افزایش مشارکت موفق زنان در سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال

افزایش مشارکت موفق زنان در سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال | همتاپی

گزارش صرافی‌ها حاکی از افزایش تعداد زنانی است که در سرمایه‌گذاری‌های ارزهای دیجیتال، ذکاوت بیشتری نسبت به مردان از خود نشان می‌دهند.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که در سال 2020 مشارکت زنان در معاملات رمز ارزها افزایش یافته است و زنان در معامله رمز ارزها موفق‌تر از مردان عمل می‌کنند. به نظر می‌رسد که برخی از ویژگی‌های رفتاری، زنان را مستعد انجام سرمایه‌گذاری‌های حساب شده‌تر می‌کند.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

چنانچه از 100 نفر بپرسید که ویژگی‌های متوسط معامله‌گران چیست، بیشتر آنها پاسخ می‌دهند که این معامله‌گران، مرد، جوان، اکثراً سفیدپوست و احتمالا یا اروپایی و یا آمریکایی هستند. اما در دنیای رمز‌ارزها، این فرضیه به چالش کشیده می‌شود.

ثور چان (Thor Chan)، مدیر عامل صرافی AAX می‌گوید، یک معامله‌گر رمز ارز از مشخصه‌های قابل قبولی برخوردار بوده و معیارهای متوسطی برای معامله‌گران وجود ندارد.

ارزهای رمزنگاری‌شده یک طبقه دارایی بوده که به راحتی با هر چیزی که قبلاً طبقه‌بندی شده است، در یک گروه قرار نمی‌گیرد. همین امر در مورد معامله‌گر رمز ارز نیز صادق است. داده‌هایی که از کاربران گرفته شده است نشان می‌دهد که معامله‌گری رمز ارزها به گروه خاصی اختصاص ندارد: امروزه طرفداران این حوزه، از هر زمان دیگری بیشتر و به لحاظ جغرافیایی پراکنده‌تر هستند.

با رشد تعداد معامله‌گران در سراسر جهان، شاهد افزایش تعداد زنان در حوزه سرمایه‌گذاری رمز ارزها هستیم. در تحقیقی که هفته گذشته توسط پلتفرم IG معاملات CFD مستقر در انگلستان منتشر شد، افزایش 43 درصدی تعداد زنان در صنعت ارزهای دیجیتال را در سه ماهه اول سال 2020 نشان می‌دهد.

در ماه مارس، پلتفرم مالی توگدر (2gether) نشان داد که 23 درصد از کاربران اپلیکیشن این پلتفرم، زنان بین 26 تا 45 سال و از مشاغل مختلفی مانند حسابداران، وکلا و اقتصاددانان هستند.

همچنین، در گزارش تحقیقات ترا (Terra) یکی دیگر از اپراتورهای پرداخت رمزارز آمده است که 74 درصد از کاربران آن زن هستند.

در تحقیق انجام شده توسط کوین تلگراف (Cointelegraph)، مشخص شد که از ابتدای سال 2020، تعداد کاربران زن در اکثر صرافی‌های برتر رمز ارز، بین 22 تا 160 درصد افزایش داشته است.

همچنین، معامله‌گران زن نسبت به همتایان مرد خود، عملکرد بهتری دارند. در ماه نوامبر، از 10 معامله‌گر برتر در صرافی رمزارز AAX، سه نفر زن بودند. در تحقیق IG از اوایل سال جاری، زنان در معاملات بیت کوین، طلا و نفت موفق‌تر عمل کرده‌اند. در حالی که مردان تنها توانستند در معاملات نقره با آنها برابر باشند. موضوع چیست؟ تعدادی از مقاله‌های تحقیقاتی نشان می‌دهد که این امر با رفتار ارتباط دارد.

معامله‌گران کمتر، ریسک کمتر

اطلاعات زیادی درباره معاملات رمز ارز بر اساس جنسیت در دست نیست، اما در سهام سنتی و فارکس (اطلاعاتی در این باره) وجود دارد. براساس یک مقاله تحقیقاتی که در سال 2015 توسط شرکت فایننشال اسکیلز (Financial Skills) منتشر شد، نتایج نشان داد که مردان به احتمال زیاد به امید پاداش بیشتر، دست به سرمایه‌گذارهای خطرناک‌تری می‌زنند.

طبق تحقیقات، اگرچه ضرب المثل قدیمی «کسی که جرات دارد، برنده می‌شود» می‌تواند حق مطلب را در مورد سرمایه‌گذاری ادا کند، اما سرمایه‌گذاری‌های پرخطرتر همیشه منجر به سود کمتری می‌شوند. در یک تمرین آموزشی، محققان دریافتند که زنان سرمایه‌گذاری‌های کمتری انجام داده و کمتر قوانین معامله‌گری را زیر پا می‌گذارند. اما سرمایه‌گذاری‌های آنها، همواره منجر به سود بیشتر می‌شود.

عامل کلیدی دیگر، مغلطه قمارباز (gambler’s fallacy) بوده که رفتار معامله‌گری مردان را از زنان تفکیک می‌کند و ظاهراً بیشتر رفتاری مردانه است تا زنانه. لذا، براساس آن، چنانچه رویدادی اخیراً رخ داده باشد، احتمال وقوع تصادفی آن کمتر است.

در مقاله‌ای که در ژورنال رفتار اقتصادی و سازمان (Economic Behaviour and Organisation) منتشر شده بود، محققان دریافتند که مردان به وقوع مجدد رویدادها بیشتر باور دارند. همچنین، مردان احتمالاً با مغلطه دست داغ (hot hand fallacy) بیشتر موافق هستند که به این باور نادرست اشاره دارد که برد پیاپی ادامه پیدا خواهد کرد.

در دنیای معاملات ارزهای دیجیتال که نوسانات بیشتر است، پیش‌بینی قیمت‌ها در مقایسه با معاملات سهام سنتی دشوارتر می‌باشد. مهارت‌هایی که بیشتر در زنان مشاهده می‌شود، احتمالاً در این زمینه نیز موفقیت‌آمیزتر نیز است.

شاخص نوسان بیت کوین | همتاپی

شاخص نوسان بیت کوین

بیت کوین و ارزهای رمزنگاری‌شده نوسانات بیشتری دارند و نسبت به بازار سهام کمتر قابل پیش‌بینی می‌باشند.

اما در کل، چرا کریپتو به حضور بیشتر زنان نیاز دارد؟ دلیل اصلی این امر می‌تواند به سبب توانایی آنها در افزایش سطح خرد جمعی گروه‌ها و جوامعی باشد که در آن فعالیت می‌کنند.

در تحقیق منتشر شده در مجله کسب و کار هاروارد (Harvard Business Review)، محققان با استفاده از تمرینات طوفان فکری (brainstorming)، قدرت تصمیم‌گیری و حل مسئله سعی کردند که عوامل موثر در رسیدن گروه به بالاترین امتیاز را مشخص کنند.

محققان عواملی چون رضایت از گروه، همبستگی، ضریب هوشی فردی و سایر پویایی‌های رفتاری را بررسی کردند اما تنها به ارتباط ضعیفی میان آنها دست یافتند. اما چه گروهی‌هایی عملکرد بهتری داشتند؟ گروه‌هایی که بیشترین تعداد زن را در خود جای داده بودند از عملکرد بهتری برخوردار بودند.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش تتر صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *