افزایش قیمت بیت کوین بدنبال ایلان ماسک برای استفاده مجدد تسلا از بیتکوین

افزایش قیمت بیت کوین در پی شرط ایلان ماسک برای استفاده مجدد تسلا از این ارز دیجیتال | همتاپی

بر خلاف اتفاقات اخیر در مورد ایلان ماسک و بیت کوین، این بار ایلان ماسک در مورد تسلا و بیت‌کوین توییت زد و قیمت بیت کوین بالا رفت.
ایلان ماسک: زمانی که میزان استفاده ماینرها از انرژی پاک به 50٪ برسد، تسلا مجدداً پرداخت‌های بیت کوینی را خواهد پذیرفت.

به لطف توییت ایلان ماسک، موتور بیت کوین مجدداً راه افتاد.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

مدیرعامل عشق دوج کوین تسلا، روز یکشنبه در توییتی اعلام کرد که «اگر استفاده ماینرها از انرژی پاک به 50 درصد برسد و این روند ادامه‌دار باشد، تسلا دوباره بیت کوین را قبول خواهد کرد. قیمت بیت کوین پس از انتشار این توییت تقریباً 14 درصد افزایش داشت و از مرز 40,000 دلار عبور کرد.

توییت ایلان ماسک در پاسخ به مقاله‌ی کوین تلگراف | همتاپی

توییت ایلان ماسک در پاسخ به مقاله‌ی کوین تلگراف

این توییت پاسخ به مقاله‌ای بود که خبرگزاری کوین تلگراف (CoinTelegraph) در مورد ماگدا ویرزیکا (Magda Wierzycka)، مدیرعامل شرکت فعال در زمینه تکنولوژی مالی با نام Sygnia منتشر کرد. در این مقاله ایلان ماسک متهم به دسیسه برای بالا و پایین کردن قیمت بیت کوین شده بود. بدین صورت که تسلا 1.5 میلیارد دلار بیت کوین خریداری کرده و طبق جمع‌بندی ویرزیکا، سپس ماسک بخش عمده‌ای از آن را در اوج قیمت فروخته است.

ماسک انتقادات ویرزیکا را «نادرست» خواند و افزود که تسلا تنها در حدود  10% از بیت‌کوین‌های خود را برای آزمایش نقد‌شوندگی این ارز دیجیتال بدون تکان دادن بازار، فروخته است. همچنین ماسک در ماه آوریل گفته بود که تسلا 10 درصد دارایی‌های خود را در واقع برای اثبات نقد‌شوندگی بیتکوین و جایگزین کردن آن با پول نقد در ترازنامه، فروخته است.

در سال گذشته، توییت‌های ماسک بارها و بارها قیمت ارزهای دیجیتال را بالا و پایین برده است.

خرید بیت کوین توسط تسلا در ماه فوریه باعث افزایش قیمت بیت کوین و همینطور سهام تسلا (TSLA) شد، اما پس از آن توییت ناگهانی وی در ماه مه مبنی بر اینکه تسلا به دلیل نگرانی‌های زیست محیطی دیگر بیت کوین را نمی‌پذیرد، منجر به افت قیمت بزرگی شد که همچنان اثرات آن کم و بیش ادامه دارد و ماسک همچنان به توییت کردن در مورد نگرانی‌های خود درباره بیت کوین ادامه می‌دهد.

در همین حین، او در عوض از توکن‌ شوخی دوج کوین (Dogecoin) طرفداری کرده است، و توییت‌های او در رابطه با دوج، بارها و بارها قیمت دوج کوین را افزایش داده است.

نمودارهای قیمت نشان می‌دهد که تأثیر ایلان ماسک روی قیمت ارزهای دیجیتال، همچنان پابرجاست. پس از توییت ماسک در روز یکشنبه، بیت کوین برای اولین بار از ابتدای روند نزولی اخیر که از ماه آوریل شروع شده بود، محدوده مقاومت بین 35 تا 36 هزار دلاری را شکست.

نمودار قیمت بیت کوین | همتاپی

نمودار قیمت بیت کوین. منبع: تریدینگ ویو

بحث‌ و جدل‌ها در مورد تأثیرات زیست محیطی بیت کوین نسبت به سال گذشته زیادتر و داغ‌تر شود و همچنین باعث شده است انتقادها برای استفاده ماینرهای بیت کوین از انرژی‌های تجدید‌پذیر نیز افزایش یابد. در مورد درصد ماینرهای بیت کوین که در حال حاضر از انرژی تجدیدپذیر استفاده می‌کنند، اختلاف نظرهایی وجود دارد. در گزارش مرکز کمبریج در مورد جایگزین‌های مالی که در سال 2020 منتشر شد؛ تخمین زده شده است که در 39٪ فعالیت‌های استخراج بیت کوین، از انرژی‌های تجدید‌پذیر استفاده می‌شود. در حالی که گزارش سال 2018 یک شرکت سرمایه‌گذاری رمزارزها، کوین‌شرز (CoinShares)، اعلام کرده بود این رقم را 66.7 درصد می‌باشد.

در مدت زمانی که تسلا 1.5 میلیارد دلار بیت کوین خریداری کرده بود (در ماه فوریه) تا زمانی‌ که ماسک در ماه مه از موضع بیت کوین عقب‌نشینی کرد، مقامات مسئول تسلا مشخصاً در مورد نحوه استفاده از انرژی برای ماینینگ بیت کوین نگران بودند و در ذهن آنان سوال ایجاد شده بود که این موضوع تا چه حد می‌تواند در مورد طرفداری این شرکت از محیط زیست به تصورات عموم نسبت به تسلا آسیب برساند.

هفته گذشته در کنفرانس بیت کوین 2021 که در میامی برگزار شد، شعارها علیه ایلان ماسک و همینطور تی‌شرت‌هایی با نوشته‌های ضد ایلان ماسک جایگاه خاصی داشتند. اما اگر تسلا مایل باشد مجدداً بیت کوین را به عنوان یک روش پرداخت بپذیرد، شاید طرفداران بیت کوین دوباره به ایلان ماسک روی خوش نشان دهند.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *