استیبل کوین‌ها باید با نظم بیشتری قانون گذاری شوند

استیبل کوین‌ها باید با نظم بیشتری قانون گذاری شوند | همتاپی

جروم پاول (Jerome Powell) در گزارش نیمه‌ی اول سال به کنگره، از سیاست پولی خود در خصوص استیبل کوین‌ها، ارزهای دیجیتال ملی و موارد دیگر سخن گفت.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، به کنگره گفت، استیبل کوین‌ها باید به روش‌های قابل مقایسه با سپرده‌های بانکی و صندوق‌های سرمایه گذاری بازار پول تنظیم شوند. همچنین، در این خصوص از او مخصوصا در مورد تتر نیز سوالاتی شد.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، با حضور در مجلس نمایندگان اظهار داشت که استیبل کوین‌ها (stablecoins) باید تحت مقررات دقیق‌تری قرار گیرند و مانند سپرده‌های بانکی یا وجوه فیات قانون گذاری شوند.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

استیبل کوین نوعی رمز ارز است که با قیمت یک ارز فیات (معمولا دلار آمریکا) همیشه هم قیمت است. این نوع رمز ارزها به معامله گران تمام قابلیت‌های یک رمز ارز بدون نوسان قیمتی را می‌دهد.

نماینده آنتونی گونزالس (Anthony Gonzalez)، از پاول به طور خاص در مورد تتر (USDT) سوالاتی را مطرح کرد. تتر محبوب‌ترین استیبل کوین با شفاف‌ترین شیوه‌های مالی در مورد پشتوانه ارزهای خود است. از زمانی که شرکت تتر ادعا کرد هر یک از ارزهای دیجیتال تتر با یک دلار واقعی پشتوانه می‌شوند، طی یک افشاگری خبری اعلام شد که در واقع تمام پشتوانه‌های تتر اسناد تجاری قرضی می‌باشد.

پاول گفت: 

اسناد تجاری قرارداد‌های کوتاه مدت شرکت‌ها می‌باشند که معمولا دارای قابلیت سرمایه گذاری با نقدینگی بالا هستند که این امر می‌تواند برای تتر پشتوانه‌ی خوبی باشد.

اما طی بحران‌های مالی اخیر، وقتی سیکل بازار مثبت تمام شود، مردم سپرده‌های خود را پس خواهند گرفت. این یک مسئله‌ی واضحی است. این رویدادهای اقتصادی دقیقا شبیه سپرده‌های بانکی و صندوق‌های بازار پول است؛ پس قانون گذاری استیبل کوین‌ها باید به روش‌های قابل مقایسه تنظیم شود.

پاول در کمیته خدمات مالی مجلس، گزارش نیم سال خود را در مورد سیاست‌های پولی ارائه داد. این گزارش شامل بیانیه‌ها و مجموعه‌ای از پاسخ به سوالات قانون گذاران است.

پاول قبل از اینکه به نبود نظارت بر وجوه و سپرده‌های استیبل کوینی اشاره کند گفت: 

ما طبق قوانین موظفیم اموال مردم را در جایی امن نگهداری کنیم […] اگر قرار است که از استیبل کوین‌ها برای انجام تراکنش‌ها استفاده شود، پس باید یک چهارچوب نظارتی مناسب نیز برای آنها وجود داشته باشد.

اخیراً بحث حقوقی چند ساله بین تتر و دفتر دادستان کل ایالت نیویورک در نهایت پایان یافت که طبق آن تتر و شرکت پشتیبان آن، صرافی بیت فینکس، 18.5 میلیون دلار جریمه شدند.

پاول همچنین در مورد توسعه بالقوه‌ی ارزهای بانک مرکزی (CBDC) یا ارزهای دیجیتال ملی اظهار نظر کرد. این یکی از موضوعاتی است که فدرال رزرو مدت‌ها در مورد آن دو پهلو حرف می‌زند.

پاول در پاسخ به سوال نماینده استفان لینچ (Stephen Lynch) گفت توسعه یک دلار دیجیتال که تحت کنترل دولت باشد ممکن است نیاز به دیگر رمز ارزها همچون بیت کوین (BTC) را کاهش دهد.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش تتر صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *