیروی می‌کنیم. در حال حاضر مجوزهای ما جواز تاسیس و پروانه بهره‌برداری هستند. لذا اگر بنگاهی بتواند پروانه بهره‌برداری کسب ‌کند، در این صورت می‌تواند به فعالیت ادامه دهد؛ اما در حال حاضر دستوری آمده است که بر اساس آن بنگاه‌های دارای مجوز هم نمی‌توانند ارز دیجیتال استخراج کنند؛ زیرا این کار به صلاح کشور نیست؛ بنابراین آن‌ها نیز باید فعالیت خود را متوقف کنند.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

ایشان در ادامه خاطر نشان کرد:‌

اما برای صدور مجوز مزاحمتی ایجاد نمی‌شود. ما می‌‌توانیم مجوزها را صادر کنیم تا برای فصلی که اجازه فعالیت داشته باشند. فعالیت و استخراج ارز دیجیتال تا آن زمان متوقف است اما می‌توانند مجوز بگیرند، زیرساخت‌ها را آماده کرده و تجهیزات خود را وارد کنند؛ بنابراین اگر متقاضی وجود داشته باشد، اهلیت و شرایط لازم را هم داشته باشد، مجوز صادر می‌شود اما تا شهریورماه اجازه فعالیت ندارند.

هادی ضمن اشاره به مراحل دریافت مجوز فعالیت خاطر نشان کرد همه مراحل اخذ مجوز به صورت اینترنتی در سامانه بهین یاب انجام می‌شود. بعد از بازدید، در صورتی که مطابق با دستورالعمل ها باشد، برای متقاضی جواز تاسیس صادر می‌شود. در حال حاضر میزان تقاضا در کشور تثبیت شده است و تقاضای جدیدی وجود ندارد. اکثر تقاضا هم آن‌هایی هستند که قبلا درخواست داده بودند و برای دریافت مجوز، اقدام کرده بودند.

مدیرکل دفتر امور طرح‌های وزارت صمت افزود:

حدود 100 جواز تاسیس داریم که پیشرفت آن‌ها بیش از 5 درصد بوده است، پیشرفت آن‌ها باید به 100 درصد برسد که بتوانند پروانه بهره‌برداری گرفته و فعالیت داشته باشند. کسی با جواز تاسیس حق فعالیت ندارد بلکه تنها می‌توانند زمین را بگیرند و زیرساخت را آماده کنند. بعد از دریافت پروانه اگر این محدودیتی که دولت تا پایان شهریورماه تعیین کرده به پایان برسد اجازه فعالیت پیدا می‌کنند. تاکنون حدود 20 واحد استخراج ارز دیجیتال تاکنون پروانه بهره‌برداری دریافت کرده‌اند.

هادی در پاسخ به سوالی در خصوص میزان حضور ماینرهای خارجی در کشور بیان کرد: آن‌ها به صورت مستقیم در طرح استخراج ارز دیجیتال فعالیت نمی‌کنند. بلکه در قالب بنگاه‌های ایرانی همکاری می‌کنند که سرمایه‌گذاری‌های خارجی دارند؛ در حال حاضر هیچ شرکت خارجی از ما مجوز دریافت نکرده است؛ اما ممکن است آن‌ها چند درصد از سهام یک شرکت داخلی را برای یک شخص با ملیت کشورهای دیگر باشد.

هادی در پایان اظهار داشت:

در این مورد اسم سه بنگاه را به ما اعلام کردند که اطلاعات یکی غلط است، یکی از آن‌ها هم شرکت سرمایه‌گذاری ایران و چین است که بخشی از سرمایه آن‌که فکر می‌کنم حدود 50 درصد باشد برای یک چینی و 50 درصد هم برای یک ایرانی است که در رفسنجان مشغول به کار هستند. اطلاعات شرکت دیگر هم معتبر نبود و به پروانه منجر نشد.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش تتر صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *