احتیاط معامله‌گران بازارهای آتی علی‌رغم افزایش ۲۵% قیمت بیت کوین

احتیاط معامله‌گران بازارهای آتی علی‌رغم افزایش 25% قیمت بیت کوین

داده‌های صرافی اوکی اکسچنج (OKEx) نشان می‌دهد که معامله‌گران آتی بیت کوین نظرشان را کمی تغییر داده‌اند و معاملات فروش بیت کوین را به معاملات خرید بیت کوین ترجیح می‌دهند. با این حال، معامله‌گران در صرافی بایننس، نسبت به چشم انداز صعودی کوتاه مدت این ارز دیجیتال، بدبین نیستند.

بر اساس گزارش بازارهای آتی از اوکی اکسچنج که روز جمعه منتشر شد، نسبت پوزیشن‌های خرید بیت کوین به پوزیشن‌های فروش بیت کوین در بازار آتی بیت کوین، نسبت به اواخر سپتامبر، پایین آمده است و این روند در بیشتر روز‌های ماه‌های اوت و سپتامبر نیز روند افزایشی داشته است.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

صرافی OKEx در مورد دو ماه گذشته این طور نوشته است، شاخص صعودی نسبت معاملات خرید بیت کوین به فروش بیت کوین برای این ارز دیجیتال، حمایت خوبی بود که توانست با وجود فشار فروش قابل توجه، این بازار را سرپا نگه داشت. با این حال، روند صعودی به پایین شکسته شده است که یعنی معامله گران خرده، به طور فزاینده‌ای ترجیح می‌دهند معاملات فروش انجام دهند.

نسبت پوزیشن‌های خرید بیت کوین به فروش بیت کوین در صرافی اوکی اکسچنج | همتاپی

نسبت پوزیشن‌های خرید بیت کوین به فروش بیت کوین در صرافی اوکی اکسچنج. منبع: OKEx

در معاملات آتی، یک پوزیشن شورت یا فروش، یعنی معامله‌گر معتقد است قیمت آن دارایی کاهش می‌یابد، در حالی که یک موقعیت لانگ یا خرید برعکس آن است. بنابراین افزایش نسبت پوزیشن‌های لانگ به شورت نشان‌دهنده افزایش خوش‌بینی معامله‌گران به قیمت است، در حالی که کاهش نسبت نشان می‌دهد که معامله‌گران در حال بدبین شدن هستند.

در زمان نگارش این مقاله، نسبت خرید به فروش بیت کوین در حدود 0.90 است که از ابتدای اکتبر در تلاش برای بازیابی 1.0 است. به گفته OKEx، این امر به ما نشان می‌دهد که معامله‌گران خرده برای افزایش سریع قیمت بیت کوین، خرید و فروش می‌کنند، زیرا این کوین پیشرو، از ابتدای ماه جاری تاکنون نزدیک به 30 درصد افزایش یافته است.

همچنین گزارش آنها تا حدی با داده‌های بایننس مطابقت دارد، که نشان می‌دهد نسبت خرید بیت کوین به فروش بیت کوین در بازار آتی بیت کوین، در این صرافی، از پایان ماه سپتامبر کمتر شده است.  با این حال، از اول اکتبر، نسبت خرید/فروش بایننس دوباره اندکی افزایش یافته است و در حال حاضر در 1.12 قرار دارد.

در مقایسه با نسبت 0.90 صرافی OKEx، داده‌های بایننس به این معنی است که معامله‌گران آتی بیت کوین در بایننس نسبت به معامله گران OKEx، به افزایش قیمت خوش‌بین هستند.

نسبت پوزیشن‌های خرید بیت کوین به فروش بیت کوین در صرافی بایننس | همتاپی

نسبت پوزیشن‌های خرید بیت کوین به فروش بیت کوین در صرافی بایننس. منبع:Binance

به هر حال، در حمایت از تفسیر نزولی صرافی OKEx باید گفت، داده‌ها نشان می‌دهد قراردادهای آتی با سررسید‌های متفاوت در این صرافی وجود دارد.

در شرایط صعودی بازار، قاعدتا، حق بیمه قراردادهای آتی، روند افزایشی خواهد داشت، به این حالت کانتانگو (contango) می‌گویند.

با این حال، بر اساس گفته‌های این صرافی، حق بیمه قراردادهای آتی که در ماه دسامبر امسال و مارس سال آینده به پایان می‌رسد، امروز نسبت به جمعه هفته گذشته تنها کمی بیشتر بوده‌است، که به گفته وی، برای معامله‌گران خرده، چشم‌انداز مثبتی را نشان نمی‌دهد.

با توجه به اینکه این حق بیمه‌ها نسبت افزایش زیادی ندارند، می‌توان برداشت کرد که سرمایه‌گذاران خرده با احتیاط به این مرحله از بازار صعودی، نزدیک می‌شوند.

در زمان نگارش این مقاله، قرارداد آتی سه ماهه بیت کوین در صرافی ارز دیجیتال اوکی اکسچنج با تاریخ انقضای دسامبر سال جاری، 56,721 دلار معامله شد. این قیمت بیش از 1,330 دلار حق بیمه دارد، که تا حدی بالاتر از حق بیمه 950 دلاری در هفته گذشته است.

به طور مشابه، قرارداد ماه مارس 2021 به ارزش 58,355 دلار با حق بیمه بیش از 3000 دلار معامله شده است، که اوکی اکسچنج گفت: زیاد هم بالاتر از 1900 دلار هفته گذشته نیست.

در روز جمعه، بیت کوین نسبت به روز قبل، بیش از 1 درصد افزایش قیمت داشت و در 54,664 دلار معامله شد. این قیمت، نسبت به هفته گذشته، پس از رسیدن به قیمت 55,000 دلار در روز چهارشنبه، 25 درصد افزایش را نشان می‌دهد. در صبح امروز، بیت کوین برای مدت کوتاهی حتی در سطح 56,000 دلار نیز خرید و فروش شد.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *