اقتصاد دیجیتال به زودی جایگاه اقتصاد نفت را خواهد گرفت

اقتصاد دیجیتال به زودی جایگاه اقتصاد نفت را خواهد گرفت

هم زمان با هفته ارتباطات 4 پروژه بزرگ اقتصاد دیجیتال با حضور آقای روحانی و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان هم زمان با هفته ارتباطات 4 پروژه مختلف در کشور از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شده است. این پروژه‌ها جهت پیشران اقتصاد دیجیتال کشور با حضور رئیس‌جمهور و وزیر ارتباطات افتتاح شده است.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

 محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ابتدای این مراسم خاطر نشان کرد:

هسته اقتصاد دیجیتال کشور در نقطه متوسط جهانی قرار دارد. سهم ایران از این اقتصاد 6.5 درصد، آمریکا 21.6 درصد و چین 30 درصد است. در حالی که رقم جهانی آن 15.5 درصد می‌باشد. علت عقب ماندگی ایران در رشد ارز دیجیتال به دلیل فرآیند پیشرفت دومینویی آن است، زیرا هسته اقتصاد دیجیتال در ایران به بلوغ رسیده و شاهد رشد مرحله به مرحله‌ای آن هستیم.

جایگزینی اقتصاد دیجیتال با اقتصاد نفت کشور

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه این جلسه درباره رشد هسته اقتصاد‌ دیجیتالی کشور می‌گوید:

نرخ رشد هسته اقتصاد دیجیتال کشور در سال ۹۲، ۲.۲۳ درصد تولید ناخالصی کشور را شامل می‌شود این رقم در سال ۹۶ به ۲.۵ درصد و در سال ۹۸ به ۴ درصد رسیده است. در حالی که کل اقتصاد دیجیتال کشور در سال 98 به 6.5 درصد رسیده بود.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه 17 درصد جوانان از رشته‌های وابسته به فناوری اطلاعات فارغ التحصیل می‌شوند، خاطر نشان کرد:

هسته اقتصاد دیجیتال کشور شکل گرفته است و این نشان می‌دهد که فضای رشد بزرگی در لایه دوم و سوم اقتصاد دیجیتال کشور به وجود آمده است و با توجه به فشارهای بین‌المللی و اقتصادی باید برای افزایش بهره‌وری کشور تلاش کنیم و استفاده از فناوری اطلاعات یکی از روش‌های افزایش این بهره‌وری می‌باشد. بنابراین می‌توانیم از اقتصاد دیجیتال به جای اقتصاد نفتی برای پشت سر گذاشتن مشکلات فعلی استفاده کنیم.

 پروژه‌های جدید هفته وزارت ارتباطات کشور

آذری جهرمی در ادامه صحبت‌های خود از دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور به دلیل توسعه زیرساخت‌های کشور تشکر کرد. او افزود: زیرساخت‌های کشور که به هسته باز می‌شود به طور قابل قبولی افزایش یافته است. به همین دلیل دولت به راحتی می‌تواند اقتصاد دیجیتال را بر روی آن گسترش دهد. وزیر ارتباطات در مورد پروژه‌های جدید این وزارت افزود امروز 4 پروژه مختلف با اهداف جداگانه‌ای در کشور افتتاح شده است. یکی از پروژه‌ها، پروژه مرکز داده‌های اقماری کشور است که با سرمایه‌گذاری شرکت ایرانسل افتتاح شده است. هدف این پروژه تامین دو لایه از زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات کشور است. پروژه دیگر آن توسط شرکت آسیاتک ایجاد شده است که با هدف ایجاد خدمات ابری برای مردم افتتاح شده است. در این میان تلویزیون اینترنتی نیز در کشور افتتاح خواهد شد تا قابلیت‌های خود را در شرایط کرونایی نشان دهد. همچنین در ادامه بسته حمایتی 50 میلیون تومانی برای ۵۰۰۰ شرکت ثبت نام شده در طرح نوآفرینی ابلاغ خواهد شد. آذری جهرمی در ادامه صحبت‌های خود به افتتاح 10 پروژه دیگر در ۱۰ مرحله و ۱۰ مناسبت مختلف اشاره کرد که اطلاعات دقیقی در مورد آن‌ها وجود ندارد.

 تغییر اقتصاد سنتی کشور به اقتصاد دیجیتالی

در ادامه این مراسم، حسن روحانی رئیس‌جمهور ضمن اشاره به محبوبیت تلویزیون اینترنتی کشور گفت تلویزیون اینترنتی یکی از اقدامات خوب وزارت کشور در شرایط کرونایی است تا هنرمندان با استفاده از آن بتوانند خدمات بیشتری ارائه دهند. روحانی در ادامه بیانات خود اشاره کرد خیلی خوشحالم در کاروان «هر پنجشنبه یک افتتاح بزرگ» کشور حضور دارم و هم اکنون به افتتاح اقتصاد دیجیتال که یکی از بزرگ‌ترین فرصت‌های جهانی است و مردم کشور ما هم از آن بهره‌مند هستند رسیدیم. همچنین اقتصاد سنتی کشور ما در حال تغییر به اقتصاد دیجیتالی است. به همین دلیل به زودی شاهد تغییرات بزرگی در اقتصاد کشور حتی در حوزه کشاورزی خواهیم شد.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *