مصرف انرژی استخراج بیت کوین در سال جاری بیش از سال ۲۰۲۰ است

مصرف انرژی استخراج بیت کوین در سال جاری بیش از سال 2020 است | همتاپی

انرژی مورد نیاز برای استخراج بیت کوین، احتمالا در سال جاری بیش از سال قبل خواهد بود و پیش بینی می‌شود در مجموع بیش از 91 تراوات در ساعت (TWh) باشد.

طبق تحقیقات انجام شده توسط بلومبرگ، مصرف انرژی سالانه بیت کوین از کل مصرف انرژی ارزهای دیجیتال در سال 2020 بیشتر بوده است.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

بلومبرگ در گزارش خود عنوان کرد که:

برآورد شده بود که شبکه بیت کوین در سال 2020 حدود 67 تراوات در ساعت (TWh) برق مصرف کند، اما مصرف آن در سال 2021 از این مقدار فراتر رفته است.

در ادامه این گزارش، آمده است که:

به نظر می‌رسد تا پایان امسال، مصرف انرژی بیت کوین 91 تراوات در ساعت (TWh) شود که به اندازه مصرف انرژی کشور پاکستان می‌باشد.

بیت کوین مدت‌هاست به دلیل مصرف بالای انرژی و آسیب به محیط زیست، مورد انتقاد قرار گرفته است و منتقدان معتقدند که این بهای بسیار زیادی برای یک ارز دیجیتال است.

اما طرفداران فروش و خرید بیت کوین، بیان می‌کنند که این دارایی می‌تواند از تورم جلوگیری کند، یا حتی به آسیب‌های زیست محیطی ناشی از ارزهای سنتی و موسسات مالی در طول این سال‌ها اشاره می‌کنند.

مصرف انرژی بیتکوین

مصرف انرژی بیت کوین اغلب بر اساس TWh (تراوات در ساعت) محاسبه می‌شود، که یک واحد انرژی معادل یک تریلیون وات در ساعت است و اغلب برای پیگیری مصرف کل سالانه کشورها استفاده می‌شود.

البته مقدار این عدد ثابت نیست. به گزارش بلومبرگ، مصرف سالانه آن در سال 2020، 67 تراوات در ساعت (TWh) بوده است. دیروز پس از انتشار تحقیقات بلومبرگ، مصرف آن 91 تراوات در ساعت بود. امروز، مقدار آن 95 تراوات در ساعت است. این رقم نشان دهنده مصرف بسیار زیاد انرژی است، اما شار مصرف انرژی کریپتو ثابت است.
اوایل سال جاری، منع استخراج ارزهای دیجیتال در چین، برای استخراج کننده‌ها خبر بدی محسوب می‌شد، اما برای منتقدان محیط زیست خبر خوشحال کننده‌ای بود.

در ماه ژوئن سال جاری، مصرف انرژی استخراج ارزهای دیجیتال، 68 تراوات در ساعت (TWh) بود. این رقم خیلی کمتر از رقم مصرف انرژی استخراج بیت کوین در چین است، که قبل از شروع ممنوعیت‌ها 141 تراوات در ساعت بوده است.

اما با افزایش مصرف انرژی به 95 تراوات در ساعت می‌توان نتیجه گرفت که کاهش مصرف انرژی ارزهای دیجیتال، یک کاهش مقطعی و کوتاه مدت بوده است. قبل از اعمال ممنوعیت‌های استخراج بیت کوین در چین، تقریبا دو سوم کل بیت کوین، در این کشور استخراج می‌شد. ولی بعد از آن، شرکت‌های استخراج به کشورهای دیگری مانند قزاقستان مهاجرت کردند.

تخمین میزان کربن تولید شده توسط استخراج بیت کوین

برای پی بردن به مقدار دقیق تولید کربن توسط استخراج بیت کوین، باید مقدار انرژی مصرفی را به رقمی از انتشار گازهای گلخانه‌ای تبدیل کرد.

داده‌های دانشگاه کمبریج نشان می‌دهند که تنها 39 درصد از انرژی مورد نیاز بیت کوین از منابع تجدیدپذیر تامین می‌شود. این بدان معناست که 61 درصد آن از انرژی‌هایی تأمین می‌شود که تولید کربن می‌کنند.

با توجه به این ارقام، تقریبا 58 تراوات در ساعت از مصرف انرژی فعلی کریپتو، در انتشار گازهای گلخانه‌ای نقش دارند.

این بدان معناست که انتشار گازهای گلخانه‌ای حاصل از استخراج بیت کوین، بیش از سوختن 4.6 میلیارد گالن بنزین یا بیش از رانندگی 8.9 میلیون وسیله نقلیه مسافربری در یک سال و یا رانندگی با یک وسیله نقلیه در مسافت 103 میلیارد مایلی است (به اندازه 20 بار رفتن به پلوتو).

نظر مدافعان بیتکوین چیست؟

برخی از مدافعان سرسخت بیت کوین سعی کرده‌اند تا آنجا که ممکن است بیت کوین را سبز نشان دهند.

شورای استخراج (ماینینگ) بیت کوین در اوایل سال جاری برای شفافیت این صنعت ایجاد شد. این شورا در ماه ژوئیه بیان کرد که 56 درصد از برق کریپتو از منابع پایدار تامین می‌شود.

این شورا تجزیه و تحلیل، مفروضات و برون یابی خود را تنها منبع محاسبه عنوان کرد، و داده‌های نظرسنجی حاصل از شرکت‌های استخراج ارزهای دیجیتال را که کمتر از یک سوم قدرت هش جهانی بیت کوین را نشان می‌دهند، جمع آوری کرد.

البته باید اشاره کرد که پاسخ به این نظرسنجی اختیاری بود، بنابراین، احتمالا استخراج کنندگانی که به محیط زیست آسیب می‌رساندند، در این نظرسنجی شرکت نکرده اند.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *