اعتراض گروهی از فعالان استخراج ارز دیجیتال کشور جهت تعیین تکلیف دستگاه‌های خود 

اعتراض گروهی از فعالان استخراج ارز دیجیتال کشور جهت تعیین تکلیف دستگاه‌های خود  | همتاپی

براساس گزارش‌ اعلام شده توسط ارز دیجیتال، صبح روز شنبه دهم آبان ماه 1399 تعدادی از استخراج‌کنندگان ارز دیجیتال کشور مقابل اداره ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در تهران تجمع کردند. آن‌ها خواستار اجرای سریع مصوبه اخیر دولت در خصوص سامان‌دهی دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال بودند. 

در این تجمع استخراج کنندگان نسبت به بلاتکلیفی دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتالی که در گمرک توقیف شده است اعتراض داشتند. طبق ادعای این افراد دولت حدود ۴ ماه پیش مصوبه تعیین تکلیف دستگاه‌های استخراج ارزهای دیجیتال را صادر کرده است؛ اما همچنان هیچ اقدامی برای رفع مشکلات نشده است.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

خبرگزاری AsicNews، رسانه تخصصی ماینینگ ایران، در این خصوص اظهار داشت براساس مصوبه دولت قرار بود ماینرها هزینه گمرک و عوارض دستگاه‌های خود را پرداخت کنند تا مشکلات پرونده تعزیراتی‌ آن‌ها حل شود؛ اما به گفته معترضان، سازمان گمرک پس از تاخیر فراوان، دو هفته پیش ارزش دستگاه‌ها را تعیین کرد و حقوق و عوارض مربوط به این دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال را به وزارت صمت اعلام کرد. در حال حاضر وزارت گمرک و صمت وظایف خود را اجرا کرده‌اند اما ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز جلسه‌ نهایی خود را در این موضوع برگزار نمی‌کند. این جلسه باید برگزار شود تا دستورالعمل‌های لازمه را امضا شود تا مشکلات ماینرها برطرف شود.

دولت، حدود چهار ماه پیش به وزارت صمت دستور داده بود ظرف یک ماه سامانه‌ای برای خوداظهاری دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال کشور ایجاد کند. در این مصوبه وظایف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز تعیین شده بود؛ اما هنوز اعضای این ستاد تصمیمی در این باره نگرفته‌اند؛ معترضان روز شنبه خواستار رسیدگی هر چه سریع‌تر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور به مصوبه دستگاه‌های استخراج بودند. اما وزارت صمت تاکنون به این خبر هیچ واکنشی نشان نداده است.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش اتریوم صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *