استخراج بیت کوین توسط ماینرهای چینی در منطقه اقتصادی رفسنجان

استخراج بیت کوین توسط ماینرهای چینی در منطقه اقتصادی رفسنجان | همتاپی

بیش از یک سال است که گروه توسعه سرمایه‌گذاری ایران و چین در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان مشغول به کار است. طی روزهای گذشته اخبار زیادی در رابطه با مزرعه بیت کوین آنها منتشر شده است. در شرایطی که موانع زیادی برای فعالیت ماینرهای ایرانی در صنعت استخراج ارز دیجیتال کشور وجود دارد؛ فعالیت ماینرهای چینی‌ در کشور عجیب است.

این خبر هنگامی منتشر شد که یکی از فعالان اقتصادی در توییتی اعلام کرد یک مزرعه استخراج ارز دیجیتال در رفسنجان توسط چینی‌ها راه‌اندازی شده است. این مزارع استخراج در شرایطی ایجاد شده است که مقامات دولتی از مردم خواسته‌اند برای صرفه‌جویی در مصرف برق لباس گرم بیشتری بپوشند و دمای شوفاژها را کاهش دهند. در غیر این صورت باید مشکل قطعی برق و آلودگی هوا را تحمل کنند.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

همزمانی انتشار این خبر با توصیه‌های مقامات در خصوص صرفه‌جویی مصرف برق، موج زیادی از اعتراضات را در شبکه‌های مجازی به دنبال داشت.

محمدرضا شرفی، عضو انجمن بلاک‌چین ایران، حضور سرمایه‌گذاران خارجی را در شرایطی که موانع زیادی برای فعالیت فعالان حوزه استخراج در ایران وجود دارد عجیب دانست. او در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت اگر ماینرهای خارجی می‌توانند در کشور حضور داشته باشند، چرا باید برای فعالیت سرمایه‌گذاران داخلی مانع تراشی شود؟  

شرفی در ادامه افزود برای مثال سرمایه‌گذاران ایرانی با وجود زیرساخت ضعیف انتقال انرژی در شهرک‌های صنعتی به اجبار باید مزارع استخراج ارز دیجیتال را در این شهرک‌‌ها راه اندازی کنند.

کوچ ماینرهای ایرانی به مناطق آزاد

عضو انجمن بلاک‌چین ایران می‌گوید به خاطر وجود موانع مختلف برای ماینرها، صنعت ماینینگ ایران در حال گسترش در مناطق آزاد و ویژه تجاری است؛ گسترش صنعت استخراج ارزهای دیجیتال در مناطق آزاد به دلیل معافیت‌های مالیاتی که این مناطق دارند کشور را از منابع درآمد این حوزه محروم خواهد کرد.

به گفته شرفی روزانه مقادیر قابل توجهی هدر رفت انرژی در شبکه انتقال برق وجود دارد؛ اگر ماینرهای ایرانی بتوانند مزارع خود را در کنار نیروگاه‌ها مستقر کنند، علاوه بر درآمدزایی بالا می‌توان هدر رفتن انرژی را نیز کنترل کرد. شرفی معتقد است این میزان حساسیت در خصوص مصرف انرژی کشور صحیح نیست؛ زیرا تعرفه‌ای که به مراکز استخراج ارز دیجیتال کشور تعلق دارد بالاترین تعرفه در سطح کشور می‌باشد و هنوز این صنعت در کشور ما گسترده نشده است.

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *