۸۷ درصد مصرف برق استخراج‌کنندگان ارز دیجیتال از روش‌های غیرقانونی تامین می‌شود

87 درصد مصرف برق استخراج‌کنندگان ارز دیجیتال از روش‌های غیرقانونی تامین می‌شود | همتاپی

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق، از نگرانی این صنعت برق از استخراج ارز دیجیتال در منازل کشور در پیک مصرف برق در تابستان خبر داد.

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق، در گفتگوی خود با خبرنگاران در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه  چه میزان مصرف برق در کشور به واحد های قانونی و غیرقانونی استخراج ارز دیجیتال اختصاص دارد؟ گفت:

طبق تخمین منابع علمی خارج از ایران، کل مصرف برق استخراج ارز دیجیتال در جهان حدود 15 هزار مگاوات است که از این میزان گفته می‌شود بین 8 تا 10 درصد مصرف برق مربوط به ایران است. بر این اساس مصرف برق واحدهای استخراج رمز ارز (مجاز و غیرمجاز) در ایران، حدود 1500 مگاوات است که از این میزان حدود 200 مگاوات به طور مجاز در حال فعالیت هستند و بقیه به صورت غیرمجاز.

براساس این گزارش حدود 13 درصد مصرف برق توسط ماینرهای ارز دیجیتال از راه قانونی و حدود 87 درصد آن‌ به صورت غیرمجاز تامین می‌شود. که به گفته رجبی مشهدی از 1300 مگاوات برق مصرفی غیرمجاز تاکنون 322 مگاوات آن‌ شناسایی شده است. تلاش‌ها برای شناسایی و برخورد قانونی ادامه دارد.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

این مقام مسئول در واکنش به این که اکثر واحدهای غیرمجاز استخراج ارز دیجیتال در مناطق آزاد تجاری کشور قرار دارند، بیان کرد:

واحدهای غیرمجاز استخراج رمز ارز به صورت پراکنده در کشور وجود دارند، اما آنچه موجب نگرانی زیاد صنعت برق به ویژه در پیک مصرف برق تابستان شده است، مقوله استفاده خانگی از استخراج‌کننده‌های رمز ارز است که شایع شده است. هر ماینر به میزان یک کولر گازی برق مصرف می‌کند. همین روند غلط استفاده از برق خانگی می‌تواند موجب به آسیب ترانس برق همسایه‌ها و حتی یک محله شود.

رجبی مشهدی در ادامه توضیح داد:

استفاده غیرمجاز از برق خانگی برای ماینرها می‌تواند موجب ایجاد خاموشی در یک منطقه شود. بهتر است تا دارندگان ماینر اقدام به دریافت مجوز استفاده از برق برای ماینرها کنند و همچنین در مناطق معین شده مانند شهرک‌های صنعتی اقدام به احداث واحدهای استخراج ارز دیجیتال کنند. از سویی دیگر اگر فردی از محل استفاده غیرمجاز ماینرها اطلاع دارد، با ثبت آن در سایت سمات شرکت توانیر می‌تواند جایزه نقدی دریافت کند.

سخنگوی صنعت برق در ادامه این گفتگو اظهار داشت اگرچه مصرف غیر مجاز واحدهای خانگی مجهز به کنتور هوشمند امکان پذیر است، اما این کار به راحتی عملی نیست. چرا که تعداد این واحد ها زیاد است و نیازمند به کمک مردم می‌باشد. 

رجبی مشهدی گفت در حال حاضر ما فقط از واحدهای ماینینگ کشور در چارچوب قانونی دارای مجوز فعالیت حمایت می‌کنیم. وزارت نیرو برای آن‌ها راهکارهای معینی را ابلاغ کرده است.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *