حجم خرید و فروش‌های بیت کوین به بیش از ۱۵.۸ تریلیون دلار رسید

حجم خرید و فروش‌های بیت کوین به بیش از 15.8 تریلیون دلار رسید | همتاپی

حجم خرید و فروش‌های بیت کوین، گران‌ترین ارز دیجیتال جهان، اخیراً برای اولین بار در کمتر از هفت ماه گذشته، از 15.8 تریلیون دلار فراتر رفت.

این در حالیست که تولید ناخالص داخلی ایالات متحده حدود 22 تریلیون دلار است. تراکنش‌های بیت کوین معادل 70 درصد از کل تولید داخلی آمریکاست.

علاوه بر این، حجم خرید و فروش‌های بیت کوین از کل تولید ناخالص داخلی جهان در سال‌های 2010  و 2011، که به ترتیب 15 تریلیون و 15.5 تریلیون دلار بود، نیز عبور کرده است.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

در واقع، حجم خرید و فروش‌های بیتکوین به زودی از تولید ناخالص داخلی ایالات متحده در سال‌های 2012 و 2013 عبور خواهد کرد که در آن زمان تولید ناخالص داخلی حدودا 16 تریلیون دلار بود.

حجم کل خرید ‌و فروش‌های بیت کوین | همتاپی

نمودار حجم خرید و فروش‌های بیت کوین.

رشد شدید قیمت بیت کوین از مهمترین دلایل رشد حجم خرید و فروش‌‌های این رمز ارز است. حجم خرید و فروش‌‌های بیت کوین در آوریل که قیمت بیت کوین 64,000 دلار بود، به 2.99 تریلیون دلار رسیده بود.

جالب اینجاست که قیمت بیت کوین بیش از 50٪ از بالاترین سقف تاریخی ماه آوریل خود سقوط کرده است، اما حجم خرید و فروش‌های بیتکوین با قیمت این ارز دیجیتال سقوط نکرد. بیت کوین همچنان معاملات روزانه 236 میلیون دلاری را تجربه می‌کند، مثل ماه دسامبر که بیت کوین در محدوده 20 هزار دلار معامله می‌شد.

این بدان معناست که علی رغم نوسانات شدید قیمت بیت کوین، علاقه سرمایه گذاران به بیتکوین کم نشده و همچنین حاکی از آن است که ارزشمندترین رمز ارز جایگزینی مناسب برای سیستم اقتصادی فعلی است.

چرا حجم خرید و فروش‌های بیت کوین از تولید ناخالص داخلی ایالات متحده پیشی می‌گیرد؟

بیتکوین نه تنها به عنوان یک ابزار سرمایه گذاری جایگزین شناخته شده است، بلکه جایگزین دلار و کل سیستم اقتصادی نیز شده است.

در سال 2021، موسسات بزرگ (نهنگ‌ها) و همچنین سرمایه گذاران خرد، سرمایه گذاری‌های بزرگی در این رمز ارز انجام دادند که منجر شد تا حجم خرید و فروش‌های بیت کوین در کمتر از هفت ماه به 15.8 تریلیون دلار برسد.

علاوه بر این، استراتژی شرکت‌های آمریکایی برای نگه داشتن بیت کوین در پورتفوی خود برای معکوس کردن تأثیر تورم دلار و افزایش هزینه‌های مصرف‌کننده به افزایش حجم تراکنش‌های بیت کوینی کمک کرد.

برداشتی که از این موضوع می‌توان داشت این است که این رمز ارز پذیرش گسترده‌تری را در سیستم مالی تجربه می‌کند، پدیده‌ای که حجم خرید و فروش‌های آن را در روزهای آینده نیز افزایش خواهد داد.

حجم کل خرید ‌و فروش‌های بیت کوین | همتاپی

حجم کل خرید ‌و فروش‌های بیت کوین.

بیتکوین بزودی در سیستم مالی و اقتصادی نفوذ خواهد کرد

اگر حجم خرید و فروش‌‌های بیت کوین با همین سرعت افزایش یابد، طی پنج ماه آینده حجم خرید و فروش‌های بیت کوین از کل تولید ناخالص داخلی بزرگترین اقتصاد جهان (آمریکا) پیشی خواهد گرفت.

در همین حین، هشت پرونده ثبت شده وجوه معاملاتی بیتکوین در معاملات کمیسیون بورس و اوراق بهادار وجود دارد که هفت مورد از آنها در سال جاری ثبت شده است.

چندین ETF بیت کوین مانند Purpose ،Evolve و CI Galaxy در حال حاضر در بورس سهام تورنتو کانادا معامله می‌شوند.

طبق گفته کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC): معاملات تایید نشده، [ETF بیتکوین] بیشتر شده است، زیرا معامله گران به دنبال روش‌های دیگری برای انجام همان کارهایی هستند که می‌توانند با یک کالای قابل معامله در بورس انجام دهند.

هستر پیرس (Hester Peirce)، عضو SEC، می‌گوید: 

بیت کوین غیرمتمرکز است و تعداد افرادی که علاقه‌مند به غیرمتمرکز نگه داشتن معاملات هستند نیز بسیار زیاد است.

علاوه بر این، برخی مقامات ایالات متحده مانند اسکات کنگر (شهردار) معتقدند که بیت کوین آخرین راه فرار از تورم فیات است. خود فدرال رزرو پس از ثبت افزایش 450 درصدی در یک سال، چاپ پول M1 و M2 را متوقف کرد.

عرضه پول M1 | همتاپی

عرضه پول M1- منبع: فدرال رزرو

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *